ואולי לדון על שורשי הדברים?
לדעתי, הרבה מהדיונים פה היו נחסכים אילו היו דנים על השורש של הדברים ולא על התוצאות. ואסביר את כוונתי. יש מספר נקודות שמהם נובע החיוב לקיום תורה ומצוות כי ששומרי תורה ומצוות מקיימים אותם. ואם נדון בנקודות אלו, יתכן ולא נצטרך לדון על הדברים שהם כפועל יוצא מהם. מה הם הנקודות? (לא אתחיל בהוכחות, אלא רק אביא את הנקודות כשלעצמם) א. יש בורא לעולם. העולם לא נוצר לבד, אלא מישהו יצר אותו וכנראה היתה לו איזו מטרה מסויימת בזה. ב. העולם (כולל הכל מעבר לאדמה שאנחנו דורכים עליה) מורכב מחומר ומרוח - קיימים שני רבדים: הגשמיות והרוחניות. ג. החומר והרוח (או הגשמיות והרוחניות) קשורים זה בזה, ומפעילים זה את זה - פעולה גשמית תגרום לתוצאה רוחנית וכן פעולה רוחנית תגרום לתוצאה גשמית. ד. תורת ישראל - שבכתב ושבע"פ - שניתה למשה רבנו בהר סיני ע"י האלוקים לעיני מליוני אנשים נשים וטף, היא התוכנית היחידה להפעלת המכונה המורכבת הזו שנקראת "עולם". ה. האדם - הבריה המיוחדת של העולם, הוא זה שמפעיל את המכונה הזו, והוא זה שבכח פעולותיו - הגשמיות והרוחניות - יוצר ומשנה דברים (גשמיים ורוחניים). מקווה שהנקודות ברורות, ואם אפשר להציע, לפתוח דיון בכל אחת מהם בנפרד.
לדעתי, הרבה מהדיונים פה היו נחסכים אילו היו דנים על השורש של הדברים ולא על התוצאות. ואסביר את כוונתי. יש מספר נקודות שמהם נובע החיוב לקיום תורה ומצוות כי ששומרי תורה ומצוות מקיימים אותם. ואם נדון בנקודות אלו, יתכן ולא נצטרך לדון על הדברים שהם כפועל יוצא מהם. מה הם הנקודות? (לא אתחיל בהוכחות, אלא רק אביא את הנקודות כשלעצמם) א. יש בורא לעולם. העולם לא נוצר לבד, אלא מישהו יצר אותו וכנראה היתה לו איזו מטרה מסויימת בזה. ב. העולם (כולל הכל מעבר לאדמה שאנחנו דורכים עליה) מורכב מחומר ומרוח - קיימים שני רבדים: הגשמיות והרוחניות. ג. החומר והרוח (או הגשמיות והרוחניות) קשורים זה בזה, ומפעילים זה את זה - פעולה גשמית תגרום לתוצאה רוחנית וכן פעולה רוחנית תגרום לתוצאה גשמית. ד. תורת ישראל - שבכתב ושבע"פ - שניתה למשה רבנו בהר סיני ע"י האלוקים לעיני מליוני אנשים נשים וטף, היא התוכנית היחידה להפעלת המכונה המורכבת הזו שנקראת "עולם". ה. האדם - הבריה המיוחדת של העולם, הוא זה שמפעיל את המכונה הזו, והוא זה שבכח פעולותיו - הגשמיות והרוחניות - יוצר ומשנה דברים (גשמיים ורוחניים). מקווה שהנקודות ברורות, ואם אפשר להציע, לפתוח דיון בכל אחת מהם בנפרד.