ובשביל ההתחלה - יש לי שאלה עקרונית

פלגיה

New member
ובשביל ההתחלה - יש לי שאלה עקרונית

לפני שנצחיל לדון בבעיות חינוך של הילדים שלנו, יש לי שאלה עקרונית, שאולי תשמיט את הקרקע מתחת כל הפורום הזה. השאלה היא - באיזו זכות? למה מותר לנו לדון בחולשותיהם של ילדינו, ועוד בפרהסיה על גבי האינטרנט? מישהו עוד חשב על זה? יש תובנות בנושא?
 
כן, אני

חשבתי על זה כבר כמה פעמים כשרציתי לפתוח הודעה, ואז התחרטתי... חשבתי על זה היום כששאלתי על הנגינה. חשבתי אולי לרדת למחתרת, או לאמץ לי ניק נוסף...
 

noa_f

New member
מכיוון שבשלושה "צעדים" את עשויה

להכיר כל אדם במדינתנו הקטנה וישראלים הם רכלנים (כמו כל האחרים), אני חושבת שבסופו של דבר אין הבדל בין כתיבה בפורום לבין שיחה עם חבר/ה או אפילו איש מקצוע. נכון שאנשי מקצוע מוגבלים ע"י קוד אתי וחברים ע"י קוד מוסרי של חברות, אבל אני מאמינה שדברים עוברים הלאה, אם גם ללא ציון שמי. מצד שני, מי אמר שצריך לחשוף פרטים אישיים (כמו שמות, כתובות ותמונות) באינטרנט?
 

פלגיה

New member
אז אני אשאל הלאה

אולי צריך לפתח מין "קוד אתי" עבור דיוני אינטרנט? (למשל לכלול בו את ההבנה שלא מזכירים את שמות הילדים?)
 

תּמר

New member
אני חושבת שהדיונים מתחלקים לשניים

דיונים ספציפיים לילד, ודיונים עקרוניים (גם אם מאחורי הדיון באמת עומד ילד) אפשר לנסות לנסח את השאלה באופן עקרוני, ובכך לטשטש פרטים.
 

פלגיה

New member
דיון עקרוני הוא חשוב בפני עצמו

אבל אם המטרה היא מענה לבעיות יומיומית אז הדיון העקרוני הוא קצת מרחף מדי ולא יעזור. לרוב מה שקורה שגם אם תתחילי בתיאור כללי של הבעיה, הרי אם נרצה לרדת לעומק נרצה לדעת עוד ועוד פרטים, ואולי זאת חשיפה לא ראויה
 

noa_f

New member
אני חושבת שזה עניין אישי

עקרונית, כל ההמלצות לגבי "התנהגות אינטרנטית חכמה" כוללות הנחייה לא לתת פרטים מזהים (אני אגב, דורשת את זה מהילד במיוחד). אבל אם לא אכפת לך שכל העולם ואחותו ידעו מי את, יראו את תמונות הילדים וכו' - מי אני שאכתיב לך? בסופו של דבר הורים הם האחראים לילד שלהם. כל אחד וההחלטות שלו. רק צריך, כמו בכל דבר אחר, להחליט בשום שכל.
 

ימימה

New member
בתחילת דרכי בפורומים

חתמתי בשמי האמיתי, והתייחסתי לילדי בשמם. דוקא בעקבות דיון בנושא הזה בדיוק (בפורום חינוך לגיל הרך), החלטתי לשנות ניק, ולא לנקוב בשמות הילדים. אני גם משתדלת לטשטש פרטים מזהים - מקום מגורים או בי"ס, כדי לשמור על פרטיותם וגם על שלי.
 

תּמר

New member
באמת יש דברים שלא אספר לחברים

כי מדובר ברכילות, גם אם אני רוצה לשפוך את הלב. אבל התייעצות עם איש מקצוע נועדה לעזור לילד, ולכן אני חושבת שיש לזה מקום. אני אישית לא נותנת פרטים, אבל יש כאן כמה שמכירות את הילדים שלי, ולכן אני כן חושבת שאסתתר תחת ניק אחר כשארצה לשאול שאלות רגישות.
 

תּמר

New member
אני באמת מתלבטת

ואני חושבת שאם תהיה לי שאלה "רגישה" אשנה ניק, כדי שזה יהיה בעילום שם. בכל זאת, יש דברים שחשוב להתייעץ אודותם. אנחנו עוסקים בחינוך לטובת הילדים, ולא נגדם.
 
ומדוע לא? אני לא משמיץ, לא מרכל,

לא משתף בדברים שלא נוגעים לי ישירות, בדרך כלל גם לא מתבייש במעשיהם. לא רואה כל מניעה לא לתאר מעשים או משוגות בפרטי פרטים. בדרך כלל גם המטרה חשובה, ללמוד, לשפר, להבין. חוצמזה זה פה, קרוב, נגיש ומהיר. לא תמיד זה נכון אבל גם מתשובות לא נכונות או חכמות למדים. אז שיהיה במזל.
 

פלגיה

New member
למשל

שאלה שיכולה להיות מביכה - היא מה לעשות אם הילד בן 7 ועדין מרטיב במיטה. לך זה נראה "לא משהו" אבל מבחינתו זה נורא מביך, והוא לא היה מעוניין לדעת שאתה מספר את זה לכל העולם.
 
לא חושב שיידע ששאלתי כאן. בהתחלת

היכנסותי לפורום הם היו מתלהבים ומסתכלים בשאלות ותשובות, עכשיו הם לא מתעניינים....
 

Kalla

New member
לדעתי, ממש לא משנה.

מה שקובע הוא איך היה מגיב אילו ידע.
 
בוודאי, הרי כתבת:

"והוא לא היה מעוניין לדעת שאתה מספר את זה לכל העולם." אז אם הוא לא יודע הוא לא מובך. אבל נלך רחוק יותר, לא חושב שהייתי מעלה בפורום דברים שהם מהותיים או רפואיים (כמו: מחלה, בגידה, פשע, נתונים כספיים וכו') גם דעות או ידיעות אישיות יותר אני לא חושף פה. אני מתייחס לפלטפורמה של הפורומים כאל משהו קליל יותר, לא מחייב, נוגע לא נוגע (לא לזה כמובן....
)
 

פלגיה

New member
אני חושבת שגם אם הוא לא יודע

חלק מזכותו זה שאני לא אומר דברים שלו היה יודע שאמרתי אותם - היה מובך.
 

ימימה

New member
התשובה שלי

זו אכן שאלה שהתלבטתי בה הרבה - עד כמה מותר לי לחשוף פרטים על ילדי. תשובתי (לעצמי) היא: אני מחשיבה את עצמי הורה חושב, מתלבט, לומד ומתפתח - כך אני מקווה. בתור שכזאת אני זקוקה לעתים קרובות להתיעצות כדי לקדם את עצמי בנושא. אני מתייעצת הרבה - עם חברה טובה, עם גיסתי, עם אחותי, עם חמותי - כולן נשים אינטיליגנטיות, ולכל אחת מהן יש את ה"שני גרוש" שלה לתרום לי. במקרה הזה, מדובר בבני משפחה וקרובים, שמכירים ואוהבים את הילדים, וההתיעצות עימן יוצאת מנק' ההנחה הזו. יחד עם זאת, לעתים אני מרגישה שאני זקוקה גם לדעה חיצונית, של מישהו שאינו מכיר אותנו, או פשוט חשה שלא מיציתי מבחינתי את הדיון בנושא מסוים, ואז אני נעזרת בפורומים. בפורום חינוך לגיל הרך למשל, נחשפתי לרעיונות חינוכיים שמתאימים לי כמו כפפה ליד, אבל לא הייתי נחשפת אליהם בצורה אחרת, דרך חברות וקרובי משפחה. כך שאני רואה בתייעצות בפורום מעשה שבטווח הארוך תורם לילדי, שכן הוא מפתח את היכולת ההורית שלי וחושף אותי לאפשרויות חדשות ורעיונות חדשים, גם אם לפעמים יש כאן פגיעה מסוימת בפרטיותם. כמובן שכל זה מותנה אצלי בחשיבה מאד רצינית על מה לכתוב ומה לא, וכבר נמנעתי בעבר להתייעץ בנושאים מסוימים מתוך מחשבה שהם עלולים לחשוף יתר על המידה את ילדי או אותי. אז לא תמיד בטוח שהילד היה מסכים לכל החשיפה הזו, אבל האם בגלל זה לא תתייעצי אם אף אחד? האם לא תתיעצי עם חברות או קרובי משפחה? יש אימרה (הילארי קלינטון השתמשה בה לשם הספר שלה, משם לקחתי אותה) it takes a viliage to raise a childe - גידול וחינוך הילדים הוא מטלה כבדה, ואין ספק שקשה (ולדעתי גם לא רצוי), לעשות אותה לבד לגמרי. אני זקוקה לקהילה שלי, וכמו שאני רואה את זה, בעולם שלנו היום, קהילה וירטואלית גם היא קהילה תומכת ומיעצת, ולכן לגיטימי להעזר בה.
 

שרון123

New member
מאד מסכימה וזאת גם הגישה שלי

אני מרגישה שגם למענם אני זקוקה גם לתמיכה וגם לעיצות שהמדיה הזאת מספקת. בטוחה שללא הפורומים, ההורות שלי היתה ניראית אחרת לגמרי. ואני יכולה רק להצטער שבתחילת ההורות שלי, לא הייתי מודעת(וגם היתה הרבה פחות אופציה) לפורומים. אני חושבת שהילדים שלי מפיקים הרבה יותר תועלת מאשר נזק, מההתייעצות שלי. וכן, גם מהתמיכה שאני מקבלת במצבים מסוימים. אני מניחה שככל שהם יגדלו, אני ארצה יותר להגן על הפרטיות שלהם, אבל חושבת שאפילו לילדים בוגרים יותר, עדיף שההורים יתייעצו וילמדו מאחרים, וגם "יוציאו את העצבים" מחוץ לבית, כדי שיוכלו להתמודד טוב יותר עם הקשיים שגידול הילדים מציב בפנינו.
 
למעלה