ואדי סאליב והעיר התחתית המתחדשת בחיפה

oshlick1

New member
ואדי סאליב והעיר התחתית המתחדשת בחיפה

עיריית חיפה פועלת במרץ בשני האזורים האלה וכבר רואים שיפור משמעותי.
מקווה רק שיווסתו את התנועה בעיר התחתית לאחר הפתיחה וישאירו את רחוב נתנזון כמדרחוב עם פריקה וטעינה ולא רחוב עם חניות.
בואדי סאליב מתוכנן פרוייקט "נווה צדק" של חיפה מול בית המשפט שבמסגרתו ישוקמו בתים ישנים ונטושים ויבנו גם בניינים חדשים של 4-5 קומות. בתחתית הואדי מוקם פארק עם טריבונות שיאפשר קיום מופעים על רקע הים והנמל.















 

simo34

New member
הגיע הזמן לפתח את העיר התחתית !!! בנוסף .............

הרחוב הראשי דרך העצמאות במצב רדום כבר 20 שנה .
אחרי שהיה פעם מרכז העיר הראשי -
הגיע הזמן להעיר את האזור הזה
 

ש מים

New member
מסכים.

אני לא יודע מה תכניות הפיתוח של העירייה, אבל - לפי התרחיש הסביר - נראה לי שהשלב הבא יהיה רח' העצבנות... (את החלק הכי קשה כנראה השאירו לסוף)
 

simo34

New member
מה אתה אומר

עם ראש עיר כזה השלב הבא יהיה רחוב הטייקונים ו-הגנבים
 

nitro11

New member
לפי מה שקראתי,הרבה עסקים עברו לציר בר יהודה

והוא הפך להיות הרחוב המסחרי הראשי באזור.
בעתיד תהיה שם מטרונית ותחנת רכבת,
שלדעתי יהיה לה פוטנציאל גדול.
 

ש מים

New member
חיפה, חיפה!!

כבר 18 שנים שאני עוקב, יום יום, אחר "העיר התחתית" בחיפה. והשינויים הם לא פחות ממדהימים! אני לא יודע מה עושה יונה יהב לחיפה בכלל, אבל על מה שעשה לעיר התחתית מגיע לו פרס ישראל!
אני מציע לכל החבר'ה התל-אביבים להגיע בערבים (ולא רק) לעיר התחתית. סצנת הפאבים שם לא נופלת מזו של פיראוס או כרתים!
 

nitro11

New member
אני חושב שזו פעם ראשונה בפורום שכתבו משהו טוב על יונה יהב

 

ש מים

New member
אתה טועה. אני שיבחתי אותו פעמים רבות בעבר.

הן בהקשר של העיר התחתית והן בהקשר של שיקוע הרכבת (וגם - ואולי בעיקר - בהשוואה לקודמו, הנכלולי והמזוקן...
).
 

choo

Active member
הבעיה היא - שזו רק סצנת פאבים

&nbsp
יש בסביבות 20 פאבים בעיר התחתית, חלק מלאים יותר, חלק פחות. מחוץ לפאבים, בעיקר בערבים, למעט בימים שהעיריה מארגנת הופעות בחינם בשוק הטורקי או בסביבה - די שומם. מעבר לזה, מאחר ואזור העיר התחתית, מבחינה תעסוקתית, כולל בעיקר עובדי ממשלה - הם לא ממש נוטים לבלות בסביבה ולכל היותר מתחזקים מסעדות פועלים (ומסעדות זולות באופן כללי) בשעות היום.
&nbsp
בתל אביב, האזורים המקבילים כוללים גם בתי קפה ומסעדות - ולכן הם פחות שוממים. בעיר התחתית, המסעדות (הלא רבות) פועלות בעיקר בשעות היום, ובתי קפה - לא ממש בנמצא, ככל הידוע לי.
&nbsp
בתל אביב באזורים המקבילים - גרים הרבה מאוד אנשים, והם הקהל הפוטנציאלי הבסיסי לאותם בתי קפה ופאבים שכונתיים. בעיר התחתית - האיכלוס נראה דליל בהרבה, ולכן קשה לתחזק קהל.
&nbsp
הבעיה המרכזית היא שהקהל החיפאי שיש לו כסף, גר יותר על הכרמל, ומבלה יותר על הכרמל מאשר בעיר התחתית, וברובו טרם שינה הרגלים על מנת להגיע לעיר התחתית. הקהל מהקריות - דומני שנעצר ב"עמק האלכוהול" ובצומת האצטדיון - ואין לו סיבה מיוחדת להגיע לחיפה. והקהל מאזורי יקנעם וטבעון - כנראה מעדיף את הפאבים של רמת ישי (שמספקים אוירה פחות "עירונית").
&nbsp
המצב הזה מתקיים כבר מספר שנים, ולמרות שעברו מספר שנים מאז פתיחת "מתחם 21" והשוק הטורקי - במצב די יציב, עם שיפור מאוד מאוד איטי. האם יום אחד יעברו את "המאסה הקריטית" שוב? שאלה טובה, ובעיקר - שאלה של על חשבון איזה אזור עסקי אחר בסביבה זה יגיע (אלא אם יהיה פרץ הגירה מהותי לחיפה, כמו שלא התרחש ב-20 שנים האחרונות)
 

ש מים

New member
מסכים שהבעיה העיקרית היא "עירוב שימושים"

ובכלל, המגמה היום בתכנון הערים, הוא הפסקת תפיסת ה-zonning ("איזור") ומעבר לתפיסה של עירוב שימושים. הבעיה שהעיר התחתית סובלת מתדמית ירודה (מבחינת משיכת מגורים) ואכן, העירייה מודעת לכך, ואת הפעולות המרכזיות הננקטות היא פיתוח "מעונות הסטודנטים". אין לי מושג עד כמה ההשפעה גדולה היום, אבל אני יודע שהנושא נמצא בתהליכים של התרחבות והתפתחות, אז הכיוון נכון!
 

choo

Active member
הבעיה המרכזית של העיריה היא בתחומי הביצוע

&nbsp
כשכל עבודה בשטח שהעיריה מבצעת לוקחת זמנים מאוד ממושכים בצורה שיורה ברגל ליוזמות שלה - המצב עגום. רחוב נתנזון היה בחפירות במשך קרוב לשנה (או שיותר משנה) כדי להפוך אותו למדרחוב. גם אם זה כלל החלפת כל התשתיות ברחוב (מים, ביוב וכדומה) - זה לקח יותר זמן. וזה לא בגלל כמות העבודה נטו לביצוע, אלא בגלל ניהול לקוי שלה (מריחת העבודה על פני המון זמן, במקום ביצוע יעיל שלה "בבת אחת").
&nbsp
אני לא יודע מה מוביל למריחה הזו - אם מדובר בשיטת עבודה שגורמת לאותם קבלנים לעבוד במקביל על יותר מדי פרוייקטים כך שבכל אחד הם מתקדמים מאוד לאט, או מסיבות אחרות, אבל כל זמן שהעיריה עובדת בצורה כזו - היא יורה לעצמה ברגל (אנשים לא שמחים להגיע לרחוב שכולו חפירות). והשיטה הזו מתרחשת בהרבה פרוייקטים של העיריה - זו לא היתה איטיות נקודתית.
&nbsp
לגבי מעונות הסטודנטים - ככל הידוע לי, הם מתרכזים רק ברחוב הנמל (הרחוב הכי קרוב לים באזור - יותר מרחוב העצמאות) - ולא ברור לי כמה מהם יש, בהתחשב בכך שהמוסדות הלימודיים הרלונטיים לא בהכרח מושכי קהל סטודנטים מערים אחרות (שלרוב הוא הקהל ששוכר מעונות ודירות, בניגוד לסטודנטים מקומיים שלעיתים קרובות גרים בבית של ההורים)
 

ש מים

New member
מעונות ותשתיות

אין לי מושג לגבי אופן ניהול עבודות התשתית. אני יודע רק כמה שדברים על הנושא:
  1. התשתיות הקודמות היו רקובות לחלוטין.
  2. אכן נראה שהעבודות הנוכחיות "לא זרמו".
ואני תוהה מה מקור המידע שלך? ידע מבוסס (אם כן, כדאי לציין מה המקור, כדי לתת אמינות לטענותיך) או הערכה?

לגבי המעונות:
  1. בחייתק! רח' הנמל והעצמאות חד-הם! (נו, 10 מ' במקביל. זה אותו דבר!).
  2. אני רואה שכל הזמן נבנים עוד מעונות וככל הידוע לי יש כוונות להוסיף גם באזור שמצידו השני של רח' העצבנות (לכיוון נתנזון).
  3. אין לי ספק שללא הכנסת מגורים, האזור - או שלא ימריא, או שיהפוך שוב לסלאמס ומאורת פשע.
 
למעלה