התעלמות ממי שאני באמת

  • פותח הנושא dor20
  • פורסם בתאריך

dor20

New member
התעלמות ממי שאני באמת

שלום, מזה שנתיים חלפו מאז השיחה שנוצרה ביני,בחור בשנות ה 20+, לבין אמי על היותי גיי. השיחה נוצרה במקריות והובילה לשיחה ארוכה עם אמא על זה שאנו הומו/דו וגבתה מאימי המון בכי וקשיים...בחודשים הראשונים היה זה ליווה אותה עם בכי ואף שיצאתי בלילות למקומות החששות התפרצו לה והקשו על החיים שלי.אני בא מבית שבו האבא שומר בגלל (סבא-אביו) אביו שהוא רב אז יש בבית שמירה על כשרות וכדו.אבי חיי מאד ב"חיים הישנים" מבחינת התורה הנוקשיות ולא לקבל את הדברים בעידן של היום..לכן שסיפרתי לאימי השבעתי אותה שלא תספר לאבי על כל העניין מחשש לעמדה שלי בבית ולאן הדברים יובילו. כיום ,אומנם לא מדברים על זה בבית, ידוע לי שנפלט לה דבר כזה או אחר לאבי ומאז הוא התחיל יותר להתחזק מצד התורה של תפילות לפני האוכל ואחרי ודברים כאלה או אחרים..אפילו שמעתי שיחות בין ההורים שאימי מנסה שיקבל זאת ואבי כמובן מתנגד נחרצות. כיום אני עומד בסיטואציה שאני לא יודע ממש מה לעשות.השלמתי עם זה שההורים לא בדיוק מקבלים(אולי האמא כן..) ואני עם חבר כבר 3 שנים ועומד לעזוב לגור בדירה לבד. מה שמפריע לי ולא ברור לי הוא מאותה שיחה שהיית לפני כשנתיים-אולי קצת יותר- עם אמי שום דבר לא עלה על השטח...היא לא פנתה אלי..לא דיברה איתי ופשוט כאילו התעלמות מוחלטת מהחיים שלי.למדתי לקבל את העובדה שהחיים בבית לא היו ויהיו כמו שרציתי והקשר שלי עם אבי הוא מינימלי בצרוה של כשלום כמו לאדם זר.לאמא שלי החיסים קרובים ובחלק מהסיטואציות יצא להרגיש שהיא מקבלת לפי משפטים קטנים שכאלה או אחרים וחלק מסיטואציות יצא לי להבין שעדיין יש חששות. השאלה שלי היא למה נוצר ההתעלמות הזאת מהחיים שלי? מדוע היא לא פנתה אלי או האם כדי לעשות איזה שהיא סיטואציה,שממנה אני חושש, או להמשיך ולעבור לדירה כפי שהשלמתי ולחיות את החיים שלי שגם כיום בתוך הבית הם חיים שההורים כמעט ולא יודעים כלום על הבן שלהם.
 
התעלמות מצד הורים מהומוסקסואליות

מה שאתה מתאר שאחרי שיחה שנתפסה אולי מצדך כ"השיחה" בה' הידיעה, שיחה שלכאורה לפניה ולאחריה לא יהיה אותו דבר, ההורים ממשיכים כאילו לא נאמר דבר או כמעט דבר, זו תגובה שכיחה יחסית בקרב הורים. לפעמים יש צורך לצאת פעם אחר פעם עד שזה הופך לנושא מדובר (וגם אז לא תמיד). חלק מהסיבות שזה קורה יכולות להיות קשורות להרחקה (רחוק מהשיח המשפחתי קצת יותר רחוק מהלב), חלק לפחד של ההורים שיהיה פיצוץ בעקבות שיחות על הנושא אז "עדיף לא לדבר על נושאים טעונים", אצל חלק מהאוכלוסיה יש תפיסה של ההומוסקסואליות כתפיסה צרה של יחסי מין (שבצורתה ה"ליברלית" היא ש'יעשו במיטה שלהם כרצונם') ואז לא מדברים על זה כמו שלא מדברים עם הילדים על נושאים מיניים אחרים. הרבה פעמים יש שתיקה כסטטוס קוו אם ההורים לא יוזמים, והילד מחכה (לפעמים כאמור לשווא) שהם יזמו. אתה מספר שכיום התנאים עומדים להשתנות, בעבר השבעת את אימך לא לספר על כך לאביך מחשש לעמדה שלך בבית, וכיום אתה עומד לעבור לדירה נפרדת. כשעוברים לדירה נפרדת הרבה פעמים בישראל ההפרדות היא גאוגרפית לא בהכרח משפחתית. כלומר האופציות אינן או לדבר על זה במגורים משותפים איתם או לשתוק במגורים נפרדים, אפשר לדבר על זה איתם גם לאחר מעבר למגורים נפרדים (הרי לרוב ממשיכים להפגש/לדבר בטלפון). גם ב'לדבר על זה' - כדי שזה יהיה מדובר לא צריך בהכרח סדרת שיחות מהסוג של גילוי סוד ותגובה רגשית, אפשר גם להשתדל לעבוד על "נורמליזציה" - למשל לספר שאתה לא מגיע לארוחה משפחתית כי אתה הולך לארוחה המשפחתית אצל משפחת החבר, או להזמין אותו לחגיגות יום הולדתך, להתחיל לספר גם את שלומו כששואלים לשלומך וכל הדברים שמראים שהוא שם וזה חלק אינטגרלי מחייך, ואין בזה שום דבר מביש. לפעמים עם המעבר לדירה נפרדת דווקא בשל שינוי התנאים (למשל פחות חשש מפגיעה בבטחון כלכלי או פיזי ) יש הזדמנויות להתקרבות רגשית מחדש. מה דעתך?
 

dor20

New member
בהמשך לתגובתך

ראשית תודה על התגובה טל. העל מספר דברים שמאד מוכרים לי.עניין הלא לדבר מחשש לפיצוף לדעתי מאד מתייחס אלי היות ואבי ממש לא מקבל את זה.בשיחות ששמעתי את אימי שנפלט לאבי שמעתי אותה שהיא מנסה לשכנע אותו על זה שאם יש לו חבר והם ביחד אז הכל בסדר אבל אבי בשל צורת חשיבתו(העקומה) הגיב שממש לא..שהוא יכול לנסות אבל זה אסור על פי התורה וכדו...אני חושב שאך שהוא אמא קיבלה את הרוב אבל מפחדת לדבר על זה בשל החשש מפיצוף בבית בגלל אבא שלי או אפילו פיצוץ בניהם היות והיא לא שמרנית שממש ככה שלהכניס את החבר כחלק מהחיים זה בייתי רק לאמא ולא לאבא..כנ"ל גם להזמין אותו אז אני לא יודע אך לאכול ולעשות את זה? בנושא נוסף של הדירה והעצמאי שמאפשר לדבר זה מתחלק לשני בעיות - האחד היא שבתקופת ההתחלה יהיה לי תמיכה כלכלית חלקית מההורים כדי לבסס את עצמי ומכאן נובע החשש גם לדבר איתם(במיוחד אבי) מהפחד שהעזרה הכלכלית תיפסק. ו - 2 בכללי - מאד לא נוח לי בסביבת אבי..גם אפילו משיחה קצרה של מה היה היום אני מאד מסתייג לדבר ונעלם ככה שלשתף אותו על הנטיות שלי בידיעה מראש שהוא מאד מתנגד לזה מאד יוצר לי סביבה לא נעימה. בשורה התחותנה -למדתי לחיות רוב החיים שלי מסוגר ולאחר קבלה עצמית להנות מהחיים שלי מאד ועם החבר בחיים ולא היה לי צורך לשתף את ההורים או את אימי יותר אבל החשש לא לשתף נבע בגלל שכל הדברים בחיים הם עם החבר שלי ככה שאני ממש לא יודע מאיפה לאכול את זה :/ אשמח לתגובה בונה. תודה רבה!
 
שיתוף הורים

הי, במצבים משפחתיים מסוימים כמו מגורים משותפים או תלות כלכלית נכנסים שיקולים נוספים למה ועד כמה לשתף. כפי שכתבתי גם בהודעתי הקודמת ברגע שיש מעבר למגורים נפרדים ובעתיד עם התלות הכלכלית הפוחתת השיקולים האלה עוברים לרקע ושיקולים אחרים יכולים לתפוס את ראשית הבמה. אם יש לך רצון ואפשרות לדבר תחילה עם אימך תוכל להתיעץ איתה בנוגע לשיתוף אביך. אם יש אחים/ות נוספים/ות אפשר גם לדבר איתם קודם לכן ולשמוע גם לדעתם. התשובה שלי היא די כללית אך זה בגלל שמשפחות שונות אחת מהשניה והנסיבות של השואלים שונות אחת מהשניה, אם קצה החוט אינו מספיק אולי תרצה לשקול המשך יעוץ מאיפה אתה ספציפית יכול להתחיל להתמודד עם זה בנסיבות הספציפיות שלך.
 
למעלה