הווו אני מאוד מסכים
וישנתי הרבה אחה"צ. שתי סיבות שמספיקות לי לפרט גם בטופיק הזה. (ונשאלת השאלה,מתי יצוץ סוף סוף שרשור בו אחליט לא לקחת חלק
) קיד איי ואמנזיאק.אמניזיאק וקיד איי.אני חושב שההקבלה בלתי נמנעת.אנסה לפרט שיר שיר,ולמרות שמייג´ור לא פירטה,אני בטוח שלפחות כמה מההקבלות חלפו גם במוחה. במושגים מוסיקליים וכלי נגינה אני חלש ביותר,כך שההשוואה הנ"ל היא הכל מלבד מקצועית.רק דברים שנשמעים לי באוזן המאוד לא מתקדמת שלי.
שיר פתיחה: זה המקרה היחידי,שלא הייתי מתנגד להחלפה בין שני השירים. תסתכלו על משפט הפתיחה של puckt like sardines,לא היה קלאסי לפתוח איתו את קיד איי? אותו אלבום שכל העולם כ"כ ציפה לו ויצא 3 שנים ארוכות אחרי אוקיי קומפיוטר? "After years of waiting nothing came". איזה משפט חזק.לי נראה שזו יכלה להיות התחלה צינית מבריקה לקיד איי. בנוסף,everything in its right place ממש יכל להתאים לאמניזיאק לדעתי. שוב,אני מתכוון לליריקס,לא לצליל וכו´.כל דבר מונח במקומו הנכון, הוצאנו את קיד איי,עכשיו אנחנו מוציאים עוד אלבום תוך פחות משנה. הכל בסדר.כל דבר במקומו הנכון.
Pyramid song-How to disappear completely ה-בלדות של האלבומים.פירמיד סונג,הסינגל הראשון מאמנזיאק ו"איך להיעלם לגמרי",אולי השיר בעל האופי הכי סינגלי מקיד איי.לראייה,הוא אפילו נכנס לקינקי לאב 4 בלי שהושמע בכלל ברדיו בישראל.אמנם באחד הפסנתר דומיננטי ובשני פריטות הגיטרה,אך עדיין,תפקוד כל אחד מהם כשיר אחד מתוך אלבום שלם-דומה להפליא.
Treefinger-Hunting bears אין צורך לפרט יותר מדי.שני קטעים אינסטרומנטלים. שניהם,לדעתי,מאוד מתאימים לרוח האלבום.נסו לדמיין כל אחד מהם באלבום השני,ותראו כמה זה לא מסתדר.בחירות מבריקות של חברי הלהקה. שני קטעים שאסור לזלזל בהם.
kid a-pull/pulk revolving doors מבחינתי,הם ממש מקבילים.אלו הם שתי הרצועות היחידות שאני ממש מתקשה להאזין להם.קיד איי מפחיד אותי(באמת),וזה עם הדלתות עושה אותי חסר שקט. שניהם וואנבי מקוריים וניסיוניים,שניהם אולי קצת יותר מדי בשביל אוזניי הרוקיסטיות.שוב,דעה אישית בלבד.
optimistic-knives out שניהם שיר מספר 6,שניהם השירים הכי "להיטיים" בשני הדיסקים. אופטימיסטיק הוא פחות או יותר הסינגל הבלתי רשמי של קיד איי וקראתי שמרבית תחנות הרדיו בעולם אכן בחרו בו להיות זה שייכנס לפלייליסט שלהם. ביחס לשאר השירים,שניהם יחסית קליטים ותקנו אותי אם אני טועה- ההשפעות האלקטרוניות פחות מורגשות בשניהם. אגב,שימו לב מה הוא שיר מספר 6 באוקיי קומפיוטר. להיט או לא להיט?
morning bell-amnesiac/morning bell קצת מופרך,אני יודע...
life in a glass house-motion picture sountrack שתי הסוכריות.שניהם שירים ישנים שאיכשהו השתחלו פנימה. אני חושב שזה ממש מורגש.שניהם נשמעים מעט תלושים.אם כל קיד איי הוא מעיין יחידה אחת אז בין מורנינג בל למושיאון פיקטור אפשר לראות קצת שאריות דבק
.הוא איכשהו מסתדר עם שאר האלבום,אבל לא ממש. אותו סיפור עם חברו בית הזכוכית. שניהם אגב,מאוד מאוד יפים בעיניי,כל אחד בדרכו המיוחדת שלו. השירה של ט´ום בשיאה,ומשתלבת באופן מושלם עם כלי הנגינה,בעיקר בבית הזכוכית.זעקת הסיום של כלי הנשיפה באמניזיאק מקבילה מעט לנעימת הסיום של הצליל היפה והמוזר בקיד איי(לכל הנגנים:מה זה בדיוק?). באמנזיאק אגב,וויתרו רדיוהד על היידן טראק,וטוב שכך. זה של קיד איי,אם אפשר בכלל לקרוא לו טראק,אחד מהדברים המיותרים ביותר שאי פעם שמעתי.לא מתאים לרדיוהד,ונראה לי שם בעצמם הבינו את זה. זהו.אלה הדברים שאני חשבתי עליהם.שאר הדברים פחות מסתדרים לי,ולא רציתי סתם לכתוב דברים שאני לא עד הסוף מאמין בהם. לילה טוב
ודויטש,אל תקטול אותי בבקשה
.עשיתי כמיטב יכולתי.