יש לך שם עדיין בעייה עם הצל, אני חושב שהיא
נובעת באמת מזה שלא כל כך הבנת על מה אני מדבר. זה הסבר מאוד לא ממצה של איך פועלת מצלמה מאוד מאוד בגדול: בגדול יש למצלמות (גם וידאו וגם סטילס) שלושה חלקים חשובים בכל מה שקשור לקבלת אור בצורה נכונה: צמצם, תריס וחיישן /י CCD . הצמצם (iris - aparture) אחראי על שני דברים חשובים. כמות האור הראשונית שנכנסת למצלמה ועל עומק השדה שמתקבל. ככל שצמצמם יותר פתוח ככה יכנס יותר אור וככה עומק השדה יהיה יותר קרוב למצלמה. ככל שצמצם יותר סגור ככה עומק השדה מתרחק ופחות אור נכנס. התריס אחראי על קצב כניסת האור. ככל שמהירות התריס יותר גבוה ככה יכנס פחות אור אבל התמונה תהיה חדה, ככל שמהירות התריס תהיה קטנה יותר ככה יכנס יותר אור (חשיפה ארוכה) והתמונה תצא מטושטשת יותר. החיישן אחראי לתרגם את כמות האור שנכנסת לערכים של שחור ולבן ב-RGB ע"י שינויים במטענים החשמליים שהוא מעביר. הוא גם מאפשר משחק מסוים עם כמות האור שיכולה להכנס ע"י משחק ב ISO של התמונה אבל זה פחות חשוב. בגדול ככל שהמטען החשמלי יהיה יותר גדול ככה האזור יהיה יותר כהה, ולהיפך. כשהמצלמה שלך נמצאת על מצב אוטומטי היא מנסה להגיע לבד למצב האופטימלי של כניסת אור לתמונה. מה שואמר שהיא משחקת לך לבד במהירות התריס והצמצם בכל רגע נתון. כמו כן כשהמצלמה במצב אוטומטי היא מודדת את האור שלה ככה ש 60% מהאור שהיא קוראת נמצא במרכז התמונה (איפה שהפוקוס) ו 40% מהאור נמצא מחוץ למעגל הפוקוס של המצלמה. העצם שנמצא בפוקוס באותו רגע מחזיר בערך 18% מהשישים של המרכז. מה שקורה אצלך הוא שבהתחלה המדידת אור היתה ממקור אור מאוד חזק (החלון מקדימה) ולכן ראית צללים שהם די חדים (מטענים חשמליים גדולים מאוד) ותאורה חזקה מאוד (מטענים חשמליים חלשים מאוד). המצלהמ יכלה להיות על צמצם סגור ועל מהירות תריס גבוהה. כשהזזת את המצלמה, הקריאת אור השתנתה. למעשה האור החזק שלך הפך להיות באיזור ששווה 40 אחוז מהקריאה. ומה שנכנס לך למעגל הפוקוס הוא עצם שחור (הספל) ככה שגם 18 אחוז מההחזר של השישים היה החזר נמוך מאוד של אור. המצלמה באופן אוטמטי התחילה להוריד לך את מהירות התריס ואת הצמצם. מה שקורה בפריים האחרון הוא שאין לך כבר צל שנופל כמעט קדימה מהספל, הוא חלש מאוד. כל קריאת התאורה שלך היא רכה יותר (תשווה פריים ראשון ופריים אחרון) התריס פתוח יותר וצמצם רחב יותר. בפרימיים הראשונים שלך הצל מטושטש באזור המואר. זה לא צריך להיות ככה. דוקא בגלל שיש לנו קריאת תאורה חזקה מאוד אז גם הצללים של צריכים להיות חזקים (כמובן להתחשב בהשתקפות שיש לך בעץ) תראה איך נראה הצל של הספל. בפרימיים האחרונים הצל הקדמי כמעט ולא צריך להראות. למעשה בגלל קריאת התאורה הנמוכה מקדימה, יש השפעה גדולה לתאורה האחורית שלך והצל האחורי צריך קצת להתחזק. ושוב תסתכל על הספל בתור רפרנס.