התנצלות פומבית לארז

kenezok

New member
התנצלות פומבית לארז

לא חשבתי שהביקורת שלי תעורר כזה רעש מה גם שנכתבה בצורה חריפה מדי ולא מתאימה. אני מעריך את תרומתו של ארז לפורום זה. ומתנצל אם פגעתי בו אישית- מה שלא היה בכוונתי לעשות. אני מצטער על עוגמת נפש שגרמתי לארז ולכל חברי הפורום. במקביל, ובלי שום קשר , פניתי בכתב אל GARY WATT שהוא המסנן הראשי של האתר וביקשתי לקבל ממנו הנחיות ברורות וחד משמעיות לגבי קריטריונים להעלאת תמונות. מיד עם קבלת תגובתו אפרסם אותה כאן במלואה.
 

ארזS

New member
מתקבלת בברכה. ../images/Emo24.gif

אשמח אם תפרסם את התשובה שתקבל מגארי. בעבר כבר קבלתי ממנו כמה המלצות ובזמנו היה נדמה לי מתגובותיו שהוא דווקא בעד תמונות מישראל, בניגוד לכמה מנפים אחרים באתר ההוא שהיו קיצונים בתגובותיהם הבלתי סימפטיות.
 

DannyJJ

New member
יפה איש! ככה צריך!

ארז הוא אולי לא הגדול מכולם בין צלמי המטוסים בישראל כי יש למשל את אליאס שהוא מקצוען אמיתי ואין מה להשוות ביניהם! אבל ארז תמיד מצהיר שהוא חובבן והוא גם מצלם במצלמה דיגיטלית לא מקצועית! והכי חשוב (ואת זה שלמתי בתקופה הקצרה שאני בסביבה) זה שארז הוא בן אדם! אני שמח שאתמול לא קראתי את התגובה שלך שמאוד פגעה בארז וככה כשראיתי עכשיו דבר ראשון את התנצלותך אני רואה את הדברים באור קצת שונה וחסכת לי לכתוב תגובה קשה על תגובתך מאתמול.
 

kenezok

New member
תשובה מהאתר

דיברתי עם הבחור טלפונית אתמול אחה"צ ובשיטת המקל והגזר הבטיח לשלוח תשובה מהירה. כנראה מיד עם כניסתו למשרד הוא שלח אותה והרי היא לפניכם. אולי אחד מהצעירים שלומדים אנגלית יוכל לתרגם לעברית לטובת כל הפורום פניתי אליו ישירות לחברה שהוא הקים granite-airways העוסקת בתמונות אויריות והבטחתי לו מספר תמונות נדירות שיש אצלי משנות ה-50 ו-ה-60 , ובתמורה הוא חזר מהר - -----Original Message----- From: granite [ mailto:[email protected]] Sent: Thursday, February 17, 2005 9:02 AM To: 'Kenezok' Cc: 'co777' Subject: RE: Guidelines for uploading photos to Airliners.net Dear Mr. Zokheim, It has been a pleasure talking with you, and I hope we can benefit from your large aviation experience. Yes, we would very much appreciate having photos of the Vietnam War era. In this subject please contact Peter Vercruijsse , our Chief Database Editor. Regarding the guidelines- I tried to summarize the most important points, and here they are: In the past, when we just started and wanted to be a significant site, we used to accept almost every picture sent to us. Nowadays , we only accept the best and a very high percentage of the photos that are uploaded are rejected. We recommend the use of a good camera and scanner. Spend time finding the best DPI and other scanner settings to get the final image to look as good as possible. Also use a photo manipulating tool and use the “sharpen” feature when needed. The photos need to be bigger than about 1024X768 pixels. We suggest using sizes around 1000 pixels in width. Anything bigger than 1600X1600 will automatically be resized. We reject photos of low esthetic qualities (bad angle , window reflections, pictured just a part of an aircraft’ out of focus or similar) and photos picturing an aircraft far in the distance, spend time finding the right light and angle. Never shoot from behind a window, the shadow side of an aircraft , always hold the camera in 90 degree angle to the ground. Since we added the “Tail and Winglets” and the “Nose close ups” sections’ we have accepted a large amount of such photos. Please refrain from sending in such photos just to get them added into those categories/ we will reject unmotivated close-ups. The best views are always clear shot of the entire aircraft even though we don’t have e special section for such. Our scripts can only handle the jpeg format 9.jpg) and we do not have the time to process manually. If your photos are not in jpeg format, use any photo manipulating tool and make them so. If your camera date/time stamps the photo, please remove this feature or use another camera. Photos with such dates added are usually rejected. We do not hold the same high standards for old photos, accident related, unusual aircraft/airline or other special motives. Don’t forget to mention why your photo is so special. It is in our interest ( and yours as well) to keep our database quality high. Look for bad scan quality like blurry, dark, small size etc. A very important fact that many of you do not know or forget is to check the color depth and resolution of your monitor. If you do not use true color (32bit) and at least 1024X768 pixels resolution you won’t see the photo as it is meant to be seen. This is of critical importance. if you cannot see the difference you will probably not use the best settings on your scanner or your software and your photos will not be looking their best. I try to be as fair as possible , and so are all my screeners around the world. We do not reject photos by their originating country or the photographer nationality. If a photo was rejected- there was probably a good reason for it. Read the confirmation message and make the necessary changes. Rejecting one’s photo does not mean one is a bad photographer. Almost all of the best professional photographers have got one or more of their photos rejected at some time. Every photo is related on the same scale. We do not favor anyone. I want to emphasize that we do not accept photos that have been altered in any way. I hope this has been helpful , and I remain at your service Gary (Granite)
 

ארזS

New member
מה אתה מבין מהתגובה הזאת ?

אני מבין שההצעות שלי שעליהן חלקת אתמול בתוקף עומדות בתוקף... כל טוב לך.
 

kenezok

New member
ארז, אני לא רוצה להמשיך בויכוחים

אבל אנא ממך, קרא היטב מה שהוא רשם, ובאמת שאין שום קשר למה שאתה רשמת. הקריטריונים שלהם שונים לחלוטין. יתכן ואתה אינך מבין היטב את האנגלית זה כתוב בשפה די קשה. אם אמצא סבלנות במשך היום, אתרגם זאת לעברית, או אולי מישהוא מהצעירים יעשה זאת. גם בשיחה שלי איתו, למרות שהוא מדבר אנגלית ואני אמריקאית - הצלחנו להבין היטב אחד את השני. תראה שהוא לא מדבר על הרזולוציה הכי גבוהה, לא מעניין אותו רווח שווה למעלה ולמטה, יותר חשוב לו עומק הצבע, הניגודיות והחדות וכן חשוב הסיפור שמאחוחרי התמונה. נקודה חשובה מאד היא המסך במחשב של כל אחד- אם המסך לא מציג תמונה כמו שצריך- השולח לא רואה את התמונה כמו שהיא באמת צריכה להראות
 

ארזS

New member
אינני מתווכח ואיפה אתה רואה ויכוח

בדברים שכתבתי ? הבנתי טוב מאוד את הדברים שהוא כתב למרות השפה הקשה... אינני רואה שאין שום קשר בין דבריו לדברי. ההמלצות שלי בקשר לצילום ברזולוציה המיטבית הן כי מצילום ברזולוציה נמוכה קשה מאוד לערוך אחר כך את התמונה, והוא כותב במפורש שהוא ממליץ על מניפולציה לתמונות באמצעות תוכנה. וחוץ מזה, בכל אופן יש לי איתם ניסיון של שנתיים וזה אומר משהו. ככה אני חושב לפחות וראית זאת גם מהתגובות הרבות בשירשור הקודם. כל טוב לך.
 

ID3D

New member
אתה יודע, כבו רועה שנותן גזר לכבשה

שמתנהגת כרצונו, ומרביץ עם מקל לאחת שלא...
 
רק כדי לראות עד כמה הוא איש גדול

הוא ישר אמר שהוא סולח וזהו - בלי שום סיפור. כל הכבוד על האומץ להתנצל - שמח שככה נגמר הסיפור. ולגבי תנאי קבלת התמונות שם - אני לא מבין לשם מה לשלוח להם מייל כי באתר שלהם יש הכל במפורט. בכל אופן - בהצלחה בעתיד עם תמונות באירליינרס :)
 

yuval yelin

New member
תרגום של המכתב

לקחתי את האתגר של לתרגם את המכתב. אני מקווה שהצלחתי במשימה. אני מודיע מראש (לכל מי שאחר כך עלול לטעון כלפי אחרת) - אני אינני מתרגם מקצועי. אנגלית איננה שפת האם שלי. זוהי בך הכל עבודת התרגום השניה בחיי. הדגשתי את החלקים שבמכתב שלדעתי תואמים את מה שארז כתב. יובל.
 

kenezok

New member
לפחות מבחינתי זה תרגום מעולה

תודה רבה. ואם מנהל הפורום ימצא לנכון- מן הראוי לשמור הערות אלה לידיעת כולם.
 

נועם ס

New member
../images/Emo108.gifלא מומחה גדול אך בהשואה מהירה

ארז צדק, תמונה ברורה,חדה,מטוס שלם, רזולוציה, שיעמוד ישר וכו'.
 

Matan103

New member
כל הכבוד יובל על התרגום!

וגם כל הכבוד ל kenezok, על הסליחה ועל ההוכחה שהוא בן אדם :)
 

ארזS

New member
ישר כח גדול יובל ילין על התרגום../images/Emo45.gif

אישית לא הייתי זקוק לתרגום, אבל למען כל חובבי הצילום ששואלים אותי בנושאים הנדונים אני מודה לך.
 
למעלה