לפעמים
נדמה ששכחנו שחלק מהענין של ללמוד ... זה הקושי של ההתחלה. גן חובה הוא הזמן שבו ילדים לומדים ... מדובר בתהליך למידה... לפעמים אנחנו מלמדים "תראה זה 1"... ודורשים שהילד יצליח לכתוב אותו בגלל שראה שזה 1. אחרי שהראינו לו, אנחנו צריכים גם להראות לו איך כותבים... ואחר כך לחזור על זה שוב ושוב , כי יש סיכוי שיקח זמן מסויים לזכור ולהפנים. אומר לך את מה שאני אומרת לאמהות שפונות אליי עם הקושי הנקודתי הזה...אנחנו בסוף נובמבר... עד סוף שנת הלימודים יש לנו ...7-8 חודשים) ... אם נחליט שכל חודש לומדים סיפרה אחת... הוא ידע את כל ה-10, בקלות. נו טוב תוסיפי עוד 22 אותיות... 33 תוים סה"כ ב- 8 חודשים...יוצא לנו בערך 4 סימנים לחודש. אם תחליטי ללמד אותו לכתוב באופן שיטתי... עלייך ללמד כל פעם תו אחד ולחזור עליו למשך שבוע... בתום השבוע תוכלי לדעת אם התרחשה למידה, או אם יש מקום לחשש. אם הבעיה היחידה היא כתיבת הספרות, קחי לך תקופה ללמד,ולו ללמוד להתאמן ולך להעריך את ההתקדמות. אם יש בעיות לאחר התקופה או במהלכה הייתי ממליצה לפנות להערכת מרפאה בעיסוק. בכל מקרה... קיימת בשוק החוברת "נעים לכתוב" המספרים ( היא צהובה) של חיה קושניר... המדריכה אותך "איך" ומאפשרת לילד למידה שיטתית של הספרות. לגבי הצביעה... כנ"ל... הראי לו איך, עודדי אותו להשלים את כל החלל הסבירי לו מהי עבודה "גמורה ואיכותית" תני משוב חיובי או משפר כל פעם שיציג בפנייך עבודה. בדרך כלל אני ממליצה להציב את "חנוכה" כחודש של "חשבונות נפש" לקראת העליה לכתה א', איתור קצוות חופשיים ומיומנויות חסרות.. כך נשאר מספיק זמן לאבחון ולטיפול, אפילו אם איחרנו מעט. את צריכה לשבת עם עצמך לרגע ולאסוף נתונים.. תחומים נוספים בהם מתקשה או שקיים רושם לקושי.. תנועה, חברה, משמעת, ריכוז, תפיסה, שפה, עצמאות. אם את יכולה להצביע על "קושי" נוסף ואפילו אחד, ולאחר בירור עם הגננת עולה שזהו קושי "אמיתי"... אז אני ממליצה לפנות להערכה מקצועית, שתהווה "איתור צרכים" והכוונה להמשך הדרך.