התפצלות

mga-abir

New member
התפצלות

התפיסה המפצלת. כאשר לומדים נושא או מקצוע, אין חשיבות למוסד הלימודים, כל עת שהינו עומד בקריטריונים המתאימים. התוכנית זהה פחות או יותר והדבר מוגדר ומוחלט. לעומת זאת קיימים חוגי העשרה בלתי מחייבים ובלתי ממוסדים ומטרתם כשמם הם. בענין הרוחני רואה אני לעיתים חלוקות דומות, מאחר ואין מוסד על הקובע כללים, נראה שהתערבו בינהם הנושאים העקריים יחדיו עם נושאי ההעשרה. מאחר והאדם עצמו קובע את ההגדרות הרי נוצר אריג "שעטנז" שאינו תמיד מקובל על הרוב. לכן השגות תמיד קיימות. עצם המחלוקות תורמות לחידוד הנושא ולהעשרתו. איני רואה עין בעין הסתיגויות שאני קורא לעיתים, וזאת בגלל שהן מניע לחיפוש להבדיל מנעשה ונשמע המומלצים בכל עת. חשיבות הענין הרוחני מטרתה בראש וראשונה לתת תשובות לחיים, ולא בהכרח תשובות לחיים מעבר. אם נדע לפני הזמן (ולא בודאות) דברים בעלמא או שלא בעלמא אשר אינם יותר מידיעה ערכם מוגבל לטעמי. אולם אם נדע ונישם כאן ועכשיו, ובעזרתם נוכל לשנות כאן ועכשיו, ערכם ימלא את יעודו. למעשה מחפש אני את הישום שמעבר לידיעה. לומר לאדם זה מה שיש, התנחם באשליה והמתן לחיים הבאים אינו נושא אחריות אלא שם קורה בין עיניו. לו היינו מפרידים ומישמים הבנות (ויש כאלו נפלאות) שאליהן הגיעה האדם למען רווחת חיי נשמתו כאן עלי אדמות, היתה המציאות משתנה באחת. האם אנו בובות על חוטים המוגבלות בעשייה? ובסופו של דבר יעודנו מוכתב?- לדאבוני איני רואה זאת בצורה כזו. לא שמעתי הערה המגבילה את הדברים בטוענה שזה מקיים ומגשים את עצמו. האם החיים כאן אינם מספיקים לנו? בברכה אביר
 

mga-abir

New member
ניצוץ אלוהי-יוהרה אנושית

יכולת החשיבה היא דבר יקר לאין ערוך. היכולת מתאפשרת לוגית וויזואלית, רציונלית ודמיונית. היכולת לתרגם ולערוך כל גירוי (תחושה ורגש) כל תמונה, צליל, מצב ותנאי באמצעות המחשבה, פותחת בפניו מימדים רבים. ברמה מסוימת משפיעה המחשבה גם על הרוח וגם על החומר (לפחות על גופינו). וזו גם הבנה זו נובעת מכוחה של חשיבה ומחשבה. מלבד כוח החשיבה, נוצרות מחשבות בכל עת במוחו של האדם וצפות בהכרתו. האדם מדמה עצמו לישות אור הנושאת ניצוץ אלוהי, וזו למעשה גולת הכותרת של הבנתו בענין מהותו. וככזו ניחנה בניצוץ אלוהי במקורה. בל נשכח שישות אור זו (האדם הנושא אותה) יצרה חושך רב בעולמנו. עד כי מתעוררת השאלה האם טהורה היא כמיוחס לה. האם הנשמה, הניצוץ האלוהי כה מרושע עד כי בא לחוות (יותר נכון להחוות) רוע שטני במו ידיו באמצעות הגוף? (לאלה הטוענים שהנשמה באה ללמוד) מאחר והאדם יוצר את מציאות עולמו, אדון הוא לעצמו ואחראי למעשיו במובן זה, ולמרות מהותו המיוחסת, נגעיו מכתימים כל חלקה טובה בטוהר האלוהי המיוחס. בל נשכח (למחזיקים בדעה זו) שאנו מתגלגלים ומגלגלים ניצוץ הרחוק ממקורו בתכלית. ניצוץ זה כה הושפע מהחיים הארציים עד כי השתנה ללא היכר. אלוהותו מתקיימת לרוב בעולם הרוח ורק במתי מעט מתקיימת אלוהות זו במציאות הגשמית (בחלקה). הבהרה מתבקשת תהיה השאלה מהו סוג האלוהות (ולא אלוהות) המתגלמת באדם ומה הן מאפייניה ואולי אין כלל אלוהות מכל סוג שהי מתקיימת, ורק האדם מיחס לעצמו ומעמיד עצמו בפסגות נשגבות של יוהרה תבונתית חצופה. בברכה אביר
 

mga-abir

New member
סוג אלוהות

סוג אלוהות אינו עומד כאן למבחן. האדם "הדביק" תוית זו למהותו המודעת לכן לגבי אינה יכולה ככזו להוות מוסכמה. לחיות בטוהר ובאחדות בחיים הגשמיים באמצעות הפנימיות בצורה מאוזנת ללא יצירת "תנודות" ולהגיעה לאחדות מושלמת במידת האפשר- זו לפחות תכלית, אולי לא אלוהית, אך טהורה. בברכה אביר
 
מגה אביר- אתה מפליא במאמריך-../images/Emo63.gif../images/Emo131.gif

פשוט תענוג לקרוא את שאתה כותב מודה לך בשמי- ואני מתארת לעצמי בשם כולם על דיברי החוכמה- לכאלה שאם אפילו יתחברו פחות לכתובים- עדיין יודו שהם כתובים בסיגנון מדהים ובעומק מופלא תודה- ושבת ברוכה אביגיל
 

mga-abir

New member
על מחשבות

הודו שלכל אחד יש את המלל הפנימי שלו, שאינו מפסיק להטרידו בכל עת. מחשבות מחשבות מחשבות. האדם דן עם עצמו, שואל ועונה כאחד, למעשה כה טבעי עד כי תהליך זה נתפס כטבעי לחלוטין. לדעתי ניתן לשנות ולהפסיק לסבול מהצקה מחשבתית זו שהינה די קולנית. אולם בכוונתי להצביע גם על הטעיה שכמעט ואולי כולם נתונים ולכודים בה. האם ידעתם שהמוח אינו רושם במודע את המחשבות הצצות בנו? אלא אם ישמנו ואו למדנו באמצעותם (מין תקשור)וגם במקרה של חרדה ודאגה זוכרים יותר את התחושות ואת הרגשות אך פחות ומעט מאוד את המחשבות. על מנת להוכיח את טענתי ערכו בדיקה כלהלן. בסוף היום נסו להזכר מה עשיתם, מה דברתם, שחזרו את היום מתחילתו. תווכחו לדעת שאין אתם זוכרים את המלל הפנימי שהציק לכם במשך היום. תווכחו בעובדה שלא התרחש שום רישום כזה בתודעתכם, ואין ביכולתכם לזכרו.מסקנתי היא שאנו אחראים על תפקודו של מנגנון זה ובידנו השליטה עליו.ולהפסיק לאפשר למנגנון נשלט זה "למרר" את חיינו.אנו מאבדים אנרגיה רבה לחינם ואין תועלת בדבר זה שהינו מיותר לחלוטין. אחת האפשרויות לצמצום התופעה היא, להיות מודע למחשבות הצצות, "להתבונן" בהן מבלי לפתח ולשתף פעולה. בברכה אביר
 

mga-abir

New member
רגשות טהורים-אהבה אלוהית

אחד מהם הוא אהבה.אהבה טהורה מהי? אהבה זו מוגדרת לעיתים גם כאהבה אלוהית. כיצד נדע מהי אהבה אלוהית אם אין אנו יודעים את מהותו של אלוהים. ולאלו הטענים שאנו אלוהים-ואלוהים בנו הרי שאהבתם אנושית לחלוטין. אהבה ללא סייגים יכולה להתרחש, אך אהבה טהורה המוגדרת כאלוהית אינה שונה מכל רגש אחר מאחר, שהטוהר הוא מצב של איזון מושלם. אין דבר כזה רגש מאוזן במציאותו של האדם. האהבה האנושית הינה יחסית, ומתעצמת אל מול ניגודה. ללא ניגוד אין רגש מזוהה כלל. קצוניות לכאן ולכאן , במקרה זה אהבה טהורה תוגדר כאהבה ללא סייגים, כמו ניגודה-שנאה עיוורת ל... מציינים את האהבה ככוח מרפא נכון הדבר האהבה מעניקה המשך לחיים. אין זו אהבה אלוהית כלל, אהבה אלוהית הינה מוחלטת (אם קיימת) קבועה ואינה משתנה כמו רגשותיהם של בני אדם המשתנים בהתאם לנסיבות. בברכה אביר
 

mga-abir

New member
אור פנימי (מדבר לעצמי)

והנה רואה אני את עצמי באמצעות הכרתי שוכן בגוף הבשר העומד לרשותי. את פנימיותי רואה כאור מקצות רגלי עד מעל לראשי. האור בוהק בלובנו והוא עטוף הילה זהובה ההולכת ומתפשטת סביבי מחוץ לגוף ושם נוספות הילות צבעוניות רבות. אני נושם את אותו אור פנימי (לבן בוהק) הזורם כמים ונטמע בגופי. ובעת שמתעוררים רגשות אהבתי (לזולת) זורם אור זה ופוצע ממני ועוטף את זולתי. לעיתים אני מבחין כיצד ממיס אור זה כתמים אצלי ואצל הזולת. מין מחיקון או מתיקון (מילה חדשה) המטהר מחדש ומאיר. בברכה אביר
 
מגה אביר- יש לי בקשה אליך../images/Emo92.gif

אתה כותב כל כך יפה- ולרב אני מזדהה לגמרי עם הדברים שלך האם יש לך אפשרות להכניס את דיברי החוכמה שלך גם לפורום השני שלי? fm102.tapuz.co.il ושם אתה לוחץ על פורומים- וכשיפתח לך פורום מומחה- לחץ על מיסטיקה או פשוט דרך תפוז-לפורום קוראים מיסטיקה 102 תודה למפרע- אך אם קשה- או אין זמן- או לא יוצא- סימן שכך זה צריך להיות וגם זה מאה אחוז בסדר שבוע מאושר ומואר לך ואל תישכ לקנות פרח לאישה בחייך ביום שישי הבא עלינו לטובה זה יום האישה הבינלאומי אביגיל
 
למעלה