קח אוויר, זה ארוך, אני מסכים עם מה שכתבת, אבל לא עם ההגדרה..
אחד הדברים שמחזקים את דעתי, לאורך השנים, כי אופניים הגיעו כמעט לקצה הפיתוח, זו התפתחות אופני השטח.
כדי להבין את ההתפתחות (שטח) צריך להבין כי אופני ההרים לא החלו את ההתפתחות הזו, אלא אופני הקרוס וגם - כבישי אספלט היו רק לאחר שתצורת האופניים התפתחה במקביל למהפכה התעשייתית בה התפתח הכביש המודרני.
כשג'ון לאודון מקאדם קיבל מהממשלה הבריטית הוראה לפתח את רעיונותיו (כביש מרוצף אספלט, במקום האבנים שהונחו עד אז על דרכים סלולות) האופניים כבר היו בפיתוח תוך התחשבות באפשרות לניידות על כביש מרוצף אספלט, אבל גם מתוך הבנה כי רוב הכבישים לא מרוצפים.
תצורת היהלום, ארכובת ההנעה (קראנק), הגלגלים במידה המודרנית והצמיגים עם האוויר פותחו עוד לפני המאה ה- 20.
כל אלו פותחו בין מאמצע המאה ה- 19 (החל מאופני ה-Boneshaker - מטלטל, או מזעזע העצמות) דרך "אופני פני-פרת'ינג", מפיתוח השרשרת של סטרלי, לאוסון ושרגולד, האוויר בצמיגים של ג'ון בויד דאנלופ ועד תחילת המאה שעברה בה התפתחו מרוצי האופניים ואז שלדות בתצורת היהלום הקיימת עד היום.
מעצורי הדיסק, ההילוכים החשמליים וכל מה שפותח בשנים האחרונות זה לא יציאה מהחיתולים, אלא פיתוחים מינוריים המתבקשים מהתקדמות טכנולוגית.
ואם נחזור לאופני השטח - כשהחלה להתפתח סצנת תרכבות הפנאי בישראל, כשעבדתי בחנות אופניים והיבואן החל לייבא אופני שטח (הרים) בכמויות מסחריות הייתה לנו שיחה על נושא גודל הגלגלים.
אופני השטח אז היו כולם עם גלגלים במידה 26 אינץ'.
באותה התקופה היו ניסיונות רבים בפיתוחים שונים מבאופני הכביש.
אחד מהם היה אופניים עם גלגלי 26 אינץ'.
אופניים אלו נקראו "אופני טריאתלון" במקרים רבים וכנראה כחלק מרצון לכבוש שוק דרך ענף חדש יחסית.
באותה שיחה (שנחרטה בזכרוני) חשבנו כי או שכל האופניים יעברו לגלגלי 26 אינץ', או שגם אופני השטח יעברו גידול (קוטר) הגלגלים ואופני ה- 26 אינץ' ייעלמו מהשוק.
לימים הכיוון נראה בדיוק ההפך ממחשבותינו.
אופני כביש עם גלגלי 26 אינץ' הגיעו לטור דה פראנס ואפילו שימשו את לורן ז'אלבר בחלק מהדרך לניצחון בקטגוריית ההרים.
אופני השטח נותרו עם גלגלי 26 אינץ' לאורך שני עשורים כמעט, אבל אט אט בא השינוי.
גלגלי אופני השטח גדלו, 19 אינץ' ואז קטנו ל - 27.5 אינץ'.
אופני הכביש (טריאתלון) עם גלגלי 26 אינץ' כמעט ונעלמו מהשוק והיום כדי למצוא כאלו צריך מאמץ כלשהו.
לכן צרמה לי ההגדרה כי "הטכנולוגיה לאופני כביש עדיין בחיתולים".
לדעתי את החיתולים של הפיתוח השאירו במאה ה- 19 וההתקדמות מאז הייתה מועטה ובעיקר הוכיחה כי רוב הפיתוח היה לפני כמאה ועשרים שנים.
ולכל מי ששרד את התגובה הארוכה – שבת שלום, בעצם (השורדים) מסרו גם למי שלא שרד.