התנצלות ובקשה לתגובות.
כותבים נכבדים ומנהל יקר. שבוע טוב ומבורך. לאחר ש[נחסמתי ו]נרגעתי, אני (לאברורלי) רוצה לדון על מה שאירע כאן בשבוע שעבר. א. עשיתי קבלת פנים מכוערת ל'שומר החומות הראשון', ואני מתנצל על כך. (יש לי עוד על מה לדון בנושא זה, אבל לא עכשיו). לא יפה היה מצידי לכתוב את שכתבתי, ואני מתכונן להמנע מכך לעתיד. ב. יש לי הרושם שישנם חילוקי דעות בין המנהל לציבור הכותבים הקבוע, בענין סוג וסגנון הויכוחים המתנהלים כאן. בחצי השבוע האחרון נעשו מחיקות בהיקף גדול יותר מבחצי שנה אצל שי ב'. למעשה, שרשורים שלמים שחטאם היחיד היה שלא התאפיינו בסתימת פיות החילוניים - נגוזו כעשן. אני שואל את מנהלנו הנכבד: אם רוב הכותבים יגלו כאן את דעתם (וחלקם אף עשו זאת ביום שישי בשרשור שנמחק), והיא תהיה בניגוד לדעתך, כמי תכריע ? ג. אם תואיל לקרא בעמודי הפורום הקודמים, תראה שמדיניותו של המנהל הקודם היתה נגד מחיקות, בעיקר בגלל שגם כל התגובות שנכתבו עליהן נמחקו איתן. אני שואל בזאת את הציבור, האם רצונכם ש'התבטאויות בלתי מתאימות' תימחקנה ? האם, למשל, לשלוח מסר לנוגעים בדבר 24 שעות מראש זו טירחה רבה מידי ? או, פיתרון טוב יותר, יעתיק מנהלנו הנכבד את כל ההודעות מושאות מחיקותיו למחשבו, ינפה אותן מביטויים לא ראויים - ויחזירם בהודעת הנהלה. ד. הצעתך לדון ב'איכות חיים', ולא ב'כפירה שאני וחברי מנסים להכניס'. בעייתית משתי בחינות. האחת, אתה מוזמן לחפש בארכיון ולהציג קישור של ויכוח כזה שנשאר ברמת הידברות נאותה, ושבו הצד הדתי / חרדי לא יצא בשן ועין. השנית, לפי היחס בין ויכוחים הלכתיים - מעשיים, לבין ויכוחים מהסוג שהצעת, אתה למד שרוב הציבור מעוניין יותר בסוג הראשון. [בינתיים ראיתי שהגדרת מחדש את מטרות הפורום, מה דעת הציבור היקר על כך ?] ה. אני חרדי, אינני מנסה להעלות דעות הנוגדות את אינטרס הפורום. מי שחושב לא כך - מתבקש בזאת לכתוב דעתו במורד הפתיל. לדעתי רוב הודעותי שנמחקו - הן מסיבת אי הבנה פשוטה. ו. לדעתי, איני מזלזל בבני פלוגתתי (והפעמים היחידות בהם לעגתי לך, היו לאחר שאתה עשית זאת). אם יש מישהו הסבור לא כך - מתבקש לכתוב. ישנו כותב אחד שאני מרשה לעצמי להתעמת עימו בחריפות, והוא פרובידנס. אם יש מי שסבור שאני מגזים (כלומר, יחסית לאיך שהלה כותב), יכתוב נא - ואחדל. (בקשה זו מופנית גם אליך, פרובי) ז. לסיכום: האם הציבור סבור שהמדיניות החדשה של המנהל שגויה ? האם הציבור סבור שבויכוחים הניטשים כאן צריך לשמור על רמה לשונית לפי הקריטריונים של שומר החומות ? ח. (יבא בהמשך - לפי רוח הדברים). שרשרו נא, רבותי, כי בנפשינו הדבר.
כותבים נכבדים ומנהל יקר. שבוע טוב ומבורך. לאחר ש[נחסמתי ו]נרגעתי, אני (לאברורלי) רוצה לדון על מה שאירע כאן בשבוע שעבר. א. עשיתי קבלת פנים מכוערת ל'שומר החומות הראשון', ואני מתנצל על כך. (יש לי עוד על מה לדון בנושא זה, אבל לא עכשיו). לא יפה היה מצידי לכתוב את שכתבתי, ואני מתכונן להמנע מכך לעתיד. ב. יש לי הרושם שישנם חילוקי דעות בין המנהל לציבור הכותבים הקבוע, בענין סוג וסגנון הויכוחים המתנהלים כאן. בחצי השבוע האחרון נעשו מחיקות בהיקף גדול יותר מבחצי שנה אצל שי ב'. למעשה, שרשורים שלמים שחטאם היחיד היה שלא התאפיינו בסתימת פיות החילוניים - נגוזו כעשן. אני שואל את מנהלנו הנכבד: אם רוב הכותבים יגלו כאן את דעתם (וחלקם אף עשו זאת ביום שישי בשרשור שנמחק), והיא תהיה בניגוד לדעתך, כמי תכריע ? ג. אם תואיל לקרא בעמודי הפורום הקודמים, תראה שמדיניותו של המנהל הקודם היתה נגד מחיקות, בעיקר בגלל שגם כל התגובות שנכתבו עליהן נמחקו איתן. אני שואל בזאת את הציבור, האם רצונכם ש'התבטאויות בלתי מתאימות' תימחקנה ? האם, למשל, לשלוח מסר לנוגעים בדבר 24 שעות מראש זו טירחה רבה מידי ? או, פיתרון טוב יותר, יעתיק מנהלנו הנכבד את כל ההודעות מושאות מחיקותיו למחשבו, ינפה אותן מביטויים לא ראויים - ויחזירם בהודעת הנהלה. ד. הצעתך לדון ב'איכות חיים', ולא ב'כפירה שאני וחברי מנסים להכניס'. בעייתית משתי בחינות. האחת, אתה מוזמן לחפש בארכיון ולהציג קישור של ויכוח כזה שנשאר ברמת הידברות נאותה, ושבו הצד הדתי / חרדי לא יצא בשן ועין. השנית, לפי היחס בין ויכוחים הלכתיים - מעשיים, לבין ויכוחים מהסוג שהצעת, אתה למד שרוב הציבור מעוניין יותר בסוג הראשון. [בינתיים ראיתי שהגדרת מחדש את מטרות הפורום, מה דעת הציבור היקר על כך ?] ה. אני חרדי, אינני מנסה להעלות דעות הנוגדות את אינטרס הפורום. מי שחושב לא כך - מתבקש בזאת לכתוב דעתו במורד הפתיל. לדעתי רוב הודעותי שנמחקו - הן מסיבת אי הבנה פשוטה. ו. לדעתי, איני מזלזל בבני פלוגתתי (והפעמים היחידות בהם לעגתי לך, היו לאחר שאתה עשית זאת). אם יש מישהו הסבור לא כך - מתבקש לכתוב. ישנו כותב אחד שאני מרשה לעצמי להתעמת עימו בחריפות, והוא פרובידנס. אם יש מי שסבור שאני מגזים (כלומר, יחסית לאיך שהלה כותב), יכתוב נא - ואחדל. (בקשה זו מופנית גם אליך, פרובי) ז. לסיכום: האם הציבור סבור שהמדיניות החדשה של המנהל שגויה ? האם הציבור סבור שבויכוחים הניטשים כאן צריך לשמור על רמה לשונית לפי הקריטריונים של שומר החומות ? ח. (יבא בהמשך - לפי רוח הדברים). שרשרו נא, רבותי, כי בנפשינו הדבר.