עושה שלום ובורא רע
שאלתך על הרע היא שאלת ביסוד בכל תיאולוגיה שהיא, ובכל פילוסופיה שהיא, ולכן לא אתיימר לחפש לה תשובה. הערה אחת לגבי השלום: בתנ"ך המובן העיקרי של המילה שלום אינה דווקא אי לוחמה בן יריבים, כפי שהאסוציאצייה שלנו מניחה, כי אם שלום פנימי, הרמוניה של האדם עם עצמו, עם סביבתו, שלוה ורוגע. הביטוי הנאצל של שמום מסוג זה מופיע בברכת כהנים "...ישא ד' פניו אליך וישם לך שלום". השלום כאל הוא שלומו של אדם המוצא חן בעני ד', שהקבה מאיר אליו פנים,נושא אליו פניו. לכן נראה לי כי ניתן לראות את הפסוק כחלק מההבטחה לכורש, בעבור פועלו בגאולת ישראל ובניית המקדש.מצד אחד שלום, שלווה לכורש ולתומכיו, ומצד שני רע, חוסר שקט וחוסר שלום למתנגדיו ולהולכים בדרך האלילים.