התקווה..לרדיו טוב יותר

התקווה..לרדיו טוב יותר

מאז ומתמיד אהבתי את מירב מיכאלי. שתיקה של כמה שנים רק גרמה לי להבין עד כמה אני אוהב אותה ועד כמה היא חסרה בעולם התקשורת הישראלי, ובעיקר הרדיופוני. השבוע שבה מיכאלי, בשעה טובה, לשדר ברדיו. הפעם ב103FM. מי שעקב אחר מיכאלי כאשת רדיו ירגיש שמיכאלי כתמיד, שומרת על הקו הקבוע, הברור והמצויין שלה. אם זה בנוחות המאוד בולטת שלה מול המיקרופון, אם זה בביטויים הקבועים שלה ..."בגלל"..."כי"...(אשת הסיבות!), צוות שלא מרבה להתחלף (שחר סגל למשל) ועוד. והאמת שבצדק. נוסחה מנצחת לא מחליפים. מיכאלי פותחת את התוכנית בשבע, ולמרות שקרוב לודאי קראה את עיתוני הבוקר שעה לפני ולא יותר, נשמע כאילו היא כבר יודעת את כל תוכנם בע"פ והספיקה לסכם, לעבד ובסופו של דבר להגיש לכם אותם בצורה הטובה ביותר, כמו שרק מיכאלי יודעת. הזכרתי קודם את הקלילות שנובעת מהכישרון הגדול של מיכאלי מול המיקרופון. כאן אני מגיע אל 103FM. אנחנו רוצים את מיכאלי עוד יותר נינוחה, יותר קלילה, בלי לחץ. ושעה ככל הנראה, מאוד מקשה עליה. תנו לה קצת להתענג על שירי בוקר, תנו לה להביע את עצמה בלי לחץ של עוד 10 שניות פרסומות, עוד 2 וחצי דק' חדשות, בקיצור..תנו לה עוד שעה. קדימה או אחורה זה לא חשוב. העיקר, תנו לה עוד קצת זמן. מיכאלי מקפידה גם בתוכנית הזאת לבקר את "הטלויזיה של אתמול", פינה שמאוד מעניינת וראויה מאוד לתוכנית בוקר. בדר"כ מגישה אותה שחר סגל אבל היום במקרה ההאזנתי ונפל לאוזניי בחור שיסלח לי אבל אני לא ממש זוכר את שמו..נשמע נחמד אבל..זה לא זה, שחר סגל זאת שחר סגל ועם מיכאלי השילוב בכלל הופך להיות מוצלח... "שיחת בוקר מקסימה" בכל יום עם מפורסם אחר אכן מקסימה, אבל שוב, קצת לחוצה (תנו לה עוד שעה כבר אמרתי?!?!) והרעיון לסיים בכל יום עם "התקווה" רעיון מוצלח מאוד. הביצוע הראשון של מאיה בוסקילה, גם הוא מיוחד ונשמע מעולה וכאן הקרדיט לתומר בירן ולצינוביץ'. מרב מיכאלי היא בין השדרניות הבודדות היום בארץ שנותנות, לפחות לי באופן אישי, תחושה שעוד לא אבדה תקוותנו ועוד יש פה ושם ניצוצות של שידור שנון, אינטליגנטי ומאוד מאוד נעים לאוזן. ואם אתם מאלה שעדיין צורם להם שמיכאלי אומרת "אתן" ולא אתם, גם אם מבחינת העברית זה לא נכון, כנראה שעוד לא התרגלתם לגמרי למיכאלי. קחו עוד קצת זמן.. בהתחלה "תתרגלו", אחר כך.."תתאהבו". מבטיח.
 
אני מסכים איתך ../images/Emo13.gif

מהאזנה שטחית לחלק מאחת התוכניות שלה, בהחלט מדובר פה ברענון של עולם הרדיו המנוון-חלקית שיש כיום בישראל. כן ירבו.
 

פּלפּל

New member
התקווה? ההמנון? מה'זתומרת?

בכל יום היא מסיימת את התכנית עם ההמנון? במלואו? וכל יום הם מקליטים אמן אחר? מאיה בוסקילה שרה התקווה? יפה יפה... תשמעו, זה רעיון מקורי... מה אני אגיד לכם. אני לא אוהב שינויים. מכבד מסורת, טקסים והרגלים ישנים. שמתם לב שמאז שתחנות קול ישראל עברו לשדר 24 שעות ירד ההמנון מלוח השידורים? כבר לא משדרים את התקווה בסוף היום ואין כבר את "כאן מסתיימים שידורינו לערב זה, נחזור לשדר בשש בבוקר, לילה טוב מירושלים"?. בחיי שלא ציפיתי שדווקא מ 103FM תבוא "הישועה". זו הפתעה נעימה! אגב, גם בערוץ הראשון כבר לא נותנים את התקווה בסוף היום. איך אמר מאיר אריאל? ממילא אף אחד לא קם ("דגלנו מתבדר בכל סלון - ואף אחד לא קם"). לפחות פסוקו של יום עדיין רץ, לפני השידורים המחזוריים של הלילה.
 
../images/Emo13.gif

היא אמנם מסיימת את תוכניתה מדי יום עם המנון המדינה, אבל זה לא שהם מקליטים בכל יום אמן אחר, אלא התכנון הוא להקליט מדי חודש אמן אחר... דווקא בגלי צה"ל משמיעים מדי בוקר (כמה דקות לפני השעה 5:00) את מארש "צה"ל צועד" ואת פרקי אבות וקריאת השמע המסורתיים.
 
למעלה