התעוררות - חלק 1

התעוררות - חלק 1

ארין דווייט תמיד הרגישה שהיא מיוחדת. לא רק בגלל שאמא ואבא תמיד אמרו לה את זה, אלא בגלל שהיא עצמה ידעה את זה. היא לא ידעה איך, אבל היא היתה מיוחדת. היא ואחיה, זאת-אומרת. ההרגשה שלה התחזקה לאחר שכוכב-הלכת שלהם, לאריאן, הופצץ בידי בני סקארקה השכן, אשר החריבו את עיר הבירה, בה גרה משפחת דווייט, ועוד ערים רבות נוספות. מכל חוג מכריהם הנרחב, רק ארין ואחיה, ג'ף דווייט, שרדו את הפצצת הבירה, אחדים מני רבבות. תושבי לאריאן הנותרים הוגלו מכוכבם לתחנת החלל הבינכוכבית האזורית, בה ישבו דיפלומטים מכובדים ממיני כוכבים, לצד נציגים מהפדרציה הבין-תרבותית, כשביניהם משתרכים מדי פעם פליטים ממלחמה בינכוכבית זו או אחרת. ארין וג'ק הגיעו לתחנה, שהו בה כשנה, ומעמדם עלה פלאים ממעמד גולים חסרי-כל לכזה של יושבי-קבע, כאלה שעובדים למחייתם בעבודות מכובדות. השניים רכשו את אמונם וכבודם של באי התחנה ודייריה הקבועים, ולכן המקרה היה בלתי-צפוי בעליל. בוקר אחד, רגיל בתכלית, התעוררה ארין משנתה לשמע דפיקות נמרצות ובהולות בדלת מגוריה. "זה ג'ף!", אמר בהבעה מבועתת אחד מחבריהם לעבודה, "מצאו אותו מבותר לחתיכות במרחק כמה קילומטרים מכאן!". ארין המזועזעת פרצה בריצה מחדרה אל המקום בו מצאו את גופתו השסועה של אחיה. גם כשראתה את הזוועה, לא יכלה להאמין. מי עשה דבר כזה? איך עשו לו את זה? למה שמישהו...? "ארין!! ארין, קומי!", אנשים רבים התקהלו סביב ארין, שקמה בקושי מהרצפה. היא רעדה כולה, ורק ביקשה להסתלק משם. בשבועות לאחר הרצח, ארין נמנעה מלעזוב את מגוריה. בימים הראשונים חשבה שאולי יהיה לה טוב אם תראה קצת אנשים, תהיה בחברה, אך בכל מקום כולם הסתכלו עליה מהצד ומלמלו "הילדה המסכנה...". ארין לא היתה הילדה המסכנה של אף אחד. אפילו לא של אמא שלה. מה פתאום כולם עושים ממנה ילדה, ועוד מסכנה? היא הסתגרה לעצמה במגוריה, עם הזכרונות הרבים שלה מג'ף. לשיחות הרבות, שהתמעטו עם הזמן, היא ענתה רק אם באמת היה מישהו משמעותי על הקו. עם כל השאר סירבה לדבר. המצב נמשך חודשיים, בהם ארין נראתה מחוץ למגוריה רק כאשר נקראה לפגישות חשובות בענייני עבודה. את רוב עבודתה המשיכה לעשות, אבל ממסוף המחשב שבביתה, והממונים עליה הסכימו לכך, אם כי לא בחפץ-לב. הם מתכוונים להתחיל ללחוץ עליה לחזור לעבודה רגילה בקרוב, ידעה ארין. יום אחד, נשמעה נקישה על דלת המגורים. ארין הביטה בהולוגרמה שניצבה לפניה, וזיהתה את קלייד, אחד מחבריה לעבודה, בחור שקט שמעולם לא החליפה עמו יותר ממילה-שתיים. "היי", אמרה לו לאחר שפתחה את דלתה, "איך אני יכולה לעזור לך?". קלייד הביט בה במבט שקט, ארוך, ובדיוק כשהחלה ארין להרגיש חסרת מנוחה למבטו, אמר שהוא בא בשביל לנסות לעזור לה. למרבה הפלא, בדיוק המשפט הזה היה מה שארין נזקקה לו באותו רגע. לאחר חודשיים בהם כולם עיוו את פניהם בצער מעושה, או אפילו אמיתי, הנה מגיע אדם אחד שיסכים פשוט לעזור לה, להיות חבר. בסערת רגשות לא אופיינית, הסתערה ארין על קלייד בחיבוק, ובין זרועותיו לחשה בקול רועד "תודה, המון תודה...". ארין וקלייד החלו להסתובב יחד יותר ויותר. היא חזרה לעבוד בין אנשים, ונראה שהצליחה להתגבר על אובדן אחיה האהוב. אך בערבים, כשיצאו היא וקלייד לטיולים של אחרי העבודה, היתה מדברת עליו כמעט כל הזמן. קלייד, היא ידעה, יקשיב לה. והיא הקשיבה לו. הקשיבה לצרות שלו בבית, לסיפורים שלו על גרושתו שעברה לכוכב-לכת מרוחק ולכמה שהוא מתגעגע לילד שלו, שהוא לא יכול לבקר ולא ראה כבר שלוש וחצי שנים. בפעם הראשונה ארין היתה בטוחה שמצאה לעצמה ידיד אמיתי, כזה שלא יעזוב, שלא היה אחיה. והוא אכן נשאר.
 
התעוררות - חלק 2

השמועות נפוצו במהירות, קלייד וארין הם זוג. אך שני "ציפורי האהבה" לא שמו לב לרכילות מסביבם והמשיכו בטיולי הערב שלהם כרגיל. יום אחד במהלך הטיול פנה קלייד לארין – "מה דעתך על כל השמועות במשרד, על זה שאנחנו יחד?", ארין צחקה ושאלה "מה דעתך?". ללא אומר, רכן קלייד ונשק לארין על שפתיה. היא, שלא היתה מוכנה, מעדה אחורה בבהלה. "מה אתה עושה?", שאלה, בהלה בקולה. "כלום", ענה, "רק חשבתי שהגיע הזמן לקחת את מערכת היחסים הזאת צעד אחד קדימה". "אבל קלייד, אנחנו רק ידידים. לא יותר מזה", לחשה ארין, והוא, במבט פגוע, הרכין את ראשו ואמר "חשבתי שתרצי. מצטער, ארין. ככה אני אוהב אותך". ארין קמה על רגליה, כרכה את ידה מסביב לכתפו ואמרה לו "גם אני אוהבת אותך, קלייד, אבל לא בצורה הזאת". הם המשיכו ללכת, ארין בשתיקה נבוכה וקלייד לצידה, פניו זעופות. לקראת סוף המסלול הקבוע שלהם, נעצר לפתע קלייד, "ארין, יש משהו שאני חייב להגיד לך". ארין רק הביטה בו, המומה עדיין ממאורעות הערב. הוא תפס את ידה והיא ניסתה למשוך אותה, אך ללא הועיל. "קלייד", אמרה בחשש כשהחל למשוך אותה קרוב אליו, יותר ויותר. היא צעקה, אך ידו השניה הספיקה לחסום את גלי הקול מלצאת לחופשי, כולאת אותם בגרונה. בעודו מעקם את ידה מאחורי גבה בידו האחת, ובשניה חוסם את פיה, גרר קלייד את ארין לסימטה קרובה, שארין מעולם לא הבחינה בקיומה. "רציתי לומר לך", לחש-נהם באוזנה בגסות, לא בעדינות כפי שהיה מדבר ולוחש תמיד, "שאני אוהב אותך ושאני אקח אותך בכל מקרה, בין אם תרצי ובין אם לא. אף אחד לא חייב לדעת. כשימצאו את הגופה שלך משוסעת, מעוותת, יגידו שזה בטח היה אותו אחד שהרג את אחיך..." משהו דגדג את דפנות מוחה של ארין, משהו... לא ברור. היא ניסתה להיאבק בקלייד, ללא הצלחה. באמצעות חבל שהוציא יש מאין, הוא קשר את ידיה מאחורי גבה, חסם את פיה בחתיכת בד מצחין והשליך אותה על הרצפה הקרה של הסמטה. אז התנפל עליה, הודף את מהלומות רגליה שנשלחו לעברו. ארין, שרועה על גבה, חסרת-אונים, החלה לייבב, מנסה לצעוק, מתפתלת. קלייד קרע את חולצתה בעודו מגחך וגוהר מעליה, לעתים מלקק את אוזנה, את מצחה, צווארה, שדיה... ארין היתה מבועתת. רק פעם אחת בחייה חשה אימה כה רבה, כאשר... כאשר מה? מה היה הדבר? ג'ף. זה היה קשור לג'ף, היא ידעה לפתע. ולמריבה. הם רבו, על מה? היא לא זכרה מריבה רצינית שהיתה להם, ג'ף והיא אולי התווכחו, אבל מעולם לא רבו. ובכל זאת, הזיכרון חזר אליה פתאום. ג'ף עם אלה בידו, או שוט עצבי, נשק כלשהו, מאיים עליה, עיניו מלאות זעם ופחד והוא צועק, בוכה וצועק. "רובוט, הוא צועק, את סתם רובוט! מי את בכלל? אני חי רק כי את הצלת אותי, ומתחרט על כל רגע! הייתי צריך למות יחד עם ההורים שלי ואת, רובוט מטומטם, גרמת לי את כל הסבל שאני עובר מאז!" ארין קפאה במקום, המומה. הרי זה לא נכון, היא זוכרת הכל, את הילדות שלה, את הנעורים. כשאמרה לו את זה הוא צחק במרירות. "את לא מבינה? שתלו לך זכרונות במפעל שבו ייצרו אותך, גרוטאת מתכת! את לא אחותי! אין לי אחות, יש לי רובוט שמעמיד פנים שהוא אחותי, ואני שונא אותך על כל הכאב שגרמת לי!!". לאחר שסיים את דבריו, התנפל על ארין בחמת זעם והיא, תוך רצון להוכיח לו שהוא טועה, שהיא לא רובוט, תפסה את שתי זרועותיו, סמוך לכתפיים, וניערה אותו בכל הכוח. "תפסיק!" צרחה עליו, "אל תגיד דברים כאלה! אל ת-" היא לא סיימה את דבריה, כששתי זרועותיו של ג'ף נקרעו מגופו בצליל מעורר חלחלה. פרץ של דם וצרחות מילא את החדר. "ג'ף!!", היא קראה, "לא התכוונתי, באמת שלא, רק רציתי להראות שלך ש-", צעקותיה התערבבו באלו שלו, והיא החלה לנסות לחבוש את הפצע, לחסום עורקים, להציל את אחיה, אך משהו אמר לה שמכאן הוא לא ייצא חי. בנשימותיו האחרונות, תוך כאבים רבים שנראו לעין, אמר לה "אני מצטער... אני יודע שלא ידעת. אני כל-כך מצטער..." ארין צפתה באחיה הגוסס בחלחלה, בחוסר אמונה, לא מסוגלת להגיב. "ארין, יש לי בקשה אחרונה אלייך. תשכחי את כל מה שאמרתי לך היום, לעולם אל תזכרי שאת כזאת, אלא אם כן יהיה מדובר בעניין של חיים ומוות בשבילך. תמשיכי להיות בת-אדם ופשוט תשכחי", אמר ג'ף ונפח את נשמתו בעווית אחרונה של ייסורים. ארין עצמה את עיניו ופנתה לדירתה. כשהגיעה הביתה, כבר לא זכרה מאומה מהתקרית. נהמה חייתית שבקעה מפיו של קלייד החזירה את ארין למציאות. מצויידת מחדש בזכרונה ובידיעה הטמונה בו, היא קרעה בקלות את החבלים שכפתו את ידיה, ותוך שניות מספר היה ברור שלא היא הצד שנמצא במצוקה. האוויר אזל במהירות, קלייד נהייה אדום וסגול וכחול ומת. ארין קמה ממקומה, לבשה את שאריות החולצה שלה, עצמה את עיניו של קלייד ופנתה לביתה, תוהה מה עבר עליה זה עתה ולאן נעלם קלייד.
 

Yuli Gama

New member
התעוררתי להגיב :)

אוקי, כמה דברים. קודם כל אהבתי את הרעיון של הסיפור, הוא אינו חדש אבל עדיין משאיר את ההרגשה שלא לשווא קראתי את הסיפור. עכשיו הבעיות 1) "האחד" – הגיבורה מספר על עצמה שמאז ומעולם הרגישה שהיא מיוחדת. זה מרגיש נורא מיותר. זה לא מתקשר לשום מקום בסיפור,להפך, נראה קצת מוזר שבעקבות הרס כוכבה ומות כל משפחתה, דווקא על זה היא חושבת. 2) היסטוריה – כמו שהיה בסיפור "מאכלת הנשמה" (סליחה אם זכרתי את השם לא במדויק) . את מוסרת לנו המון היסטוריה שלא ממש תורמת לסיפור. יהיה הרבה יותר קל להיכנס לסיפור אם תראי לנו את הדברים האלו במקום לספר, למשל שתיזכר לא "במה" שהיה, אלא "באיך" זה היה. כמו שזה כרגע, הסיפור יכול להתחיל בכמה תיאורי קשר בינה לבין אחיה, ואז הרצח. (במיוחד כי להיסטוריה הזו אין שום קשר לרעיון עליו את בונה את הסיפור, מספיק שתגרמי לנו להרגיש עד כמה היא אנושית, לא חייבת להיות כאן כל היסטוריית הילדות שלה (אלא אם יש לך רעיון להמשך לסיפור) זה בגדול, ועכשיו הניטפוקים : א - כאשר באים ואומרים לה : "זה ג'יף, מצאו אותו מבותר לחתיכות", זה נישמע נורא לא אמין, לא רק בגלל שאף אדם שפוי לא יבשר הודעה קשה בצורה שכזו, אלא בעיקר כי היא פשוט לא תאמין אם יספרו לה בצורה כזו. זה כמו להגיד "זה ג'יף, הוא התרסק בזמן קפיצת באנג'י בסלון ביתו!" ב- כאשר תולשים למישהו ידיים נדמה לי שיתכנו שני דברים, הרבה צרחות הלם וכאב או התעלפות. איבוד הדם הוא אדיר, האדם לא שורד מעבר לשניות ספורות. אצלך ג'יף חי ומדבר בצורה דיי שפויה, ועוד מצליח לסלוח לה על מה שהיא עשתה (היא הורגת אותה בכאבי תופת והוא סולח?). דיאלוג של : ציטוט : "ארין, יש לי בקשה אחרונה אלייך. תשכחי את כל מה שאמרתי לך היום, לעולם אל תזכרי שאת כזאת, אלא אם כן יהיה מדובר בעניין של חיים ומוות בשבילך. תמשיכי להיות בת-אדם ופשוט תשכחי", הוא קצת יותר מדי בשביל מילה אחרונה לאדם גוסס. זהו, לא עולה לי בראש כרגע שום דבר נוסף, בגדול הסיפור עם רעיון, והכתיבה ממש יפה, אבל באמת שווה לשייף.
 

cwen

New member
ועוד משהו

הנושא של הסיפור מאוד מאוד קלישאתי, וכבר נדון ביצירות קודמות של גדולי הכותבים. נסי למצוא את הזוית המקורית שלך לנושא. הכיוון שגיא הציע בהחלט יקרב אותך למטרה, אך לא יפתור את עניין הקלישאה. סתם בתור תרגול, זה כמובן בסדר, אבל נסי בכל זאת למצוא עוד משהו שיהיה ממש מקורי.
 

goshdarnit

New member
עוד משהו בנוסף למה שיולי אמרה.

חלק גדול מהסיפור הוא אוסף אירועים עד שמגיע הקטע המעניין. אוסף האירועים הוא כמעט אינפורמטיבי: קודם זה קרה, ואז הדבר ההוא קרה, ואז משהו אחר קרה. אין סיבה להזדהות עם הדמויות כי אנחנו לא עוברים איתם תהליך, אנחנו רק שומעים על מה שקרה. ככה פותרים את זה (לדעתי, כמובן): תתחילי מהגרעין שהוא מה שמעניין אותך בסיפור. אני מניח שזאת האהבה של הגיבורה לאח שלה. על זה, לפחות בעיניי, מבוססת סצנת השיא. אהבה של הגיבורה לאח שלה, זה דבר חזק, שכל אחד יכול להזדהות אותו. והוא אפילו גובל במצוקה. אז תתחילי מהאהבה שלהם. הם *כל כך* אוהבים אחד את השני, זה כל כך חזק. (אם זה לא חזק כ"כ מההתחלה, זה לא מצדיק סיפור.) ואז הוא איננו. - העולם שלה קורס. עד כדי כך היא אהבה אותו. היא לא מצליחה להתאושש. ואולי אפילו לא רוצה מישהו בא להחליף - אבל אנחנו צריכים להתמקד באח. קשה לה לעבור את התהליך, קשה לה לשים אותו מאחור, קשה להמשיך בחיים כאילו הוא לא היה. ואז סצנת השיא, שבה היא מגלה מי היא ומה באמת קרה לאח (זה צרך להיות גדול, בעיקר עכשיו כשהרגשנו בבטן כמה היא אוהבת אותו. כל קטע חייב להיות קשורה בצורה כזאת או אחרת לגרעין שלך. ואז הסיפור עובד. ועוד דבר שאת צריכה להזהר ממנו. כמעט הכל בסיפור מתואר מהר מדי. אוקיי, היה ודי. אבל *איך* היה מה שהיה, זה הקטע המרתק.
 
למעלה