התקפי זעם ובעיות התנהגות

התקפי זעם ובעיות התנהגות

לילד בזמן אחרון יש יותר התקפי זעם ובעיות התנהגות. זה קורה בעיקר כשלא מקבל את משהוא רוצה. יש לו סף תסקול מאוד נמוך. הוא הולך לטיפול פסיכולוגי שלא נראה שעוזר במשהו.
איך ניתן לטפל בזה? טיפול רגשי? ABA?
 

SMADAR55

New member
את יכולה להזכיר לנו בן כמה הילד, באיזו מסגרת חינוכית הוא

נמצא?
האם הוא מקבל טיפול רגשי במסגרת שבה נמצא?
האם התקפי הזעם ובעיות ההתנהגות מתרחשים גם בבית וגם במסגרת החינוכית שבה נמצא?
האם אפשר להצביע על ארוע מסויים שהתרחש בתקופה האחרונה שיכול להוביל לשינוי במצבי רוחו/ התנהגותו?
האם לקחתם מנתחת התנהגות לתצפת, לעקוב ולהמליץ? (באופן פרטי או במסגרת החינוכית שבה נמצא)
האם הוא נוטל או נטל בעבר תרופות כלשהן?
 
ילד בן 8

בן 8, שנה הבאה עובר ככל הנראה משילוב לכיתת תקשורת בב"ס רגיל בגלל הדרדרות במצבו. התחלנו טיפול רפואי חדש לפני כחודש וחצי, הוא מקבל זיפרקסה 5 מ"ג. ברור לי שילד נמצא עדיין בתקופת משבר. אבל איך אפשר להקל עליו ואלינו? אין מנתחת התנהגות.. שוקלים האם לקחת.
 

SMADAR55

New member
האם הזיפרקסה ניתנה ע"י פסיכיאטר ילדים בעקבות הבעיות

ההתנהגותיות?
האם עכשיו אחרי חודש וחצי יש איזה שינוי לטובה? אם לא, מה הפסיכיאטר אומר? - האם אמור להיות שינוי מיידי או לאחר תקופת הסתגלות?
אני אישית מאוד מאמינה בתרומתן של מנתחות התנהגות. אם אפשר היה לקחת מישהי לפני סוף שנת הלימודים ושתיכנס לבית הספר זה יכול להיות מצוין.
 

hadar8h

New member
נראה שיש לנו את אותו הסיפור

השנה לומד בביה"ס רגיל עם סייעת.....יש לו התקפים מדי פעם , הגענו למסקנה (עדיין עם המון חששות) שיהיה בביה"ס רגיל בכיתת תקשורת
אני פוחדת מהשיבוץ ומקווה שישבצו אותו בכיתה באזור שלנו (הרצליה-רעננה). במידה ולא האם אני יכולה להביע התנגדות?
יש המון פעמים שהוא בסדר ולעיתים ההתקפים.
אני ממש מתוסכלת ופוחדת
 

3מרגו

New member
אם לא את נופלת חזק בפח

את לא תוכלי לערער על החלטת שיבוץ.
רק על החלטת ועדת השמה תוך 21 יום.
הלוואי ואני טועה.
 

TikvaBonneh

New member
התקפי זעם

כמו שסמדר כתבה מנתחת התנהגות יכולה לעזור להתנהגות בבית הספר רק בתנאי שהצוות ישתף איתה פעולה.
צריך לוודא שהכיתה שהוא מגיע אליה היא בבית ספר בו המנהלת מסכימה להכניס מנתחת התנהגות פרטית שתדריך את הצוות.
אם הבעיה קורית גם בבית, אז מנתחת התנהגות תוכל להדריך אותכם בבית.
 

TikvaBonneh

New member
בבית ספר שלנו אין מנתחת התנהגות

מכירה בתי ספר שיש בהם מנתחת התנהגות, אך ללא הסמכה. יש אצלנו הדרת הורים על ידי המטפלת בתנועה.
 

TikvaBonneh

New member
כן, אני מרוצה מאוד

והוא עוד יותר. השנה הייתה ועדת השמה לקראת העליה לכיתה ד והוא אמר לי "תגידי להם שאני לא רוצה שום כיתה גדולה".
לגבי התקפי הזעם יש בכיתה מטפלת ריגשית שעובדת איתו על זה, ולימדתי אותו לבקש פסק זמן ולצאת לחדר טיפולים להרגע. אני חושבת שאצלו זה לא מקור התנהגותי אלא קשור לבעיות התקשורת.
 

TikvaBonneh

New member
בישראל התחום פרוץ, אין רגולציה

כל אחד יכול להכריז שהוא מנתח התנהגות. בבתי ספר לפחות בודקים שהוא למד\סיים את הלימודים, גם אם לא ניגש לבחינות הסמכה. בגנים לוקחים גם סטודנטיות שנה שניה במקרה הטוב.
 
אם תוכלי לתת דוגמאות מפורטות למה שתארת...

לפעמים בגלל עודף רגישות ילדים מפתחים "הפרעות התנהגות" ואז משייכים את זה למצב...
לעומת זאת התנהגות תואמת גיל כמו לילדים אחרים במשפחה תעשה פלאים (ז"א ללא אבחנה מבדלת בגלל אבחון לדוגמה).
זה דוגמאות ובלי פרוט אי אפשר באמת להתייחס
 

TikvaBonneh

New member
נכון

בגלל זה מנתחת ההתנהגות צריכה לבדוק בשבע עיניים את התגובות של הסביבה ולהדריך אותם בהתאם. רוב בעיות ההתנהגות של ילדים נובעות מהתנהלות לא נכונה של המבוגרים סביבם.
 


נשאלת השאלה מהי הדרכה נכונה ומה מטרתה.
תכתיבים חברתיים ? דעות קדומות ? חקירה עצמית ?
למצב נתון יכולות להיות לפחות 2 תשובות, ותשובות המנוגדות לחלוטין זו לזו.
מה הנכון בין 2 התשובות המנוגדות ?
דעת ההורים זה כללי מידי.
יש הבוחרים לגלגל את האחריות על המטפל, יש שבאים עם דעות קדומות ויש שמוטים ע"פ תכתיבים חברתיים.
מה נשאר, חקירה עצמית ?
פעם אחרונה שכתבתי את זה ירדו עלי.
אז...
כנראה שאני
 

TikvaBonneh

New member
הדרכה נכונה

מה שלימדו אותנו זה שצריך לתפור את החליפה בהתאם למשפחה. קודם כל להתבונן מה קורה עם הילד, מתי מופיעים התקפי הזעם, באילו נסיבות, עם מי הוא נמצא ואיך הם מגיבים.
וההדרכה הכי טובה תהיה למצוא דרך לשנות את הנסיבות. ההדרכה צריכה להתחשב ביכולות ובמשאבים של האנשים הסובבים את הילד, צריך לתת להם ליווי צמוד, כי קשה מאוד לשנות את האוטומט, את מה שרגילים אליו.
 
למעלה