ואם כבר אני מפציצה בהודעות...

sweet virginia

New member
ואם כבר אני מפציצה בהודעות...

שאלה- מה אתם עושים כשאתם נורא רוצים לספר או לשתף משהו? משהו שקרה בעבודה או ששמעתם או ראיתם?
לפני כמה שנים טיילתי בחו"ל. החלטה מצויינת אבל מן הסתם לא שינה כלום בי או בחיי. רוב הזמן גם שם הייתי לבד והסתדרתי עם זה. למדתי ליהנות מחוסר התלות ברצונות של אנשים אחרים. אבל אז היה מגיע רגע כזה, של נוף מדהים או חוויה שהייתי מתה להגיד למישהו לידי "וואו" בהתרגשות, אבל לא היה למי. דיברתי די הרבה עם ההורים בבית אבל האפקט הראשוני של ה וואו הזה נעלם וכבר לא הרגשתי שיש לי מה לספר, מעבר לדברים הכלליים- הייתי, ראיתי, עשיתי.

עד לפני שנתיים ככה עוד הייתי בקשר עם חברות ויכולתי לשתף גם אותן מידי פעם. לפחות בדברים המרגיזים של העבודה. אבל אז התנתקתי מהן ולאט לאט נשאבתי לתוך הריק הנוכחי של חיי ולפעמים בא לי נורא לדבר עם מישהו, על הדברים הקטנים או הגדולים של היום יום אבל אין. כבר כתבתי פה שעם ההורים לא מרגיש לי בנוח לדבר על בעיות, ולצערי היום גם לא מצליחה לשתף בדברים פחות אישיים. מדברים רק על נושאים נורא כלליים. וזה ממש עצוב לי אבל ברור לי שכבר לא ישתנה.
בעבודה כשדברים מרגיזים אותי, וזה קורה המון לאחרונה; נהייתי ממש חסרת סבלנות ולא נעימה כמו שהייתי רוצה; אז בעבודה ניסיתי כמה פעמים לכתוב לי על פתק מה שמרגיז אותי אבל זה לא שחרר מספיק. לקטר, כלומר להוציא קיטור, צריך לעשות במילים ובעצבים אחרת זה נשאר כלוא בפנים.
בקיצור- אין לי פתרון. מה אצלכם?
 

לי בא

New member
אני משתפת את אמא שלי

האדם הכי קרוב אלי.
בעבר הייתי טסה לחול לבד ואכן יש רגעים שרוצים לחלוק ואין עם מי, אז אני מזכירה לעצמי שהבחירה בבדידות היא שלי.
תמיד אפשר להפוך את הקערה ולהכיר אנשים חדשים.
אצלי הפחד מלתת לאנשים להתקרב אלי, שאולי יגלו דברים שלא יאהבו, גורמים לי להרחיק מראש.
תזכרי שבכל רגע ניתן לעשות שינוי, זה תלוי רק בנו.
ברגע שתחליטי שאת רוצה אחרת, משהו ישתנה.
&nbsp
 

tzachy

New member
אפרופו נסיעות לחו"ל


כשהייתי ילד טסתי לא מעט לחו"ל (ובחו"ל, כולל שהייה של כמה שנים) בגלל עבודתו של אבי ז"ל. כאדם בוגר כמה פעמים עם משפחה/מכרים, אבל ממש ממש לבד (לא בטיול מאורגן וכד' וכשאף אחד לא מחכה לי שם), רק פעמיים.

הרגשתי אז די חזק את הבדידות .. יש לי חבר שה'תחביב' שלו זה לנסוע לחו"ל (ובזול והוא הפך ל'מומחה' לזה) הוא טס בעבר (היום כבר הוא נשוי) המון פעמים לבד והיה (ועודנו) נהנה מזה...
מניסיון, המחשבה להימצא לבד במדינה זרה לא ממש עושה לי כיף... באחת הפעמים הנ"ל שהייתי כחודש+. היום הראשון היה הכי קשה מבחינת הלבד... (אולי זה היה קשור גם לחוסר השינה בטיסה(?), הלחץ בסידורים וכד'), אבל ככל שחלפו הימים הסתגלתי וגם טיפה נהנתי מהעצמאות/חופש שלי ועדיין... ספרתי את הימים לטיסה חזרה לארץ... יש הבדל בין להיות בודד (הכוונה שלי: ללא בת-זוג) במדינה זרה, לבין להיות בודד בארצך, שעדיין יש בה הרבה אנשים שאתה מכיר ואתה יכול לשוחח איתם/להתייעץ/להיעזר, להנות מחברתם וכו' וכו'.

הפיתרון, לדעתי, הוא למצוא בן-זוג. ככה לפחות אני רואה את זה לגבי עצמי... אני מחפש בת-זוג ומשקיע בזה לא מעט, אבל תוצאות עדיין אין (למרות שנים של מאמצים). כמו שאומרים: "פול גז בניוטרל"...
 
בתחושה שלי..

הרגשתי הרבה פעמים שזה יותר סיפור שאנחנו מספרים לעצמנו על כמה זה נפלא יהיה לשתף
אנשים בדברים ומדמיינים שזה ממש, ממש יקל עלינו או פשוט יהיה נחמד. במציאות זה לא תמיד
כזה משחרר/ אידילי/ נחוץ. עם השנים ככל שהפנמתי את זה יותר הצורך לשתף ירד.
אני יכולה להציע לך להזכר בכל הפעמים ששיתוף לא היה מוצלח בשביל להוריד את הצורך
שלך בשיתוף, השאלה האם צריך להעמיק עוד את הניתוק שלך מהסובבים??
אולי כדאי לך בכל זאת להתמודד עם הנושא בעזרת פסיכולוג וכן להתחיל לחשוב
שניתן להתקרב לחבר או שניים ואז פשוט תוכלי לשתף..?
 

sweet virginia

New member
נכון, אבל לפעמים חסר לי השיתוף בדברים הקטנים

והיומיומיים- סתם איזה משהו שראיתי או שמעתי.
אבל גבק התרגלתי לסגור את זה בתוך הראש שלי. אומרת לעצמי ועונה לעצמי ומשתעממת עם עצמי..
 
למעלה