בכמה מישורים
קודם כל הייתי מחזקת אותה על השיתוף ומודה לה ששיתפה ומנסה להבין ממנה איך זה הרגיש לה, אם זה היה מגעיל או פוגע או מוזר. וחושבת איתה איך היא חושבת שנכון להגיב למצבים כאלו בעתיד.
מהניסיון שלי, הילדה שלי בגיל הזה לא התייחסה במיוחד לעירום של ילדים בני גילה. היא בעצמה עוד לא הייתה סגורה עד הסוף על צנעת הפרט. וחשבה שזה מוזר שילדים אחרים מתפשטים בפומבי (בעוד שהיא בעצמה הייתה עושה את זה בסיטואציות מסויימות).
אחר כך הייתי מבררת עם הילדה ברוגע מה בדיוק הייתה הסיטואציה.
גיל 6 הוא גיל גבולי, יש ילדים שבגיל הזה עוד לא לגמרי סגורים על הנושא של פרטיות והסתרת אברים פרטיים. ויכול להיות שהוא התפשט מסיבה שלא קשורה לילדה והיא במקרה הייתה לידו והוא לא היה מודע לכך שהוא לא אמור להתערטל בפומבי...
(הבת שלי מזועזעת מגברים שמשתינים בצידי הכבישים... וזה הרי נחשב "נורמטיבי" בתרבות שלנו
)
מצד שני אם זה נעשה במכוון זה יכול להיות גם אינדיקציה לילד שחווה בעצמו פגיעה מינית.
אם את חושבת שזה נעשה במכוון אז בשלב הבא הייתי מספרת לאמא של הילד.
כמובן שהייתי עושה זאת בצורה הכי רגישה שיכולה להיות. מתוך הבנה שיכול להיות שההתנהגות היא אינדיקציה לפגיעה שהילד עצמו חווה. כמובן בלי להגיד ממש את זה לאמא. אלא לשתף אותה בכך שקרה משהו "מוזר" עם הילד. שהיא תיקח את זה לאן שהיא רואה לנכון.
אם קבוצת הילדים היא קבוצה של ילדיי הכיתה וההתערטלות הייתה מכוונת, אז הייתי מספרת למורה גם אם האירוע לא קרה בשעות בית ספר או תחת אחראיות בית הספר. לא כי היא צריכה לטפל בתלונה, אלא כדי שתדע שיש ילד בכיתה שעושה את זה ותהייה מודעת. לא כי צריך להעניש, אלא כי צריך להבין ולעזור לילד במידה והוא כמו שכתבתי נפגע בעצמו, וכי צריך להיות מודעים גם לחוויה של ילדים אחרים בכיתה שאולי יצא להם להיתקל באותה סיטואציה בהזדמנות אחרת.
כדי שהמערכת החינוכית תתגייס לטפל באמת במצב, כדאי שתעשי את הפנייה בהכי רגישות שאת יכולה, בלי דרישות ובלי האשמות, אלא ממקום של שיתוף ("קרה משהו מוזר וחשבתי שכדאי שתדעי").