אמאשלשתיים
New member
התפתחות וצעוצועים בגיל שנה ו-9 חוד'
שלום יעל, ביתי הקטנה מאוד אוהבת לשחק אבל כל משחק לא יותר מדקה. יש לנו ארון בגדים שבו אני מאחסנת במדפים למטה צעצועים. היא מבקשת ללכת לשם ובוחרת בעצמה את המשחק שהיא רוצה. משחקת דקה ואז אומרת אחר. האם זה בגלל שיש שם הרבה משחקים? (אין לי מקום אחר לאחסן ובכל מקרה אם אנ ימציעה לה משחק היא תמיד מתעקשת לבחור לבד). המשחקים שם מותאימים לגיל שלה. פאזלים היא לא מצליחה, לא חלקים בודדים (כמו חיות וכו') וגם לא פאזל של 4 חלקים. היא כן עושה את הצבעים (העידולים של דורון) ואת הצורות (גם של דורון-6 צורות). מה שכן, יש לנו דלי של התאם צורה או המשחק של גופים לפעוטות והיא מסרבת לשים משהו חוץ מעיגול. היא גם לא מוכנה שאני אשים. לגבי צבעים: היא יודעת להגיד את השמות (את הסוף) ולהתאים צבע למקום, אבל לא יודעת לזהות אותם לבד. הכי הרבה היא אוהבת לשחק במשחקי דמיון, ספרים, צבעים ובצק. וכל הזמן סקרנית ושואלת על כל דבר "מה זה?" האם לדעתך היא "מתקדמת יפה"? וכיצד אני יכולה כן לעודד אותה בהתפתחות?
שלום יעל, ביתי הקטנה מאוד אוהבת לשחק אבל כל משחק לא יותר מדקה. יש לנו ארון בגדים שבו אני מאחסנת במדפים למטה צעצועים. היא מבקשת ללכת לשם ובוחרת בעצמה את המשחק שהיא רוצה. משחקת דקה ואז אומרת אחר. האם זה בגלל שיש שם הרבה משחקים? (אין לי מקום אחר לאחסן ובכל מקרה אם אנ ימציעה לה משחק היא תמיד מתעקשת לבחור לבד). המשחקים שם מותאימים לגיל שלה. פאזלים היא לא מצליחה, לא חלקים בודדים (כמו חיות וכו') וגם לא פאזל של 4 חלקים. היא כן עושה את הצבעים (העידולים של דורון) ואת הצורות (גם של דורון-6 צורות). מה שכן, יש לנו דלי של התאם צורה או המשחק של גופים לפעוטות והיא מסרבת לשים משהו חוץ מעיגול. היא גם לא מוכנה שאני אשים. לגבי צבעים: היא יודעת להגיד את השמות (את הסוף) ולהתאים צבע למקום, אבל לא יודעת לזהות אותם לבד. הכי הרבה היא אוהבת לשחק במשחקי דמיון, ספרים, צבעים ובצק. וכל הזמן סקרנית ושואלת על כל דבר "מה זה?" האם לדעתך היא "מתקדמת יפה"? וכיצד אני יכולה כן לעודד אותה בהתפתחות?