ומה לגבי תחביבים אחרים?
לגבי המיתוס הראשון- שההתעמלות עוזרת לילדים היפראקטיביים, מה לעשות שעד היום, פרט לכדורים כימיים שגם הם מוטלים בספק, לא מצאו שיטה "לרפא" ילדים היפראקטיביים. הלוואי והיה משהו שיגרום לילד היפראקטיבי לא להיות היפראקטיבי, או להיות פחות היפראקטיבי. היפראקטיביות זאת התמודדות לכל החיים, ולא תמיד ניתן לפתור את הבעיה באמצעים התנהגותיים. זה לא שהילד היפראקטיבי כי הוא לא למד שליטה עצמית, אלא כי יש לו בעיה והוא לא יכול. בקשר למיתוס השני- כשהילדה לומדת חתירה למצויינות, בטחון, ביקורת, התמדה ועוד, בהתעמלות, והיא מתעמלת מצטיינת, היא לא בהכרח תחוש ביטחון ותצליח להתמיד, לחתור למצויינות, לקבל ביקורת- בחברה למשל (לאו דווקא תצליח להיות "מקובלת"), לא בטוח שבזוגיות, לא בטוח שבכדורסל, ולא בטוח שבמתמטיקה. מדברייך עולה כאילו המתעמלות היא "כל יכולה" ותוכל לעשות כל מה שהיא תרצה. אבל בני האדם מטבעם אינם כאלה, וכל אחד מצטיין במשהו. אחד מצטיין במתמטיקה וחלש בספורט (לא מצליח לעשות השלכה), אחד מצטיין בנגינה וחלש במיומנויות חברתיות, ואחד מצטיין בלמידת שפות זרות אבל חלש מבחינה אישיותית או רגשית. זה שיש ילדה מצטיינת בהתעמלות, שמצליחה להתגבר על כל המכשולים, לא אומר שהיא יותר טובה מאחרים בדברים מסויימים. לעיתים אפילו ההיפך הנכון. בגלל שהיא השקיעה את כל חייה בהתעמלות, פחות בילתה עם חברים בני גילה, פחות הסתובבה ברחוב וסבלה מדברים כאלו ואחרים, או גדלה בסוג של "חממה" (האולם המוכר והידוע), יכול להיות אפילו שהיא תסבול מפיגור סביבתי קל. דבר נוסף, במה ייחודית ההתעמלות בכל הכלים הנ"ל שהזכרת (התמדה, בטחון, מצויינות, ביקורת), על-פני שאר התחביבים, למשל נגינה בכינור, פיסול, משחקי כדור, תנועת נוער ועוד. למעשה לכל ילד יש את התחביבים שלו ומה שהוא אוהב לעשות (טוב אולי לא לכל ילד, אבל להרבה ילדים), ולכן אם אחת התעמלה, אחת רקדה בלט, אחת טיפלה בארבעת אחיה הקטנים ואחת שיחקה טניס, כולן יכולות להגיע פחות או יותר מאותה נקודת מוצא של מוכנות וכלים. לסיכום, ברור שההתעמלות מפתחת אותנו מבחינה מנטאלית ונותנת לנו כלים. אנו רוכשים כלים ומתפתחים כל יום, מעצם זה שאנחנו אנושיים וחברתיים. טוב להתעמל כדי לקבל עוד פן נוסף של התמודדיות שיתרמו לאישיותינו. אפשר במקום להתעמל לרקוד ג'אז או לשחק שחמט. לכל תחום בחיים שלנו יש את ההתמודדיות שלו ואנחנו נצטרך להתמודד כל פעם מחדש עם אתגרים, ללמוד מיומנויות חדשות ולרכוש כלים חדשים כל הזמן.