התרשמות מדיסק סמינר 6 - מאמר - חלק א' - רצועות 1 עד 14

violinist

New member
התרשמות מדיסק סמינר 6 - מאמר - חלק א' - רצועות 1 עד 14

שלום לחברי הפורום
רציתי לשתף אתכם בהתרשמותי מדיסק סמינר 6 לאחר האזנה .

רצועה 1 - Deborah Henson-Conant - Naked Music - Nataliana
נבל, במקרה זה נבל קלאסי, הוא אחד הכלים המיוחדים - כלי שתמיד אהבתי והיות וברצועה זו נעשה בו שימוש בז'אנר הג'אז, נוצר לנו כאן שילוב מיוחד ויוצא דופן שהאוזן לא פוגשת כל יום.
מההתרשמות שלי בהאזנה , נראה כי לא קל לנגן ג'אז בנבל כך שישמע כמו ג'אז ,
אין מה לעשות, הכלי "מזוהה" יותר עם המוסיקה הקלאסית..
ולמרות זאת, דברה , לדעתי, מבצעת זאת בצורה יפה ועדינה. הסאונד טוב מאוד.
הקלטה עם "במה" עד כדי כך שנדמה שהנבל נמצא אצלי בסלון.
אהבתי.

רצועה 2-Johan Dielemans Trio-Round Midnight-I've Grown Accustomed to her face
מתוך המחזמר My Fair Lady עם Rex Harrison. כידוע, לקטע לא מעט גרסאות מבצעים.
כגון: Nat King Cole, Tonny Bennett, Dean Martin, Oscar Peterson Trio, Billy Tylor, Andre Previn
ספציפית לגרסה זו, ישנו אלתור עדין על המוטיבים הידועים. יש איזון בין התופים והבאס לעומת הפסנתר בדיוק במינון הנכון. ואם כבר יש במה, זה רק מוסיף. אהבתי

רצועה 3 - Ultrasons - S-Logic Demo - Rondo Allegro/Beethoven
יצירה מוכרת, חלק שלישי מתוך הסונטה לפסנתר סולו, של בטהובן. היצירה כוללת בתוכה מספר סוגי ארטיקולציה , קצת חוסר חום ולכן נשמעת קצת כמו אטיוד לפסנתר אך נשמעת טוב. נהנתי מאיכות ההקלטה - יש נוכחות לפסנתר. צליל מפורט, נקי, הקלטה ברמה גבוהה
גם כאן ההרגשה הייתה כאילו שהפסנתר נמצא אצלי בסלון וכמובן, גם נהנתי מהיכולות שהדגים הפסנתרן. לו רק הייתי יודע מי מנגן....
אהבתי.

רצועה 4 - Ultrasons - S-Logic Demo - Also Spreach Zaratustra / Straus.
לא לא - לא ולא. אמנם איכות ההקלטה גבוהה אבל הקטע הזה לא מתאים לעוגב. פשוט הרסו את היצירה! בביצוע זה, היצירה נשמעת ממש מונוטונית - סתמית שטחית ללא דינמיקה. תוחזר התזמורת הסימפונית לאלתר (בבקשה)
ישנן יצירות שמיועדות רק להרכב אשר עבורו נכתבו, וזו אחת מהן.
לא אהבתי.

רצועה 5 - Dire Straits - On Every Street - You and Your Friend
אין צורך להרחיב עליו . ובכל זאת, זהו קטע מתוך אלבום מאוד מוכר שחדר עמוק לתודעת שוחרי המוסיקה בכלל והרוק בפרט .
הקטע וכמובן האלבום, פורסם אם אני זוכר נכון, לאחר האלבום המפורסם ביותר שלהם Brothers IN Arms. יש הרבה נפח / במה. הקטע הזה מאוד מפורט עד כדי כך ששומעים את אוושת הפריטה של הגיטרה. דוגמה מצוינת לכך שלהקלטה יש חלק ניכר באיכות של הפלט.
אהבתי מאוד.

רצועה 6 - 'Phil Woods - Astor & Elis - Dois Pra La',Dois Pra Ca
קטע fusion נוסף, הפעם סקסופון האלט הוא השולט, אני בד"כ לא אוהב סקסופון אך בקטע זה, הוא במקום הנכון,
מדובר באחד הסקסופוניסטים החשובים בעולם הג'אז. גם כאן הסאונד טוב מאוד. מרגיש כאילו נמצאים במועדון ג'אז.
אהבתי.

רצועה 7 - Nicolai Rimsky Korsakov - Burmaster - CD - 3 - Allegro Moto
Scheherazade Op 35 לדעתי מה שמושמע כאן הוא פרק 4 , הינה יצירה מוכרת ומדהימה.
ספציפית להקלטה זו - הביצוע של מיונג וון צ'אנג מצוין. סאונד פנטסטי... כאילו שנמצאים באולם.
הביצוע הפייבוריטי שלי הוא הביצוע של karajan עם הפילהרמונית של ברלין . אגב, הביצוע קיים ב - SHM-CD
ביצועים טובים נוספים - הפילהרמונית של וינה , פילדלפיה והסימפונית של שיקגו.
אהבתי מאוד.

רצועה 8 - Ann Sophie Van Oter - Triangle Demo - Voi Chi Sapeta / Mozart
אני כן אוהב קטעים ווקאלים אך לא ממש חסיד של אופרות. מצד שני, כאשר מדובר באופרות של מוצארט.... פה זה קצת שונה.
האריה הנ"ל נלקחה מתוך האופרה נישואי פיגארו. קטע יפיפה , הזמרת לא צועקת כמו שבדרך כלל קורה באופרות אחרות
שרה את האריה בצורה עדינה ונעימה לאוזן . כאילו שמישהו בא וכיוון את מיתרי הקול שלה כך שלא יצרמו
.
הקלטה מדהימה מבחינת סאונד. נלקח מתוך קומפילציית אריות של מוצארט היידן וגלוק.
מאוד אהבתי.

רצועה 9 - Claude Salmieri - Triangle Demo - Les Tontos Makoude - Self Portrait
קטע יפה ומדהים המשולב עם תופים ונראה לי שבנוסף, שמעתי דרבוקות. אהבתי את המעברים המהירים והמגוונים של הדרבוקות בין שני הערוצים.
מבחינתי כאשר מתופף יוצר קטע כזה עמוק מ - " 2.5 תופים וחצי מצילה"... הוא משהו מיוחד. מקצוען אמיתי.
אני מאוד אוהב קטעים כאלה ואם יש גם במה והסאונד של ההקלטה מפורט... זה רק מעלה את הכיף להמשיך ולהאזין.
מאוד אהבתי.

רצועה 10- Abdullah Ibrahim Trio - Cape Town Revisited - Damara Blue
טריו שמורכב מפסנתר בחזית , תופים ובאס ( קונטרבס ) שנשמע קצת מרוחק לטעמי...... אם היו שואלים אותי, אני הייתי מביא קצת את הבאס קדימה יותר .
זה היה מוסיף קצת "בשר" לקטע הזה.

רצועה 11- Abdullah Ibrahim - Trio - Cape Town Revisited - Someday Soon Sweet Samba
עם המעבר לרצועה זו, הקצב נעשה מהיר וערני מאוד לעומת הרצועה הקודמת שהיא ההתחלה שלה. יש קטיעה בין שניהם.
נראה , אם יהיה לי זמן , אולי אחבר ביניהם בהמשך....
מאוד אהבתי.

רצועה 12- Ben Webster and Associates - Ben Webster and Associates - Time After Time
כשאומרים Ben Webster, לא צריך לומר יותר כלום כך התברר לי. גם פה אהבתי את הסקסופון . אולי בסוף אגלה שאני כן אוהב סקסופון... אך רק כאשר מנגנים בו ולא יורים בו.....
הסאונד מדהים ומפורט למדי , עד כדי כך , שכמו בכמה מהרצועות הקודמות,.... , הרגשתי סקסופון בחדר!!!. אוושות הנשיפה שהתלוו לנגינה , רק הוסיפו לייחודו של קטע זה.
הצליל המפורט קצת גבה מחיר של רעש רקע שבסופו של דבר לא ממש עניין היות והתרכזתי רק ב Webster ומלויו ברקע.
מאוד אהבתי

רצועה 13- Celine Dion = Let's Talk About Love - Tell Him
מפגש מדהים ומיוחד של שתי זמרות על. סלין וברברה סטרייסנד. קטע מוכר שזכה לפרסום נרחב בעולם . למעשה לא מצאתי שיר שסלין ביצעה בדואט עם זמר / זמרת אחרים ולא היה מוצלח ומיוחד. גם כשזה היה עם פאוורוטי, סינטרה - ב - play back ב - Beauty & the Beast וכו'
ככל הידוע לי, הקטע הנ"ל הינו הביצוע היחיד בפורמט הזה ולא בוצע מעולם בהופעה. אהבתי כבר כתבתי? אז כן, מאוד אוהב את השיר הזה כמו גם הרבה אחרים שלה.

רצועה 14- Vaya Con Dios - Night Owls - I Don't Want to Know
מי לא מכיר את השירים של Vaya כל אחד מכיר לפחות שיר אחד , חלקם לא יודעים מי המבצעת , אך מכירים את השיר. Vaya הינה אחת מהפייבוריטיות שלי גם כן.
יש לה גוון קול מיוחד . אלט יפה . מאסיבי משהו . יש לה נוכחות, קול עמוק וחם.
אם אני זוכר נכון, יש לה שירים בשפות שונות, שרה במקצבים שונים , ג'אנרים שונים מה שעושה אותה לזמרת שלא ברור כיצד לקטלג אותה ולכן ..מיוחדת...
כמובן שאהבתי. גם את הסאונד של ההקלטה.
 

violinist

New member
התרשמות מדיסק סמינר 6 - מאמר-חלק ב' - רצועות 15 עד 17

רצועה 15- Acoustic Alchemy - Back On The Case - Fire Of The Heart
הרכב אנגלי , יפה ומעניין המשלב מספר כלים כגון גיטרות אקוסטיות / חשמליות ובאס וכלי הקשה שונים.
ספציפית לקטע זה, מתחיל כקטע כמעט נוגה ושקט וממשיך במעבר חד ומפתיע ל-Fusion קצבי/זורם לאחר כדקה .
סאונד טוב - מפורט במיוחד מורגש בגיטרה ואם כבר יש שם גם נגיעות של חצוצרה .. זה בכלל צובר אצלי נקודות
קטעים מסוג זה , שיש בהם עניין ע"י שינוי המקצב מאוד אהובים עלי. דוגמה נוספות שבהם שינוי המקצב בולט : claude bolling - Baroque and blue
הקטע מתחיל כמוסיקה כמעט קלאסית קלילה ושגרתית , ולאחר כדקה, ישנה התפרצות של Jazz Quartet עם הרבה נפח וחום. מומלץ למי שעדיין לא רכש :
( BMG 16082-2) CLAUDE BOLLING - Suite For Flute Jazz Piano . עוד מבצעים שמשלבים שינוי מקצב באופן דומה: Gershwin, brubeck, Loussier, MJQ,Swingle singers .
אהבתי

רצועה 16- Nojima - Nojima Plays List - La Campanella
גם כאן, לא. לא... לא ולא. לקחת יצירה לכינור ולנגן אותה בפסנטר? אחד הכלים מהבולטים בעומק ברפרטואר שלו ? אין מספיק רפרטואר לפסנתר? צריך "לחרטט" ?
הביצוע נשמע רזה, קר ומנוקר משהו אולי כי הוא "נקי" מדי . ואם לא די בכך, פתאום , out of the blue , צצים להם אקורדים מסורבלים ומיותרים. לא מרגש.
סאונד טוב יש... אבל זה פחות או יותר מה שיש ברצועה זו. הרסו את היצירה -
לא אהבתי.

רצועה 17- Gil Shaham & Goran Sollscher - Paganini for Two - Moto perpetuo (op. 11)
ליצירות של פאגניני אני תמיד מעדיף את הביצועים של Salvattore Accardo
ולמרות זאת, , אהבתי כאן את הביצוע ל - Paganini גם כי את גיל שחם אני תמיד אוהב לשמוע. הוא מביא פרשנות אחרת ליצירות לכינור.
יש כאן ביצוע מאוד מיוחד של כינור המשולב עם נגיעות עדינות של גיטרה. קלאסית.
אהבתי.

ולבסוף, תודה למי שאפשר לי גישה לדיסק נפלא זה. אין לי ספק, שאם חברות התקליטים, חנויות אודיו וכו' היו יודעות שקומפילציה צרופה זו קיימת,
היו בהחלט מנסות לשים את ידן על העתק שלה.

תודה רבה
טל פייס

my settings:
Speakers: Coincident Partial
eclipse
Pre: Hafler 915
Amp: Hafler 9505
Phono stage: EAR834P
Phono: Pro-Ject 2xperience - Ortofon silver
CD: Teac VRDS 25X
Blu-ray: Cambridge Audio 751BD
 
תודה רבה על הסקירה המפורטת


שלום
הסתיגות קלה לגבי רצועה מס. 16: Nojima - Nojima Plays List - La Campanella
1. אומנם הבסיס הוא Paganini, אך Franz List כתב על זה ואריאציה. די שכיח, גם Sarasate כתב ואריאציות על Carmen של ביזה...http://www.deutschegrammophon.com/en/cat/4230632?SET_LANGUAGE=us
בחמישה קטעים שמופיעים בדיסק הסמינר השני ומבוצעים היטב ע"י יצחק פרלמן. היצירה עברה הסבה ובאה לבטא את היכולות של הפסנתרן, כמו שהקונצרטו המקורי של פגניני (מס, 2 החלק השלישי: La Campanella) בא לבטא את יכולתו הפנומנאלית לנגן בכינור. היא גם ידועה בכינוי "הקונצרטו לכינור על מיתר אחד",
מפני שפגניני, שהיה וירטואוז, אהב למתוח את המיתרים (4) ובזמן הנגינה (בפריטה), לקרוע אותם. לקראת הסיום, נותר הכינור שלו עם מיתר אחד!
ולמרות זאת, הוא ניגן את היצירה עד סופה ללא רבב. משהו שמעט כנרים בכלל יכולים לבצע עם כינור תקין. הקטע קשה מאוד.
הקטע המוזיקאלי לפסנתר, מבוצע ע"י כמה מהפסנתרנים הידועים של המאה, כמו Lang Lang ויונדאי לי. כ"א שונה ומיוחד. Nojima מיוחד יותר!
פה יש ביצוע של פסנתרן יפני - Nojima שנחשב לאוצר לאומי של יפן עם כל המשמעיות שבכך, והוא מאוד מיוחד ביכולות הנגינה שלו.
ההקלטה היא של Reference Recording, והיא מוקלטת לטעמי קצת חלש. לפחות חלש מכל יתר 16 הרצועות ב-CD הזה. אבל אפשר להגביר.
בביצוע, שהוא מאוד מיוחד, יש קטעים שניתן לחשוב שהוא מנוגן על יותר מפסנתר אחד בו זמנית...פשוט מדהים.
הדיסק הושאל משכני (מר קולין טרמר ז"ל) בקנדה, שעמו נהגנו להיפגש אחת לשבוע להאזנה (פעם אצלי ופעם אצלו) לקטעי מוסיקה נבחרים. מאוד אהבתי את האיש שהיה בשנות ה-80 לחייו.
כמי שאוהב את פגניני, ואת המוטיב, זה בהחלט מיוחד.
אני אהבתי.
 

violinist

New member
הכל טוב ויפה,

היי,
ובכן, נכון שקיימות וריאציות שונות ממלחינים שונים
כאשר כתבתי את המאמר, לא הבטחתי להיות אוביקטיבי או ליצור קונצנזוס בין כל הקוראים ,
ז"א אין לי ספק שחלק מהמידע שנכתב במאמר הוא סובייקטיבי לחלוטין
זאת דעתי. כמו שלגבי פרלמן , פעם הייתי בדעה שהוא וחפץ הם הם
הכנרים הבולטים לביצועים השונים של הרפרטואר לכינור.
היום, חפץ נשאר בין הפייבוריטים שלי. בביצועים של פרלמן לעומת זאת, היום, מפריע לי שביצירות השונות לכינור הוא מוסיף glissando . אבל חוץ מזה הביצועים שלו... אין מה להגיד - מעולים.....

הנה עוד דעה סוביטיקטיבית


טל פייס

my settings:
Speakers: Coincident Partial
eclipse
Pre: Hafler 915
Amp: Hafler 9505
Phono stage: EAR834P
Phono: Pro-Ject 2xperience - Ortofon silver
CD: Teac VRDS 25X
Blu-ray: Cambridge Audio 751BD
 
אין בעיה באוקייטיביות

שלום
רק הוספתי מידע על הנגן ועל מהות היצירה, שמישום מה משויכת לפגניני (כינור) אך שוכתבה כואריאציה לפסנתר ע"י ליסט (אגב, ליסט בהונגרית זה קמח. אז בארץ היו קוראים לו קמחי).
משמעות היותו אוצר הקיסרי ביפן, שהוא מקבל מהקיסר שכר אך עליו לקבל את רשות הקיסר אם ברצונו לצאת מגבולות יפן.
 
למעלה