התפתחות ריגשית

התפתחות ריגשית

ביתי בת ה-8 ילדה מאוד חכמה (אותרה כמחוננת) נראת גדולה לגילה ...אך..יש לנו כמה בעיות איתה ... היא ממעיטה לתקשר עם המורים, אפילו משהו שממש מציק לה לא תמיד היא אומרת או עונה לשאלות המורה ,גם בבית לעיתים היא נאלמת ולא מגיבה ...גם עם חברים קשה לה (לדבריה היא מתביישת ) בנוסף היא מאוד עקשנית ודעתנית, המורה אומרת להוציא מחברות או להעתיק או... והיא פשוט ממשיכה בשלה ולא מקשיבה .גם בבית היא מתנהגת כך ואני צריכה לחזור על הבקשה כמה פעמים ולפעמים להעניש בשביל שהיא תעשה... המורה גם מספרת שהיא מאוד מבולגנת תמיד המחברות מפוזרות על השולחן והרצפה הקלמר... בגיל 5 עשינו לה איבחון גם פסיכולוגי ונאמר לנו שיש לה בעיה בהתפתחות הרגשית (???)והפער בין הריגשי לשכלי גורם לה לבעיה ולהתנהגות הזאת ... בביה''ס לא עוזרים לנו בגלל שאין לה בעיה לימודית ... האם תוכלו לעזור לי להבין ולדעת איך לפעול ??
 
פער בין התחום השכלי לרגשי

מאפיין ילדים מחוננים לעיתים, שכן גם אם היכולת הרגשית תואמת לגיל ההתפתחותי של הילד, היכולת השכלית גבוהה בהרבה ומכאן המקור לפער. חסרים לי מספר פרטים להבנת התמונה באופן רחב יותר. מה היו ההמלצות של האבחון הפסיכולוגי בגיל חמש? האם נמצאה סיבה נוספת לפערים בין תחומי התפקוד השונים כפי שצוינו לעיל מעבר להיותה מאוד מוכשרת שכלית? מה קרה עם בתך בשלוש השנים האחרונות?האם טופלה רגשית וע"י איזה איש מקצוע? נשמע שבתך מתמודדות עם לא מעט קשיים בתקשורת עם הסביבה שלה ותוכל להינות מעזרה חיצונית. חשוב להבין מה נעשה בתהליך עד היום ובהמשך לבחון מחדש צורך באבחון מחודש עם המלצות לטיפול. נשמח לעזור ולשתף את צוות המרכז לאחר שנקבל ממך יותר פרטים.
 
פרטים נוספים

האיבחון נעשה בגיל 5 ו 9 חודשים סיכום האיבחון אומר שישנה בעיה רגשית שנוצרה בגלל מימדה של הילדה (כיום רוב הילדים בכיתה מגיעים לה עד הכתף ) ההמלצה היתה על טיפול פסיכולוגי לילדה. התחלנו טיפול אך לילדה היה קשה . הקשר עם המטפלת לא היה טוב (הילדה לא התחברה אליה מהתחלה) ובשיחה עם המטפלת החלטנו להפסיק טיפול ולנסות בגיל מאוחר יותר... תודה על התשובה
 
טיפול רגשי

הוא המענה שבתך צריכה גם היום, כפי שחשדתי מתיאורך הראשוני. יצירת קשר עם מטפל בכל תחום, ובעיקר בתחום הרגשי הינו המדד הראשוני להצלחת טיפול. במידה ולא נוצר קשר כזה התהליך הטיפולי לא יתקיים. ועל כן שווה לבחון שוב תהליך כזה עם מטפל חדש. לדעתי נכון יהיה לכל מטפל שלא תבחרו (פסיכולוג/תרפיסט בהבעה ויצירה) לערוך שיחה ראשונית עם ההורים שמטרתה הכרות עם ראייתכם את ביתכם על יכולותיה וקשייה, והתרשמות מהדוח הפסיכולוגי שנערך. חשיבות השיחה בבחינת הצורך באבחון רגשי מחודש בשל הזמן שעבר והתמודדויות חדשות של בתכם במסגרת הבית ספרית או באפשרות להישען על האבחון הקודם ולהתחיל תהליך טיפולי. אשמח להמליץ על צוות טיפולי בקירבת מקום מגוריכם. בהצלחה
 
למעלה