התפתחות המקבילים (The Uneven Bars Developments (50s-2010s
סרטון נחמד שנערך מתרגילי מתעמלות בולטות לאורך העשורים. יפה לראות כיצד המקבילים הראשונים היו דומים מאוד לאלה של הגברים (רק מדורגים) ולאורך השנים התרחקו זה מזה והפכו דומים יותר למתח, כידוע.
אין ספק שהעבודה על המקבילים השתנתה מאוד בהתאם, אבל תהיה שעלתה בי לנוכח התרגיל של אולגה קורבוט ב-1972 (חלקו מבצבץ בסרטון, כמובן) – למה רוב האלמנטים האלה כבר לא מבוצעים היום? אלה שלא דורשים קרבה בין המקבילים, כמובן.
אני יודעת שהסלטה שלה (מעמידה על הבד העליון) נאסרה בחוקה (כי היא מסוכנת מדי?) אבל היא עושה גם אלמנט יפה של השחלת הרגליים בין הידיים (כשהבד מאחוריה) ולא זכור לי שאי פעם ראיתי אותו. כמו כן אלמנטים של גלגול סביב המותן או יציבות אופקית (כשהיא נמתחת כמו "ציפור") לא נראים בימינו. הם נחשבים לקלים מדי, או להפך?
אחרון חביב – בתרגיל (החופשי) של נדיה קומנצ'(י) ב-1976 היא עוזבת את הבד העליון, מבצעת בורג מהיר ותופסת אותו מחדש. גם זה לא משהו שזכור לי בימינו, אם כי אולי ראיתי שכלול שלו. קל מדי...?
סרטון נחמד שנערך מתרגילי מתעמלות בולטות לאורך העשורים. יפה לראות כיצד המקבילים הראשונים היו דומים מאוד לאלה של הגברים (רק מדורגים) ולאורך השנים התרחקו זה מזה והפכו דומים יותר למתח, כידוע.
אין ספק שהעבודה על המקבילים השתנתה מאוד בהתאם, אבל תהיה שעלתה בי לנוכח התרגיל של אולגה קורבוט ב-1972 (חלקו מבצבץ בסרטון, כמובן) – למה רוב האלמנטים האלה כבר לא מבוצעים היום? אלה שלא דורשים קרבה בין המקבילים, כמובן.
אני יודעת שהסלטה שלה (מעמידה על הבד העליון) נאסרה בחוקה (כי היא מסוכנת מדי?) אבל היא עושה גם אלמנט יפה של השחלת הרגליים בין הידיים (כשהבד מאחוריה) ולא זכור לי שאי פעם ראיתי אותו. כמו כן אלמנטים של גלגול סביב המותן או יציבות אופקית (כשהיא נמתחת כמו "ציפור") לא נראים בימינו. הם נחשבים לקלים מדי, או להפך?
אחרון חביב – בתרגיל (החופשי) של נדיה קומנצ'(י) ב-1976 היא עוזבת את הבד העליון, מבצעת בורג מהיר ותופסת אותו מחדש. גם זה לא משהו שזכור לי בימינו, אם כי אולי ראיתי שכלול שלו. קל מדי...?