ובנוסף בדי מארקר נכתב על צינור גז לאירופה
בפורום בורסה ושוק ההון מנהל האתר שאל מי
יממן את עלותו של הצינור הנ"ל ?
להלן תגובתי ;
א) החברה היוונית שרכשה את כריש- ותנין מדלק"ד תקבל
מימון חלקי או מלא מישראל ( בין 75-150 מיליון $ ) לתשתית הצינור ,,
ב) בהתאם לחוק שישנסקי למאגרים קטנים
כנראה שהמדינה לא תחיל על החברה היוונית את נטל שישנסקי
( לי לא ברור היכן עובר הגבול המדויק להגדרת נפח המאגרים ) ,
ג) כתוצאה מהוצאות שהן " יחסית קטנות " החברה היוונית יכולה
להתחרות בגדולות על מחירה של יחידת -חום ,
ד) ומדוע הבאתי את הדוגמה הנ"ל ?
מלבד החברות כנובל דלק"ד או ישראמקו יש
שחקן נוסף בדמותה של מדינת -ישרקאל , וכאן נכנסים לשדה של הגדולים ,
ה) כזכור רוסיה היא הספקית העיקרית של הגז לאירופה
(באמצעות צינור יבשתי ) ,,מדינות שרוכשות את הגז הרוסי
"שואפות לספק נוסף "
בגלל התחרות על מחירה של יחידת -החום , ובגלל הבטחון האנרגטי ,
ו) לדעתי ההתכנות ההנדסית להנחת הצינור לא פשוטה , ולכן
במקטעים מסוימים שקיים בהם סיכון ( רעידות אדמה )
יצטרכו להניח שני צנורות מקבילים ,בנוסף למספר חניות ( אסדות )
לטיפול בגז , "או אסדות צומת " להסתעפותו של הצינור לגבולות היבשה ,,
כאמור ההוצאה המשוערת לבניית הצנור תנוע בין 7-10 מיליארד $
בפורום בורסה ושוק ההון מנהל האתר שאל מי
יממן את עלותו של הצינור הנ"ל ?
להלן תגובתי ;
א) החברה היוונית שרכשה את כריש- ותנין מדלק"ד תקבל
מימון חלקי או מלא מישראל ( בין 75-150 מיליון $ ) לתשתית הצינור ,,
ב) בהתאם לחוק שישנסקי למאגרים קטנים
כנראה שהמדינה לא תחיל על החברה היוונית את נטל שישנסקי
( לי לא ברור היכן עובר הגבול המדויק להגדרת נפח המאגרים ) ,
ג) כתוצאה מהוצאות שהן " יחסית קטנות " החברה היוונית יכולה
להתחרות בגדולות על מחירה של יחידת -חום ,
ד) ומדוע הבאתי את הדוגמה הנ"ל ?
מלבד החברות כנובל דלק"ד או ישראמקו יש
שחקן נוסף בדמותה של מדינת -ישרקאל , וכאן נכנסים לשדה של הגדולים ,
ה) כזכור רוסיה היא הספקית העיקרית של הגז לאירופה
(באמצעות צינור יבשתי ) ,,מדינות שרוכשות את הגז הרוסי
"שואפות לספק נוסף "
בגלל התחרות על מחירה של יחידת -החום , ובגלל הבטחון האנרגטי ,
ו) לדעתי ההתכנות ההנדסית להנחת הצינור לא פשוטה , ולכן
במקטעים מסוימים שקיים בהם סיכון ( רעידות אדמה )
יצטרכו להניח שני צנורות מקבילים ,בנוסף למספר חניות ( אסדות )
לטיפול בגז , "או אסדות צומת " להסתעפותו של הצינור לגבולות היבשה ,,
כאמור ההוצאה המשוערת לבניית הצנור תנוע בין 7-10 מיליארד $