התנ"ך מנקודת המבט הפגאנית

elieshed

New member
התנ"ך מנקודת המבט הפגאנית

התנ"ך מספר לנו את סיפור מאבקם של מאמיני האל האחד במאמיני האלים הרבים -הפגאנים , מאבק שהסתיים כידוע בנצחון מאמיני האל האחד. אולם בשנים האחרונות שי תחיה של אמונות פגאניות שונות ווסופרים רבים כותבים מחדש את המסופר בתנ"ך מנקודת המבט הפגאנית דווקא. ראו :
 

אלי ו.

New member
המממ.. מה המקור ההסטורי?

יש רשימת ספרים שכולם, לדבריך, מבוססים על הדמיון ולא על כתבים הסטוריים. אפשר להאמין או לא לסיפור שמסופר בתנ"ך אבל לפחות ספרי התנ"ך נכתבו בתקופה המדוברת. הספרים שהבאת הם פרשנות דמיונית שנכתבו אלפי שנים לאחר הארועים. השיפוט היחיד שניתן לשפוט אותם הוא ספרותי, בודאי שלא הסטורי או תאולוגי.
 
א ו-ב

א. אין טעם להתווכח עם אלי אשד. הוא לא כאן. ב. ממה שאני מבינה, הוא אינו מתיימר להיות חוקר תנ"ך אלא מנסה לשים עצמו הסטורית בסיטואציה ולהפעיל את דמיונו כדי להבין מה באמת קרה שם - מה שלגיטימי לגמרי. ישנם אנשים שאם תשים אותם באתר היסטורי מסויים - יוכלו להגיד לך מה קרה בו, ולדייק מאוד. בולט בתחום זה אדגר קייסי, שרק כיום מתחילים לאשר את "קריאותיו" בנוגע לפטרה למשל. הוא גם שירטט את מפת המקום בלי להיות שם אישית, וחפירות ארכיאולוגיות מאשרות את המפה הזו.
 

אלי ו.

New member
לפיכך, אפשר להתיחס לדבריו רק

בתור ספרות בדיונית, יפה או לא, ישפוט הקורא. אם הכתיבה שלו תאושש ע"י סימוכין מסויימים (חפירות/כתבים הסטוריים/וכו´) אז ניתן יהיה לתת להם יחס אחר. הבעיה שלי אינה עם הכתיבה אלא עם הצגתה בלי הסבר מפורש שהיא דמיונית. הקורא התמים עשוי לטעות, ולהבין שהוא קורא מאמר מוסמך, ולא סיפורת. אגב, אני לא מתוכח עם אלי אשד, הוא השאיר הודעה בפורום, מן הסתם בכדי לעורר ענין, להביא לעצמו קוראים, וליצור שיח בנושא.
 
למעלה