התקנת מערכת משודרגת ברכב

התקנת מערכת משודרגת ברכב

שלום
התקנה - (ראה תמונות)
ההתקנה לקחה כחצי יום (9-13). ראשית הוחלט על המיקומים. הסאב נכנס מתחת המושב שע"י הנהג.
המגבר והקבל הורכבו על משענת הגב של המושב האחורי. הממיר SLI-4 נכנס באזור הרגליים של הנוסע, תחת הריפוד.
גם ה-Crossovers של הקומפוננט שם. נתיך עם בית נתיך של Componnent הותקן ע"י המצבר, עם נתיך של 100A.
כל נעלי הכבל כוסו בבידוד מתכווץ שהבאתי למטרה זו. כמו כם נעשה שימוש ב-2 כבלים קצרים של 4# שחורים לחיבור האדמה. החיווט של הסאב הגיע עם הסאב והיה שלם. הסאב חובר לבסוף ברמת Hi Level במקביל לכניסות מהיח' ראש,
ב-LSI-4. לא נעשה בקיט של BOSS. הוא לא התאים. אז מי שרוצה הוא למכירה.
נוספו 2 כבלים זוגיים RCA שחוברו מה-LSI-4 עד למגבר. השלט של הסאב נכנס לתא כפפות.
המתקין עבד מאוד יפה, כל החיווט שעבר בתחתית הדלתות נרתם עם אזיקונים, הכבל 12V+ קיבל שרוול פלסטיק שחור
להגנה באזור המצבר.

כיול:
כל הבקרים ביח' הראש כוונו לאמצע (באס וגבוהים על אפס, כך גם ה-Balance וה-Fader)
תדרי החיתוך בסאב והמגבר כוונו ל-80Hz. רמות העצמה כוילו למינימום בכל המכשירים. אחרי הפעלה, העצמה של ההמגבר
עלתה לכ-1/3. הסאב עלה עד ל-Max. נבדקו ארבעת הערוצים לכיוון נכון. בסאב עם Rev נשמע לי עדיף (היפוך מופע).
עדיין מחכה לבצע בדיקה עם רעש לבן ואפליקציית SA שיש לי בטלפון. מצפה לקבל עקום Flat.

איך שומעים?
שומעים טוב. בעיית רעידות בבאס מהדלתות נעלמו, גם בעצמות גבוהות. הבאס הדוק, מורגש אבל לא משתלט. הצליל מאוזן.
לרמקולים (הרץ) יש הדגשה יפה של ה-Mid. אך כל תחום התדרים נשמע היטב. כאילו שה- Way 3 הוא עולם חדש
לעומת ה-2 Way. הרמה (Level) בעצמה (Volume) ירדה ל-20. בעצמה של 30 שומעים ממש חזק. והעצמה יכולה לעלות
עד ל-60! לא משנה כמה חזק הגברתי, הסאונד נותר נקי וצלול. אין שום סימן לעיוות או מאמץ.
מקטעים נבחרים שהצלחתי לשמוע, יש שיפור ניכר בכל התחומים. המערכת שקטה ודוממת בין הקטעים.
ברמת הפירוט, מידע רב צץ מאחורי הקלעים, כאילו שרצפת הרעש ירדה (עוצמת ה-SPL עלתה).
נמנע בכל מחיר מהסאונד הכבד של באס עצמתי מוגזם.
מקורות: CD: בעיקר שמעתי מדיסק הסמינר.
USB: חלק נשמע מעולה, חלק פחות...
רדיו: חל שיפור אך עדין זה רדיו ישראלי (FM).

הסאונד שיש עכשיו ברכב, רחוק כמזרח ממערב מהסאונד המקורי. וטוב שכך...
בעיקר נשמע אותנטי. בדיסקי הסמינר, הצליל ממש מדהים. מאוד דינמי, עוצמתי ומאוזן. מהנמוך למיד ולגבוהה, בפירוט ובנקיון רב.
סאונד שנותן פייט לסאונד של מערכות ביתיות מושקעות ויקרות...







 

EB10000

New member
תתחדש


שלום

אני מזמן חושב לשדרג, אבל עדיין לא מצאתי לזה זמן וממש לא בא לי לזרוקכסף על התקנה מקצועית.

אגב מה זה דיסקי הסמינר שאני כל הזמן שומע עליהם כאן? מהיכן ניתן להשיג אותם היום אם בכלל? בכמה דיסקים מדובר, ואם מדובר במשהו מסחרי או הכנה פרטית?

ברשת מצאתי כל מיני דיסקי הדגמה של FOCAL ו LINN וכאלו, אבל המוסיקה שם ממש לא לטעמי (JAZZ הרד קור בלתי נסבל).

תודה וחג שמח
 
תודה


שלום וחג שמח
1. זו החלטה, ויש לה עלויות ותוצאות.
2. התקנה מקצועית! אני לא יודע כמה אתה מבין ברכב, העברת חיווט, חיבורים למצבר, לשקע מצית וכו'. יש שם חצי יום עבודה למתקין מנוסה.
3. בזמנו היו סמינרים, שאני התחלתי ביוזמתם ותומר צין המשיך. ה-3 הראשונים היו בביתי ואח"כ להוליווד סינמה סטור בהרצליה. באחרון, נכחו 172 חברים.
החל מהסמינר ה-2 הוצאתי לקט של כל הקטעים שנוגנו בהדגמה של הסמינר הקודם. הדיסק נמכר בעלות ההפקה (הדפסת העטיפה, עלות דיסק צרוב וכו'.
נדמה לי שזה היה 10 ש"ח Flat.
נסה למצוא מישהו כמו פיני שפטר שיש לו את כולם ולך תעשה לך "גיבוי".

הקטעים מכילים מכל סגנונות המוסיקה, כולל קלאסי, כלי, ג'אז, קולי ועוד.
לא כל הקטעים לטעמי, אבל רובם נשמעים פנטסטי.
בהיותי בקנדה, הוצאתי אחד נוסף (6) שמצוי רק בקרב בודדים. אני משתמש בו לבדיקת מערכות.
 
שדרוג המערכת ברכב

שלום
מהניסיון שלי, השיפור בסאונד ניכר.
1. לטובת העניין עשיתי את הצעד ב-2 פעימות: ה-1, החלפת ששת הרמקולים המקוריים (ארבעה של 6.5" ושמי טוויטרים) לאלמנטים של Hertz. היה שיפור.
ה-2, זה שסוקר, הוספתי סאב (מוגבר עצמית ב-160W) שמונח תחת כיסא הנסע,
הגברה של 4 ערוצים של 125W RMS X4 ב-D Class, קבל 1F לידו, ממיר רמות
מרמת רמקול ל-Line, ארבעה ערוצים, כבילה, בית נתיך ונתיך 100A.
2. כדי להגיע לתוצאות ב-2 פעימות, עשיתי הנדסת מערכת ודי הרבה לימוד.
ראשית חיפשתי הגברה שיש לה שליטה על 4 ערוצים, שבכל ה-4 יש אפשרות לבחור ב-HPF וגם בתדר החיתוך וב-Gain.
חיפשתי לחסוך בעלויות ע"י הזמנת חלק מהרכיבים (היקרים מהותית מאשר בארץ) מחו"ל. זה הביא לחיסכון של כ-2,000 ש"ח.
3. אני עדיין מכייל את המערכת:
בהתחלה (לפי ההוראות וכך יש לעשות בכל התקנה), מורידים את העצמה במגבר ובסאב למינימום, וביח' ראש למינימום.
מגבירים לאט ביח' ראש עד לקבלת העצמה שהינו רגילים בה. ואז מוסיפים במגבר 4 ערוצים. מתאימים לזה בסאב את הבאס.
זאת כאשר כל ה-Tone Control, ה-Fader וה-Balance במרכז (אפס).
מאחר והנצילות של ששת הרמקולים סביב ה-91dB/w/m SPL, וההגברה חזקה משל הסאב, בנקודת ה-1/3 הראשון, העצמה של הרמקולים מגיע למצב שהיא משתווה לזו של הסאב. לכן הורדתי קצת, וכך גם בסאב.
זה עדיין מותיר לי מספיק עצמה, ניח' הראש, מבלי להגיע לקצה הסקלה.
נראה לי שעדיין יש מקום לבדיקות ומשחקים...
1. שימוש בקטע של Pink Noise שמוקלט בסטיק USB ומדידת הענות ע"י אפליקצית SA בסלולארי.
2. אני חושב להגביר עוד קצת במגבר, אחרי שאמש הנמכתי מ-1/3 לכ-1/4.
(מהתחום בין Min ל-Max).

בהשמעה של מקורות כמו רדיו או הקלטה בינונית ב-USB, הצליל נחמד אבל לא יותר. בהשמעה מ-CD או הקלטה טובה ב-USB, זו חוויה.
עושר הצליל מדהים, מהנמוכים שבנמוכים ועד הגבוהים וההרמוניות, באיזון והניקיון. הקלטות חיות למרות רעשי הסביבה של הרכב, שומעים את הפרטים הקטנים, כמו רחשי הנגנים או הקהל.
כאשר מגבירים לעצמת Live Like, החוויה מתגברת. הזמר/זמרת מופיעים בנוכחות בתוך הרכב! והצלילים פשוט משכרים. תחושה חזקה מזו המתקבלת ממע' ביתית, בשל מרחקי הרמקולים וגודל המרחב. משהו בין חדר לאוזניות אולי?

למע' היה ניתן להוסיף גם מעבד DSP, סאב חיצוני בתא המטען (פשוט שלי קטן ולא רציתי לחנוק אותו), הגברה אימתנית יותר לסאב (במקום 160W משהוא כמו 1,500W!. או אפילו שתי סאבים עם הגברות נפרדות (עוד מגבר 4 ערוצים זהה, רק מחובר בגשר, עם 250W לכל סאב.

רעיון העצמה, אינו להפריע לשכנים, אלה לשמוע ממש טוב בתוך הרכב, עם חלונות מוגפים. גם הבאס בסאב מכוון לתאום עם ייתר הצלילים ולא להיות מודגש או "כבד".
 
למעלה