ה' אחד
אלהים הוא אחד. אין שני אלהים, או שלושה אלהים. ועם זאת לאלהים האב יש בן, ושניהם מתחברים ברוח הקודש. האב הוא עתיק היומין היושב על כס הכבוד במרומים. הבן נולד מהאב בנצח עוד לפני בריאת העולם(שזה אמנם מעט אבסורד להתייחס לנצח במוסגים של זמן), הוא יושב לימינו של האב. רוח הקודש הוא רוחו של אלהים. זה באמת יומרני מצידי לנסות ולהסביר את השילוש הקדוש כי לא ניתן באמת להסביר את השילוש הקדוש(שזהו מושג שלא קיים בכתובים, ועם זאת השילוש קיים) האב שלח את בנו - המשיח, לעולם , בכדי למות ולכפר על חטאינו, אחרי שלושה ימים הוא קם לתחייה, ועלה לימינו של האב(מקומו מקדם), אחרי ארבעים יום. לאחר עשרה ימים ולאחר שישוע ציווה על תלמידיו להשאר בירושלים ולחכות למנחם, רוח האמת - רוח הקודש, בחג השבועות, הוא שלח את רוח הקודש שצלחה על כל התלמידים. ומאז רוח הקודש- רוח אלהים, היא האישות שנמצאת בעולם הזה, בתוך המאמינים, שהם למעשה בית-מקדשו של הרוח הקדושה, בית מקדשו של אלהים. שוב, אי אפשר להבין את השילוש הקדוש, אבל אפשר גם אפשר לקבל התגלות ברוח, ולהבין ברוח. האב, הבן ורוח הקודש, הם אלהים אחד, הם י-ה-ו-ה. מצד אחד הם שלוש אישויות שונות עם תפקידים שונים, אך הם מאוחדים ברוח אחת ולב אחד. אין פה לוגיקה, יש פה תיאולוגיה יהודית עתיקה. האב, הבן ורוח הקודש שווים באלהותם, ועם זאת לאב יש סמכות על הבן, ולבן יש סמכות על רוח הקודש. דוגמאות מהכתובים: חָזֵה הֲוֵית בְּחֶזְוֵי לֵילְיָא וַאֲרוּ עִם-עֲנָנֵי שְׁמַיָּא כְּבַר אֱנָשׁ אָתֵה הֲוָא וְעַד-עַתִּיק יוֹמַיָּא מְטָה וּקְדָמוֹהִי הַקְרְבוּהִי׃ וְלֵהּ יְהִב שָׁלְטָן וִיקָר וּמַלְכוּ וְכֹל עַמְמַיָּא אֻמַּיָּא וְלִשָּׁנַיָּא לֵהּ יִפְלְחוּן שָׁלְטָנֵהּ שָׁלְטָן עָלַם דִּי-לָא יֶעְדֵּה וּמַלְכוּתֵהּ דִּי-לָא תִתְחַבַּל׃" (דניאל ז': 13,14) תרגום לעברית - "רואה הייתי בחזיונות לילה, והנה עם ענני השמים בא אחד הדומה לבן-אדם, ועד עתיק יומין הגיע והובא לפניו. שלטון וכבוד ומלכות ניתנו לו, וכל העמים, האומות והלשונות עבדו לו. שלטונו שלטון עולם שלא יסור וממלכתו לא תיכלה." תיאור נפלא של המשיח שמקבל כל שלטון מעתיק היומין(האב) כִּסְאֲךָ אֱלֹהִים עוֹלָם וָעֶד שֵׁבֶט מִישֹׁר שֵׁבֶט מַלְכוּתֶךָ׃ אָהַבְתָּ צֶּדֶק וַתִּשְׂנָא-רֶשַׁע עַל-כֵּן מְשָׁחֲךָ אֱלֹהִים אֱלֹהֶיךָ שֶׁמֶן שָׂשׂוֹן מֵחֲבֵרֶךָ׃ מי האלהים של אלהים? (תהילים מ"ה: 7,8) רָנִּי וְשִׂמְחִי בַּת-צִיּוֹן כִּי הִנְנִי-בָא וְשָׁכַנְתִּי בְתוֹכֵךְ נְאֻם-יְהוָה׃ וְנִלְווּ גוֹיִם רַבִּים אֶל-יְהוָה בַּיּוֹם הַהוּא וְהָיוּ לִי לְעָם וְשָׁכַנְתִּי בְתוֹכֵךְ וְיָדַעַתְּ כִּי-יְהוָה צְבָאוֹת שְׁלָחַנִי אֵלָיִךְ׃ (זכריה ב': 14,15) אלהים שלח את אלהים? לְדָוִד מִזְמוֹר נְאֻם יְהוָה לַאדֹנִי שֵׁב לִימִינִי עַד-אָשִׁית אֹיְבֶיךָ הֲדֹם לְרַגְלֶיךָ׃ (מזמור תהילים ק"י: 1) דוד אומר במזמור שה' נואם לאדוניו של דוד ואמר לו לשבת לימינו עד שהוא ישית את אויביו הדום לרגליו. האם לא ה' הוא אדוניו של דוד? וישנם עוד הרבה דוגמאות. שוב לא ניתן להבין בשכלנו את הנושא, אך ברוח ניתן גם ניתן. אם אתה לא מבין זה בסדר, בקש מאלהים התגלות בנושא, ואלהים העונה על תפילות יתן לך.
אלהים הוא אחד. אין שני אלהים, או שלושה אלהים. ועם זאת לאלהים האב יש בן, ושניהם מתחברים ברוח הקודש. האב הוא עתיק היומין היושב על כס הכבוד במרומים. הבן נולד מהאב בנצח עוד לפני בריאת העולם(שזה אמנם מעט אבסורד להתייחס לנצח במוסגים של זמן), הוא יושב לימינו של האב. רוח הקודש הוא רוחו של אלהים. זה באמת יומרני מצידי לנסות ולהסביר את השילוש הקדוש כי לא ניתן באמת להסביר את השילוש הקדוש(שזהו מושג שלא קיים בכתובים, ועם זאת השילוש קיים) האב שלח את בנו - המשיח, לעולם , בכדי למות ולכפר על חטאינו, אחרי שלושה ימים הוא קם לתחייה, ועלה לימינו של האב(מקומו מקדם), אחרי ארבעים יום. לאחר עשרה ימים ולאחר שישוע ציווה על תלמידיו להשאר בירושלים ולחכות למנחם, רוח האמת - רוח הקודש, בחג השבועות, הוא שלח את רוח הקודש שצלחה על כל התלמידים. ומאז רוח הקודש- רוח אלהים, היא האישות שנמצאת בעולם הזה, בתוך המאמינים, שהם למעשה בית-מקדשו של הרוח הקדושה, בית מקדשו של אלהים. שוב, אי אפשר להבין את השילוש הקדוש, אבל אפשר גם אפשר לקבל התגלות ברוח, ולהבין ברוח. האב, הבן ורוח הקודש, הם אלהים אחד, הם י-ה-ו-ה. מצד אחד הם שלוש אישויות שונות עם תפקידים שונים, אך הם מאוחדים ברוח אחת ולב אחד. אין פה לוגיקה, יש פה תיאולוגיה יהודית עתיקה. האב, הבן ורוח הקודש שווים באלהותם, ועם זאת לאב יש סמכות על הבן, ולבן יש סמכות על רוח הקודש. דוגמאות מהכתובים: חָזֵה הֲוֵית בְּחֶזְוֵי לֵילְיָא וַאֲרוּ עִם-עֲנָנֵי שְׁמַיָּא כְּבַר אֱנָשׁ אָתֵה הֲוָא וְעַד-עַתִּיק יוֹמַיָּא מְטָה וּקְדָמוֹהִי הַקְרְבוּהִי׃ וְלֵהּ יְהִב שָׁלְטָן וִיקָר וּמַלְכוּ וְכֹל עַמְמַיָּא אֻמַּיָּא וְלִשָּׁנַיָּא לֵהּ יִפְלְחוּן שָׁלְטָנֵהּ שָׁלְטָן עָלַם דִּי-לָא יֶעְדֵּה וּמַלְכוּתֵהּ דִּי-לָא תִתְחַבַּל׃" (דניאל ז': 13,14) תרגום לעברית - "רואה הייתי בחזיונות לילה, והנה עם ענני השמים בא אחד הדומה לבן-אדם, ועד עתיק יומין הגיע והובא לפניו. שלטון וכבוד ומלכות ניתנו לו, וכל העמים, האומות והלשונות עבדו לו. שלטונו שלטון עולם שלא יסור וממלכתו לא תיכלה." תיאור נפלא של המשיח שמקבל כל שלטון מעתיק היומין(האב) כִּסְאֲךָ אֱלֹהִים עוֹלָם וָעֶד שֵׁבֶט מִישֹׁר שֵׁבֶט מַלְכוּתֶךָ׃ אָהַבְתָּ צֶּדֶק וַתִּשְׂנָא-רֶשַׁע עַל-כֵּן מְשָׁחֲךָ אֱלֹהִים אֱלֹהֶיךָ שֶׁמֶן שָׂשׂוֹן מֵחֲבֵרֶךָ׃ מי האלהים של אלהים? (תהילים מ"ה: 7,8) רָנִּי וְשִׂמְחִי בַּת-צִיּוֹן כִּי הִנְנִי-בָא וְשָׁכַנְתִּי בְתוֹכֵךְ נְאֻם-יְהוָה׃ וְנִלְווּ גוֹיִם רַבִּים אֶל-יְהוָה בַּיּוֹם הַהוּא וְהָיוּ לִי לְעָם וְשָׁכַנְתִּי בְתוֹכֵךְ וְיָדַעַתְּ כִּי-יְהוָה צְבָאוֹת שְׁלָחַנִי אֵלָיִךְ׃ (זכריה ב': 14,15) אלהים שלח את אלהים? לְדָוִד מִזְמוֹר נְאֻם יְהוָה לַאדֹנִי שֵׁב לִימִינִי עַד-אָשִׁית אֹיְבֶיךָ הֲדֹם לְרַגְלֶיךָ׃ (מזמור תהילים ק"י: 1) דוד אומר במזמור שה' נואם לאדוניו של דוד ואמר לו לשבת לימינו עד שהוא ישית את אויביו הדום לרגליו. האם לא ה' הוא אדוניו של דוד? וישנם עוד הרבה דוגמאות. שוב לא ניתן להבין בשכלנו את הנושא, אך ברוח ניתן גם ניתן. אם אתה לא מבין זה בסדר, בקש מאלהים התגלות בנושא, ואלהים העונה על תפילות יתן לך.
