ואקום

Newbie 91

New member
ואקום

אהלן חברה..מה שלום כולם? רציתי לשאול את דעתכם לגבי השילוב תלת\סרטון מקור התנסות די ראשונית בתחום הזה.
 

sandfish

New member
נראה מעולה!

לא הבנתי בהתחלה מה תלת ומה לא. הערה קטנה במודל (אני יודע שזה לא העניין המרכזי פה) - חסר הDUOSWITCH .
 
בשביל התנסות ראשונית זה נראה טוב אבל יש לאן

לקחת את זה הלאה. חבל שאין מספרי פרימיים בשביל לעזור בצורה מדויקת יותר. בסך הכל הטראקינג טוב. יש נקודות מסוימות שהוא מפספס בכמה פיקסלים והיה שווה לתקן את זה ידנית. זזה קורה לקראת הסוף, שפתאום רואים עוד קצת מהכיתוב על המעטפה בחלק מהמקומות. זה אגב קצת קטנוני כי זה פיקסל לפה ופיקסל לשם, אבל אחרי כמה שנות טראקינג אתה נוטה להתפס לקטנות :) התאורה על העט לא מגיעה בעיניי מהכיוון הנכון. הספקיולר שלו צריך להגיע מכיוון מקור האור הראשי שהוא החלון שמאיר את שאר הדברים בצורה חזקה, אבל הספקיולר מכוון אצלך לכיוון הפינה השמאלית התחתונה במקום העליונה. אגב זה לא שפספסתי את זה שיש שם שתי מקורות אור גדולים אבל יש מעט צופים שיסתכלו ממש על ההשתקפות של הכוס בשביל להבין את זה. כרגע הם רואים אור גדול שמגיע מקדימה. אם היית נותן איזה אסטבלישין שוט גדול יותר אולי היה לזה מקום. הכי מפריע זה ההשתקפות של בסיס העט בספל השחור שנעלמת קצת אחרי האמצע ואחרי זה חוזרת . את העט אגב לא רואים לאורך כל הסצנה. גם אם זאת ההשתקפות שקיבלת שווה לזייף אותה על מנת לתת לצופה הרגשה של "השתקפות אמיתית" :) הדבר האחרון ששמתי לב אליו זה שהצל שלך לא משתנה. תשים לב שמהרגע שהמצלמה קולטת פחות אור היא מודדת אותו בצורה שונה מה שהופך את הצללים להרבה יותר רכים בכל מקום. שלך נשאר אותו צל. תיקוני הצבע אגב ממש טובים. הם מעבירים בצורה חדה וטובה יותר את האווירה של הסצינה. וסחטיין עליך ניובי אתה כבר לא.
 

galrt

New member
damn that's picky but 1 thing you forgot

the color of the shadow of his pen is black and if you notice the shadow..or more correctly the lack of light creating a shadow shape from the cup is the hue/tint of the table. which is brown a better idea would be to try and multiply and/or overlay the table plate on itself with the shadow mask of the pen..the alpha mask of the shadow. to tint it and not leaving it desaturated.
 

Newbie 91

New member
אחלה תגובות!

שניכם באמת דברים מאוד מועילים. בומס באמת לא שמתי לב להשתקפות שברחה.. סתם פאק קטן ברינדור (ניהיה לי קצת בלאגן בסצנה..) חוץ מזה לגבי מקור האור, אז כמו שאמרת יש שני אורות והאמת שהצדדי הוא יותר חזק לדעתי וגם שאני מסתכל עכשיו ותנאי התאורה הם זהים, אבל יכול להיות שבאמת במסגרת הפריים הנוכחי זה מטעה קצת. לגבי הצל.. אתה יכול אולי להכווין אותי לאיזהשהו לינק בנושא? כי לא הבנתי מה הכוונה, זה עניין של מצלמה? או של מה? מה גורם לזה.. שאני יוכל יותר בדיוק לתקן את העניין. גל- תודה רבה רבה, חפשתי פתרון לזה המון זמן, ניסיתי לשחק המון עם הצבעים אבל לא משנה מה להצלחתי לתפוס במדויק את הצבעים, הפתרון שלך פתר את העניין בשנייה! תודה רבה.
 

Newbie 91

New member
טוב אני קורא

לזה גמור.. תיקנתי בעזרה של גל את הצל. בומס החלשתי\בילרתי את הצל לפי הצל של הכוס מקווה שזאת הייתה הכוונה שלך. ובנוסף שיניתי את התאורה באמת חיזקתי את ה- Key light וזה בהחלט עוזר לשילוב. אשמח לשמוע מה אתם חושבים.
 
יש לך שם עדיין בעייה עם הצל, אני חושב שהיא

נובעת באמת מזה שלא כל כך הבנת על מה אני מדבר. זה הסבר מאוד לא ממצה של איך פועלת מצלמה מאוד מאוד בגדול: בגדול יש למצלמות (גם וידאו וגם סטילס) שלושה חלקים חשובים בכל מה שקשור לקבלת אור בצורה נכונה: צמצם, תריס וחיישן /י CCD . הצמצם (iris - aparture) אחראי על שני דברים חשובים. כמות האור הראשונית שנכנסת למצלמה ועל עומק השדה שמתקבל. ככל שצמצמם יותר פתוח ככה יכנס יותר אור וככה עומק השדה יהיה יותר קרוב למצלמה. ככל שצמצם יותר סגור ככה עומק השדה מתרחק ופחות אור נכנס. התריס אחראי על קצב כניסת האור. ככל שמהירות התריס יותר גבוה ככה יכנס פחות אור אבל התמונה תהיה חדה, ככל שמהירות התריס תהיה קטנה יותר ככה יכנס יותר אור (חשיפה ארוכה) והתמונה תצא מטושטשת יותר. החיישן אחראי לתרגם את כמות האור שנכנסת לערכים של שחור ולבן ב-RGB ע"י שינויים במטענים החשמליים שהוא מעביר. הוא גם מאפשר משחק מסוים עם כמות האור שיכולה להכנס ע"י משחק ב ISO של התמונה אבל זה פחות חשוב. בגדול ככל שהמטען החשמלי יהיה יותר גדול ככה האזור יהיה יותר כהה, ולהיפך. כשהמצלמה שלך נמצאת על מצב אוטומטי היא מנסה להגיע לבד למצב האופטימלי של כניסת אור לתמונה. מה שואמר שהיא משחקת לך לבד במהירות התריס והצמצם בכל רגע נתון. כמו כן כשהמצלמה במצב אוטומטי היא מודדת את האור שלה ככה ש 60% מהאור שהיא קוראת נמצא במרכז התמונה (איפה שהפוקוס) ו 40% מהאור נמצא מחוץ למעגל הפוקוס של המצלמה. העצם שנמצא בפוקוס באותו רגע מחזיר בערך 18% מהשישים של המרכז. מה שקורה אצלך הוא שבהתחלה המדידת אור היתה ממקור אור מאוד חזק (החלון מקדימה) ולכן ראית צללים שהם די חדים (מטענים חשמליים גדולים מאוד) ותאורה חזקה מאוד (מטענים חשמליים חלשים מאוד). המצלהמ יכלה להיות על צמצם סגור ועל מהירות תריס גבוהה. כשהזזת את המצלמה, הקריאת אור השתנתה. למעשה האור החזק שלך הפך להיות באיזור ששווה 40 אחוז מהקריאה. ומה שנכנס לך למעגל הפוקוס הוא עצם שחור (הספל) ככה שגם 18 אחוז מההחזר של השישים היה החזר נמוך מאוד של אור. המצלמה באופן אוטמטי התחילה להוריד לך את מהירות התריס ואת הצמצם. מה שקורה בפריים האחרון הוא שאין לך כבר צל שנופל כמעט קדימה מהספל, הוא חלש מאוד. כל קריאת התאורה שלך היא רכה יותר (תשווה פריים ראשון ופריים אחרון) התריס פתוח יותר וצמצם רחב יותר. בפרימיים הראשונים שלך הצל מטושטש באזור המואר. זה לא צריך להיות ככה. דוקא בגלל שיש לנו קריאת תאורה חזקה מאוד אז גם הצללים של צריכים להיות חזקים (כמובן להתחשב בהשתקפות שיש לך בעץ) תראה איך נראה הצל של הספל. בפרימיים האחרונים הצל הקדמי כמעט ולא צריך להראות. למעשה בגלל קריאת התאורה הנמוכה מקדימה, יש השפעה גדולה לתאורה האחורית שלך והצל האחורי צריך קצת להתחזק. ושוב תסתכל על הספל בתור רפרנס.
 

odedi80

New member
שאלה בנושא

איפה אפשר למצוא מדריכים לנושא הזה ואיך הוא נקרא? האם השילוב של הוידאו נעשה בתלת או באפטר?
 
באופן מפתיע יש לי כמה

לינק. אגב אין משהו ממצה. זה שילוב של הרבה ידע מכמה תוכנות. (ידע בתלת מימד וידע בקומפוזיטינג)
 

chubu

New member
אחלה עבודה

למעט הדברים שכבר אמרו לך, זה באמת יופי של עבודה, ובתור אחד שלא התנסה עדיין בשילוב כזה, לא שמתי לב לקטנות עד שלא העירו לך עליהם... אז מגניב!
 

eldarinn

New member
הסתכלתי על השילוב

ופטרתי את עצמי מהמקור, זה נראה אמיתי לחלוטין
 
למעלה