התפקדות לכל החוטאים והחוטאות

התפקדות לכל החוטאים והחוטאות

הגולשים והגולשות הצפים והצפות
מאחר והנושא הזה של הנכים נבלע ולא נותנים להם פומבי כמו שהם ראויים,וראיתי שאותנו זה כן מעניין,ואנחנו נותנים כתף בשכם בדרך זאת או אחרת,בין אם באמצעות ילדינו או אנחנו בשעות הפנאי מצאתי לנכון כל פעם לציין נכה מסויים ופעולתו במידה ותחליטו שאין טעם לפינה הזאת אז לא אמשיך אך הפעם אזכיר נכה בשם רונן ארגלזי- אומן המצייר בפה. מביאה דברים בשם אומרם: נולדתי ב- 27.5.67 בן מזל תאומים, גדלתי בת"א. אני בן שני במשפחה בת חמישה ילדים. שיחקתי כדורגל בקבוצה מסודרת בת"א והייתי פעיל בתחומי ספורט נוספים. ובתנועת הנוער העובד.
 
רונן ארגלזי המשך

בגיל 16 למדתי נהיגה על אופנוע. כשקיבלתי את רשיון הנהיגה רכשתי אופנוע מכסף שהרווחתי כעובד מוסך אופנועים בזמני הפנוי בגמר הלימודים וכמובן בעזרת השלמת ההורים שהתנגדו מאוד. שנה שלמה הייתי נוהג לנסוע עם חברים לים, לטיולים בארץ כשכולנו רכובים על אופנועים. נהנו מהעצמאות מהחופש לבחור את יעדי הנסיעות מהתחושה שהחזירה החברה מסביב, הרושם על הבנות למשל... החיים היו תוססים, מעניינים, מאושרים וחפים מטרדות מכל סוג שהוא. כעבור שנה החלטתי לפרסם מודעה ולמכור את האופנוע כדי לרכוש מכונית.
 
המשך

זה קרה ב-9 לפברואר שנת 84, הייתי בגיל 17, נסעתי עם חברים לים עם האופנוע. כשהחברה מחכים על החוף, תפסתי את האופנוע החלטתי ל"קפוץ" להביא שתיה. תלולית בדרך גרמה לאופנוע לסטיה חדה, ואפילו מנסיעה של 10 קמ"ש הועפתי בחוזקה נפלתי בסמוך לאופנוע בנחיתה לא טובה על הצוואר. לא הרגשתי דבר. החברים הגיעו ונעמדו מסביב. הם ביקשו שאקום וכשחזרתי ואמרתי שאני לא מסוגל לקום הם חשבו שאני צוחק... נפילות קטנות קראו לנו לעיתים קרובות ולכן חשבו ששוב זו הזעקת שווא.... בסופו של דבר הזעיקו אמבולנס. הפרמדים מיד הבחינו בחמרת המצב. פינו אותי לאיכילוב. אני זוכר שכבר באמבולנס שאלתי את הפרמדים אם אוכל בעתיד ללכת ולתפקד כרגיל... התעוררתי בבית החולים אחרי שבועיים כשכל הזמן הזה אני תחת סמי הרדמה. במהלך השבועות האלה עברתי חמישה ניתוחים בצוואר ובעמוד השדרה. עברתי שלשה אירועים של דום לב. לאחר חודש וחצי כשהמצב שלי התייצב הועברתי לתל השומר לשיקום. לאחר עוד שלשה חודשים נוספים של שכיבה במיטה מוקף בחברים מודאגים ובמשפחה מסורה הבחנתי מסביבי בפעם הראשונה בחיי באנשים כמוני, נכים וככה נכנסה לתודעתי חווית החיים החדשה אליה הגעתי בעל כורחי. הבנתי לאיזה "מועדון" אני נכנס... במהלך השיקום העבירו אותי בהדרגה כל יום למספר שעות על כיסא גלגלים. השיקום איפשר לי ללמוד להסתגל לחיים כנכה על כיסא גלגלים. עשרה חודשים הייתי בבית החולים תל השומר ואח"כ הגיע השחרור והמעבר לבית. המשפחה נאלצה לעבור להתגורר בבית עם מעלית וגישה המותאמים למצב החדש שלי. בגלל שכל הזמן הייתה תנועה סואנת של חברים שבאו לבקר הרגשתי צורך עז לחיות לבד. להיות עצמאי בדירה משלי. הצעתי להורים ויחד חיפשנו מקום חדש בשבילי. וכך, מגיל תשע עשרה אני חי כעצמאי לכל דבר, ומסתדר בעזרת מטפל צמוד שגר בדירה שלי בחדר משלו.
 
המשך

החברים מתגייסים לצבא הקושי עם הבדידות צץ לפתע בתקופה שהחברים הטובים שמסביב התגייסו לצבא. לפני הפציעה הייתי כולנו יחד בתנועת הנוער העובד שהתעתד להתבסס ולהתיישב במקום משלו. חלמנו יחד על שם גרעין הנח"ל ועל המסלול המשותף שנעבור. פתאום אני נשאר לבד. מרגיש איך חוסר המעש מחלחל לי לשגרת היום ומציק. ידעתי שאני חייב לעשות משהו עם עצמי.
 
המשך

גרפיקה ממוחשבת פניתי לעובדת סוציאלית של ביטוח לאומי. בעצה משותפת איתה החלטתי ללמוד גרפיקה ממוחשבת במרכז שיקום ברעננה. שם אירגנו לי עזרים מיוחדים להקשה על מקלדת ועכבר מיוחד. כעבור שנה וחצי סיימתי את הקורס כגפיקאי.
 
רונן ארגלזי המשך

הציור במקביל לסיום הלימודים אירח אותי חבר אצלו ושם הראה לי ציורי שמן ואקריליק שהוא מצייר. התלהבתי מאוד. הבנתי מיד שזה הדבר הבא שאני הולך לעשות. אירגנו במהירות את עצמינו וחזרנו אלי אחרי קנייה מטורפת של צבעים מכחולים וכמה בדים לציור. כשהנחנו הכל לפנינו לא ידענו בעצם מה עושים עכשיו. הנחנו בד על הכן לפני. ביקשתי מהחבר שישים לי מכחול בפה וכך התחלתי לצייר. כבר עם הכתמים הראשונים על הבד כשגיליתי את הצבעים והצורות, הבנתי שאני מגלה פה חיים חדשים. הבנתי את הכוח העצום שטמון ביצירה ואת האומנות בעלת העוצמה שמסוגלת להגיע לכל מקום. הצבעים הצורות, משיכות המכחול והדמיון שבניתי עשו אותי מאושר פתאום היתה לי תכלית, התמלאתי חיוניות שאין מילים לתאר אותה
 
המשך

אירגון אמני הציור בפה וברגל בעקבות כתבה עלי בעיתון כנכה שבבוקר לומד גרפיקה ובערב מצייר בשמן על בד. שמעו אודותי באירגון אמני הציור בפה וברגל והם שלחו את נציגת האירגון מיקי ליכטינפלד שסיפרה לי על הארגון. מיקי הסבירה שצריך להגיע לרמת ציור גבוהה כדי להתקבל לאירגון. בארץ יש היום 12 חברים, בעולם כ-500. האירגון יושב בליכטנשטיין. בעזרת החבר הצייר ישבתי לצייר חודשים רצופים והתקדמתי מאוד ברמת הציור. כעבור תקופה קצרה ציורי נשלחו ללכטנשטיין ולאחר שועדה מטעם האירגון ראתה את הציורים התקבלתי לאירגון כאומן. האירגון תומך בי בקניית ציוד לציור, נותן פרסום והכרה בי כאומן, בעזרת האירגון אני מציג בתערוכות, מפרסם גלויות, אגרות של שנה טובה וכרטיסי ברכה מכל סוג המופצים בכל העולם. כמו כן גם אגדות לפסח, פרוספקטים ויומנים. בארץ אני עורך תערוכות פרטיות באולמי מופת ומרכזי פיס וגלריות למינהן. לימודים בשנת 1998 - 1996 למדתי בבית ברל בכפ"ס בשנת 1998 - 2000 למדתי במדרשה לאומנות ברמת השרון בתום הלימודים קיבלתי תעודת מדריך מוסמך לציור, רישום ואומנות של משרד החינוך.
 
סוף קורות חיו של רונן

עבודתי כמדריך לאומנות במסגרת תרומתי לחברה אני מרצה לאחיות שלומדות סיעוד וסטודנטים לעובדה סוציאלית. חשוב לי לציין בפניהם את העזרה הסיעודית האדיבה שאני קיבלתי ועד כמה הם יכולים לשנות לטובה מצבו של פגוע תאונה שכל חייו משתנים בפתאומיות. בנוסף לכך אני מבקר בכיתות יא' יב' בבתי ספר תיכוניים ומדבר איתם על זהירות בדרכים. אני עושה את זה בהתנדבות ומתוך רצון עז להמחיש להם את הנסיון הכואב שאני עברתי כצעיר מתלהב לגרום להם להיות במודעות שוטפת כל הזמן לגבי כל תנועה שהם עושים. לתת להם לנגוע לשעה קלה בפגיעה תמימה כביכול, ששינתה מהלך של חיים שלמים. אני מבקר גם בכיתות א' עד יב' כדי לדבר איתם על אומנות. כאן אני נכנס לתחום המאושר בחיי. הסיפוק האמיתי שמלווה אותי כל יום - הציור אני קורא לשיעורים האלה טראפייה באומנות: במשך כשעתיים וחצי אנחנו מדברים על הציורים, אני מסביר על התאונה וחיי היצירה שבאו אחריה, מראה להם איך אני מצייר ונותן להם להתנסות. הילדים מנסים לצייר כמוני ומרגישים את הקושי והמוגבלות ואת הזוית של היצירתיות בחיי האישיים. כל ילד מסביר את הציור שלו והמחשבות שעולות לו בראש. אני מרגיש איך ההשקעה הזאת במיוחד, שנותנת לי סיפוק רב גם ממלאה את הילדים האלה בעניין חדש. הם שואלים שאלות ומגיבים בצורה שנותנת טעם נוסף לחיי. העתיד אני מתפרנס ממכירת ציורי, מעוניין להמשיך לצייר ולהמשיך ולתרום את המקרה הפרטי והמיוחד שלי לכולם.
מי שירצה לראות בעוד עבודות של רונן ארגלזי שיכנס לאתר הבית שלו בקישור....
 

דרדרית

New member
תודה לך חוטאת שהבאת לנו את

סיפור חייו של רונן ביקרתי באתר נשארתי ללא מילים שמחה בשביל רונן שהצליח למצוא לו, למרות הכאב והמגבלות והנכות הקשה, עיסוק שבו הוא מוצא ביטוי ומעשיר את עצמו ואת הסביבה. יישר כוח לרונן.
 

pazi66

New member
תודה לך חוטאת, סיפור מרגש מאד../images/Emo51.gif

אולי את מוכנה להכנס לפורום שלנו 60+ ולהביא את הסיפור במלואו אני בטוח שהחברים יאהבו לקרוא את קורות חייו של רונן
 

emmy5

New member
חוטאת ,מאוד מרגש ,מגיע לו כל הכבוד

לא כל אחד יכול השגים כאלה . לך תודה שהבאת לנו את הכתבה
 
למעלה