התקדמות בתוכנית הרכבל
עשר שנים וחצי לאחר שאושרה התוכנית המאפשרת את הקמתו, נראה כי סוף סוף עובר פרויקט הרכבל מהצ’ק פוסט לטכניון ולאוניברסיטה למישור המעשי. ההתרשמות נובעת מכך שבשבוע שעבר אישרה ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית חיפה היתר בנייה להקמת אחת מתחנות הפרויקט, וזאת במקביל לקידומם של היתרי בנייה נוספים למיזם החשוב שאמור להיות הארכה של התחבורה הציבורית הנוחה והמהירה בתוואי בלעדי מהצ’ק פוסט לטכניון ולאוניברסיטה.
מעברו של הפרויקט לשלב היתרי הבנייה הוא ציון דרך חשוב ביותר בהליכי קידומו. ניסיון העבר מלמד ששלב רישוי הבנייה, באמצעות הגשת בקשות להיתרי בנייה ואישורם, מלמד על הקונקרטיות של פרויקטים ויוזמות בנייה, וזאת בשונה משלב אישור תוכניות בנייה שבמקרים רבים נותרות במגירה.
את פרויקט הרכבל – קרוניות הנעות על כבל באמצעות חשמל במהירות של 18 קמ”ש – יוזמים העירייה ומשרד התחבורה באמצעות החברה העירונית יפה נוף. בהוראות תוכנית הרכבל צוין כי היא כוללת שש תחנות להעלאה ולהורדה של נוסעים: תחנת מסוף מרכזית המפרץ (תחנה A), תחנת הצ’ק פוסט (תחנה B), תחנת כביש דורי בנוה שאנן (תחנה C), תחנת מרכז הטכניון (תחנה D ליד בניין דנציגר), תחנת הטכניון עליון (תחנה E בקרבת בניין קנדה) ותחנת האוניברסיטה (תחנה F סמוך לפארק הכרמל). מסלול הריחוף של הרכבל אינו ישיר ובחלקו אף מזוגזג, וזאת לצורך שירות הקמפוסים.
http://www.colbonews.co.il/חדשות/הפנטזיה-מתממשת-התקדמות-בתוכנית-הרכבל/
עשר שנים וחצי לאחר שאושרה התוכנית המאפשרת את הקמתו, נראה כי סוף סוף עובר פרויקט הרכבל מהצ’ק פוסט לטכניון ולאוניברסיטה למישור המעשי. ההתרשמות נובעת מכך שבשבוע שעבר אישרה ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית חיפה היתר בנייה להקמת אחת מתחנות הפרויקט, וזאת במקביל לקידומם של היתרי בנייה נוספים למיזם החשוב שאמור להיות הארכה של התחבורה הציבורית הנוחה והמהירה בתוואי בלעדי מהצ’ק פוסט לטכניון ולאוניברסיטה.
מעברו של הפרויקט לשלב היתרי הבנייה הוא ציון דרך חשוב ביותר בהליכי קידומו. ניסיון העבר מלמד ששלב רישוי הבנייה, באמצעות הגשת בקשות להיתרי בנייה ואישורם, מלמד על הקונקרטיות של פרויקטים ויוזמות בנייה, וזאת בשונה משלב אישור תוכניות בנייה שבמקרים רבים נותרות במגירה.
את פרויקט הרכבל – קרוניות הנעות על כבל באמצעות חשמל במהירות של 18 קמ”ש – יוזמים העירייה ומשרד התחבורה באמצעות החברה העירונית יפה נוף. בהוראות תוכנית הרכבל צוין כי היא כוללת שש תחנות להעלאה ולהורדה של נוסעים: תחנת מסוף מרכזית המפרץ (תחנה A), תחנת הצ’ק פוסט (תחנה B), תחנת כביש דורי בנוה שאנן (תחנה C), תחנת מרכז הטכניון (תחנה D ליד בניין דנציגר), תחנת הטכניון עליון (תחנה E בקרבת בניין קנדה) ותחנת האוניברסיטה (תחנה F סמוך לפארק הכרמל). מסלול הריחוף של הרכבל אינו ישיר ובחלקו אף מזוגזג, וזאת לצורך שירות הקמפוסים.
http://www.colbonews.co.il/חדשות/הפנטזיה-מתממשת-התקדמות-בתוכנית-הרכבל/