ה Uci אישר שימוש בבלמי דיסק בפלוטון

rubber duck

New member
ה Uci אישר שימוש בבלמי דיסק בפלוטון

זו אמנם כבר חדשה בת שבוע
ובכל זאת
אני חושב שזה נושא חשוב ( מצרף קישור למאמר ב cyclingnews )

מעבר לפלוטון המקצועני
איך זה ישפיע על החובבים
האם תהיה נהירה לגלגלי דיסק
האם הטיובלס באמת ייכנס עכשיו והטובולר יעלם סופית אחרי שייתרונו הגדול שקשור להתמודדות עם העברת החום מהחישוק לצמיג כבר לא תהיה רלוונטית

ומה תהיה ההשלכה על מחיר הציוד , אופניים / גלגלים

שרון
 
משהו שלא מצאתי עליו תשובה ברורה...

החלפת הגלגל, עם מעצורי דיסק, מורכבת יותר וזה שיקול חשוב במקרה של פנצ'ר.

מצאתי לזה כמה התייחסויות מינוריות, לאחר ועוד לפני האישור לשימוש בבלמי דיסק, אבל לא ברור לי כמה זה ישפיע על השימוש.
 

tkatzir

New member
יהיה מעניין

לגבי החלפת גלגל - יש מצב שיהיה יותר קל ומהיר להחליף אופניים.

בתור צרכן, הייתי שמח אם יהיה סטנדרט, אבל אנחנו רחוקים מזה, ואני לא יודע מתי יהיה "שווה" לשדרג.
"שווה" לא מבחינה כספית, אלא שקט נפשי של צרכן שרוצה שיהיו חלפים לכמה שנים.
יש מצב שזה כבר לא יקרה לעולם.


כרגע, אין סטנדרט לגודל הרוטור (ייקח זמן עד שכולם יתייצבו על גודל סטנדרטי מלפנים ומאחור,)
ואין סטנדרט ל Thru Axle.

ואפשר גם להזכיר שאין סטנדרט להילוכים חשמליים (אפילו לא אצל אותו יצרן!)
ומ 2 (או 3 למדקדקים) סטנדרטים ל BB ששלט במשך עשרות שנים, יש עכשיו 5 לפחות.

וה XKCD הרלוונטי הוא זה.


טל.
 

אבישי10

New member
לקבוצות חובבים וחובבים+

סטנדרטיזציה של הגלגלים היא חובה, אחרת יצטרכו משאית לווי.....
 

rolling9stony

New member
למה מורכבת יותר?

מההכרות שיש לי עם הוצאת\הכנסת גלגל עם רוטור של מע' בלימה באופני שטח- אין שום דבר מסובך.

מה שכן - זה כן מצריך גלגלי ספייר עם רוטורים עליהם.
 
נושא מתיש

כי כאן מדובר בהחלפת כל האופניים..
שלדה גלגלים גרופסט..לפחות השיפטרים
ראה מקרה אופני השטח..
כדרכם של אופנות הן מנצחות בסופו של עניין..
ברם אם תרכוש עכשיו..הטכנולוגיה לאופני כביש עדיין בחיתולים..קרי האדפטציה לאופני כביש..
כמו בעבר הוכח שאין כמו מבחן הפלוטון המקצועני..ברגע שכל הקבוצות יעברו למעצורי דיסק..זה יהיה נושא סגור..כולל תקינה אחידה ושאר ירקות..
מי המרוויח העיקרי ..? יצרני האופניים כמובן..
מי הסובל העיקרי מי שנפשו חשקה בזוג אופניים חדשים..
מתיש כבר אמרתי
 
יהודה - לגמרי מסכים אם דברים שכתבת, אבל אחד צורם...

כתבת:
"הטכנולוגיה לאופני כביש עדיין בחיתולים".

האמת שאני סקרן להבין מה לא הבנתי באמירה הזו.
לא בציניות, באמת.
 
יאיר

אתה האחרון שיחשד בציניות..
לגבי התהיה שלך..
טכנולוגיית מעצורי דיסק באופני שטח. התפתחה במשך שנים...לא יודע מה זאת שלמות אבל רוכב על אופני שטח עם מעצורי XTR..מודולציה מהממת עם שתי אצבעות על ידית המעצור..יכלת עצירה בלתי מובנת במינימום מאמץ..
כל היכולות הנ"ל מתורגמות לאופני כביש..בעלי משקל קליל וצמיגים דקיקים..לעניות דעתי זה עניין של ניסוי תהיה ותעיה..להגיע לאופטמיזציה..
העניין הוא..לא שזה לא טוב..זה יותר מדיי טוב..ראיתי אופני כביש של GAINT עם מעצורי דיסק..כאשר האופניים היו מונחות על הסטנד..דגמתי את יכלת העצירה סתם כאשר הגלגל מסתובב באויר..לחיצה קטנטונת ו..עצירה מוחלטת...
לא יודע איך זה מתפרש על הכביש..
לכן שימוש מסיבי בפלוטון המקצועני נותן אפשרות למשוב חוזר...
המערכות ישתכללו אין לי ספק בכך..
היבט נוסף הוא הגלגלים..
גם כאן זה מוצר חדש הדורש פיתוח ושכלול..
כמו שאמרת לי בזמנו אין ספק שמעצורי V בעוד מספר שנים יהפכו לנחלת העבר..
רק אם אפשר שזה יהיה ב"Fast Forward" בבקשה
 
קח אוויר, זה ארוך, אני מסכים עם מה שכתבת, אבל לא עם ההגדרה..

אחד הדברים שמחזקים את דעתי, לאורך השנים, כי אופניים הגיעו כמעט לקצה הפיתוח, זו התפתחות אופני השטח.

כדי להבין את ההתפתחות (שטח) צריך להבין כי אופני ההרים לא החלו את ההתפתחות הזו, אלא אופני הקרוס וגם - כבישי אספלט היו רק לאחר שתצורת האופניים התפתחה במקביל למהפכה התעשייתית בה התפתח הכביש המודרני.

כשג'ון לאודון מקאדם קיבל מהממשלה הבריטית הוראה לפתח את רעיונותיו (כביש מרוצף אספלט, במקום האבנים שהונחו עד אז על דרכים סלולות) האופניים כבר היו בפיתוח תוך התחשבות באפשרות לניידות על כביש מרוצף אספלט, אבל גם מתוך הבנה כי רוב הכבישים לא מרוצפים.

תצורת היהלום, ארכובת ההנעה (קראנק), הגלגלים במידה המודרנית והצמיגים עם האוויר פותחו עוד לפני המאה ה- 20.
כל אלו פותחו בין מאמצע המאה ה- 19 (החל מאופני ה-Boneshaker - מטלטל, או מזעזע העצמות) דרך "אופני פני-פרת'ינג", מפיתוח השרשרת של סטרלי, לאוסון ושרגולד, האוויר בצמיגים של ג'ון בויד דאנלופ ועד תחילת המאה שעברה בה התפתחו מרוצי האופניים ואז שלדות בתצורת היהלום הקיימת עד היום.
מעצורי הדיסק, ההילוכים החשמליים וכל מה שפותח בשנים האחרונות זה לא יציאה מהחיתולים, אלא פיתוחים מינוריים המתבקשים מהתקדמות טכנולוגית.

ואם נחזור לאופני השטח - כשהחלה להתפתח סצנת תרכבות הפנאי בישראל, כשעבדתי בחנות אופניים והיבואן החל לייבא אופני שטח (הרים) בכמויות מסחריות הייתה לנו שיחה על נושא גודל הגלגלים.

אופני השטח אז היו כולם עם גלגלים במידה 26 אינץ'.
באותה התקופה היו ניסיונות רבים בפיתוחים שונים מבאופני הכביש.
אחד מהם היה אופניים עם גלגלי 26 אינץ'.
אופניים אלו נקראו "אופני טריאתלון" במקרים רבים וכנראה כחלק מרצון לכבוש שוק דרך ענף חדש יחסית.

באותה שיחה (שנחרטה בזכרוני) חשבנו כי או שכל האופניים יעברו לגלגלי 26 אינץ', או שגם אופני השטח יעברו גידול (קוטר) הגלגלים ואופני ה- 26 אינץ' ייעלמו מהשוק.

לימים הכיוון נראה בדיוק ההפך ממחשבותינו.
אופני כביש עם גלגלי 26 אינץ' הגיעו לטור דה פראנס ואפילו שימשו את לורן ז'אלבר בחלק מהדרך לניצחון בקטגוריית ההרים.
אופני השטח נותרו עם גלגלי 26 אינץ' לאורך שני עשורים כמעט, אבל אט אט בא השינוי.

גלגלי אופני השטח גדלו, 19 אינץ' ואז קטנו ל - 27.5 אינץ'.
אופני הכביש (טריאתלון) עם גלגלי 26 אינץ' כמעט ונעלמו מהשוק והיום כדי למצוא כאלו צריך מאמץ כלשהו.

לכן צרמה לי ההגדרה כי "הטכנולוגיה לאופני כביש עדיין בחיתולים".
לדעתי את החיתולים של הפיתוח השאירו במאה ה- 19 וההתקדמות מאז הייתה מועטה ובעיקר הוכיחה כי רוב הפיתוח היה לפני כמאה ועשרים שנים.

ולכל מי ששרד את התגובה הארוכה – שבת שלום, בעצם (השורדים) מסרו גם למי שלא שרד.
 
למעלה