ה צ י ל ו

ה צ י ל ו

לפני כשלוש שנים התחלתי להרגיש רע נפשית,עצוב..חשבתי שזה טבעי אצל כולם,בכל פעמ שיורד הערב.העצב מתגנב לי אל הלב...אחרי כחצי שנה עליתי לאוטובוס ללא חלונות והרגשתי חנק.מאז החלו אצלי התקפי חרדה המתבטאים. ברעד.פחד בלתי מוגדר.בלבול.תחושת עלפון,סחרחורות.איבוד מציאות.הרגשת חנק.....דופק מהיר....המצב שלי הדרדר רק אחרי שנה וחצי היתי אצל פסיכיאטר שאבחן ואמר שיש לי חרדות ודכאון..הכדורים לא ממש עזרו.אז הפסקתי.וסבלתי בשקט,..אבל בשנה האחרונה זה הדרדר..ולפני שנה.נכנס לי לראש ג`וק שאם אני יאכל משהו מוצק-אני אחנק! אני שנה עם ההפרעת אכילה הזאת.זה ממש מות.אני אוכלת רק נוזלי....לפני כשנה התאשפזתי בפסיכיאטריה במשך כחצי שנה.המצב לא טוב...הבעיות הללו קיימות ולא נעלמות...מישו יכול לעזור????
 
../images/Emo201.gif

היי קארין, ספרת על התקפי חרדה קשים, מלווים בתחושות פיזיות לא נעימות. כתבת שניסית טיפול תרופתי שלא עזר, ושמאז את ממשיכה לסבול מזה בשקט. חבל לסבול, כשאפשרלטפל. יש טיפולים מאוד יעילים להתקפי חרדה מהסוג הזה, ויש גם טיפולים מאוד יעילים לדכאון. זה שתרופה אחת לא עוזרת, לא אומר שאף תרופה לא תעזור. יש המון תרופות שונות לטיפול בחרדה ודכאון. אם תרופה אחת לא עוזרת, הרופא צריך לנסות תרופה אחרת (כמובן אחרי שהוא הגיע למינון המתאים עם התרופה הקודמת...). ניסית רק תרופה אחת? את זוכרת איזו תרופה? חוץ מטיפול תרופתי, יש גם טיפול פסיכולוגי שמאוד מאוד יעיל להפרעות חרדה וגם לדכאון. זה טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (נקרא CBT), שבו מלמדים אותך דרכים להתמודדות עם החרדה והדכאון. את לומדת טכניקות של הרפיה ודמיון מודרך, שעוזרות לך עם התחושות הפיזיות הלא נעימות, את לומדת טכניקות שקשורות בדרכי החשיבה, שעוזרות לך מול המחשבות המפחידות והתחושות הדכאוניות, ואת לומדת טכניקות שקשורות בהתנהגות, שעוזרות לך למצוא את הכוח להתמודד עם הפחד וללכת נגדו... הטיפול הזה גם מאוד מתאים לבעיה השניה שאת מתארת, של הפחד להחנק מהאוכל... היית פעם בטיפול מסוג כזה? כתבת שלפני כשנה התאשפזת למשך חצי שנה. איזה טיפולים קבלת באשפוז הזה? מאז האשפוז את נמצאת באיזשהו טיפול או מעקב?
 
טיפול

היי קארין, ממה שהבנתי, כרגע הבעיות שתארת עדיין מציקות לך. אני חושבת שנורא חשוב לטפל בזה, ולא לעזוב את זה ככה, כי את נורא סובלת, וחבל... מה המצב כרגע? את עדיין חווה התקפי חרדה עם תחושות פיזיות לא נעימות? מתי וכל כמה זמן זה קורה? ולגבי האוכל, הפחד מאכילת מוצק קיים עדיין? איך את מתמודדת איתו? את מצליחה לאכול דברים מוצקים או שבכלל לא? מה את מרשה לעצמך לאכול?
 
למעלה