וגם אני שמחה להתארח כאן

m_katzmann

New member
וגם אני שמחה להתארח כאן

אם ל-3 ילדים דיסלקטים בוגרים בני 28,25,23. את ילדיי גידלתי רוב שנות ילדותם לבד ולמרות שזה לא היה קל - נהניתי מכל רגע. שלושה ילדים לי וכל אחד הוא עולם ומלואו עם קשיים משלו ועם דרך התמודדות משלו. מגידול שלושת ילדי למדתי שבעיות הלמידה שלא טופלו בזמן בית הספר הופכות לבעיות של התמודדות עם החיים, כי התסכול והערכה העצמית הירודה מכתיבה את הצעדים אותם אנו נוקטים גם מחוץ לכתלי בית הספר. בוגרת ב.אי באנגלית וגרמנית, סיימתי בהצטיינות קורס אנגלית לדיסלקטים, וקורס בקנסיולוגיה חינוכית. מלמדת אנגלית (ולא רק) לדיסלקטים ולגיל הרך בשיטה פרטנית, מטפלת בדיסלקטים וקשיי למידה בנטרול ממתחים שליליים. נהנית מכל רגע של עשייה. אוהבת את הפורום וכה שמחה עבור כל מי שיכולה להעזר בעוד כלי שכל-כך חסר לי בזמנו.
מאיה
 

Diana M

New member
לקשיי למידה אכן עשויות להיות

השלכות רחבות. תודה ששיתפת מאיה. אמנם הדברים נקראים מעל צג המחשב, ואין רואים את האדם שמאחורי השורות ועדיין ניתן לחוש את העוצמה שבדבריך. אני מסכימה איתך לחלוטין כי לקשיי למידה יש השלכות רחבות היקף, בתחום הריגשי, החברתי והמשפחתי. לכן חשיבותם של האיתור המוקדם ומתן הטיפול המתאים. לא תמיד נוכל "לתקן" כל קושי או בעיה. אך עצם המודעות תאפשר התייחסות ומכוונות בונה. האם הגעת לעסוק בתחום בו את עוסקת כיום בעקבות ההתמודדות עם הקשיים של ילדיך? והייתי שמחה מאוד לו היית מוכנה לפרט יותר לגבי קינסיולוגיה חינוכית. שמחה שאת איתנו
 

m_katzmann

New member
להתמודדות היומיומית אכן חלק חשוב

בעצוב הדרך בה הלכתי. אבל ילדיי הם לא היחידים במשפחה שהם דיסלקטים. אני בעצמי נחשבתי לתלמידה "עצלנית" במשך כל שנות לימודי בבית הספר ואני הקדשתי שעות רבות ביום ללמידה כדי לקבל ציוניים בינוניים בלבד... וגם אבי אמנם אהב מאוד לקרוא אך הקריאה שלו היתה מאוד איטית והיו לו המון טעויות כתיב והפרש עצום בין הידע הרב שלו לבין מה שהוא הצליח להגיע בחיים. כשעשיתי הסבה להוראה ילדיי כבר בגרו וכל מה שהיה לי חשוב בבית הספר הוא להגיע אל התלמידים החלשים יותר, אך נתקלתי בחומות של מגן ומהר מאוד הבנתי שבית הספר הוא לא המקום שלי למרות שהילדים כל כך אהבו אותי ואני נהניתי מכל שעה. הקורס שבעצם שינה את כל חיי והראה לי פעם אחת כמה אני טובה הוא בעצם הקורס אנגלית לדיסלקטים. זו היתה הפעם הראשונה שבה יכולתי לצאת מהארון ולאמר: אני דיסלקטית ולא מתביישת בזה ויש לדיסלקציה גם כל כך הרבה צדדים חיוביים. אני לא הייתי צריכה ללמוד מהי דיסלקציה. אני חוויתי זאת בכל רמה אפשרית: כתלמידה, כאמא ל... וכמורה. ואכן רמת השיעורים שנתתי עלו מדרגה והצלחתי להגיע לכל הילדים הקטנים יותר וללמד אותם תוך זמן קצר יחסית את הקריאה. אך חסרה לי חולייה. חולייה שתקשר אותי אל הילדים הגדולים יותר שידעו תסכול רב יותר,כעסים רבים יותר, מוטיבציה נמוכה יותר. וחיפשתי. כשהתחלתי ללמוד קנסיולוגיה לא ממש ידעתי מה זה. כל מה שמשך אותי הם משחקי המוח, עוד כלי נוסף שאוכל ליישם, אך נשאבתי חזק, כי יישמתי מייד כל מה שלמדתי על תלמידי וראיתי כי טוב. מצטערת שנשפחתי קצת, מאיה
 

Diana M

New member
מאיה היסחפות עשויה להיות חיובית

ביותר
בוקר טוב, בכל פעם שאני קוראת על אדם שמצא את דרכו ואוהב את עיסוקו, אני מחייכת. בעיני העיסוק הוא חלק חשוב מהוויתנו. ואם אדם יוצא לעבוד מן הראוי כי ירגיש יעיל, תורם ומסופק. לעצרי הרב לא כך הוא עבור כולם. ואני כמוך חשה ברת מזל על היותי עוסקת בתחום ותכנים אשר מרתקים אותי כל יום מחדש. בענין דיסלקסיה, המחקרים העוסקים בנושא מכירים בשתי קבוצות של מתקשים א. דיסלקסיה= לקות למידה ממקודת אשר פוגעת ביכולת של לרכוש קריאה. ב-15 השנים האחרונות נאספו עדויות מחקריות רבות התומכות בהסבר של חסך על רקע פונולוגי. ב. כל שאר הקשיים= פוטנציאל שכלי נמוך, סביבה מקפחת, קשיים ריגשיים, ליקויי תפיסה שונים ועוד. כמובן שאני מתייחסת לדיסלקסיה בלבד. שמשמעותה ליקוי ברכישת הקריאה. ישנן לקויות נוספות כגון דיסקלקוליה, דיסגרפיה ועוד. אמת ילד המתקשה בלימודיו "יסבול" בתחומים נוספים שכן הדימוי העצמי של כל אחד מאיתנו נגזר גם מהאופן בו אנו משתקפים בעיני הזולת. אך בהחלט לא ניתן להתייחס לכל הילדים ליקויי או מתקשי הלמידה בהכללה. ישנם תלמידים ליקויי למידה, בעלי דימוי עצמי גבוהה מאוד. חלקם מצליחים להגיע לציונים גבוהים מאוד מבלי להשקיע מאמץ, חלקם בעלי יכולות שכליות גבוהות מאוד והם מצליחים לחפות ולעקוף את הקשיים באמצעות אסטרטגיות פיצוי אותן השכילו לפתח. פעמים רבות תלמידים אלה לא מתגלים בכתה שנים רבות מפני שהם פשוט מצליחים "לחמוק" בעזרת אותן אסטרטגיות מעיני המורה ולא מאותרים. חלקם יסיימו תיכון ללא איתור ויגלו רק באוניברסיטה או בקורס טייס כי בעצם היתה להם בעיה. אחרים , לצד הבעיה יפתחו מיומנויות וכשרים בהם יגלו כשרון רב, כגון, ספורט , אומנות , מוסיקה, חברה ולמרות שלא יצליחו לתפקד בחשבון או כתיבה או אפילו יתקשו בקריאה עדיין יהיו מאוד מקובלים ובעלי דימוי עצמי חיובי. לדעתי להורים יש משקל כבד בכל הנושא והשפעה לא מעטה על אופן התפתחות הדברים. וכן, כפי שציינתי יהיו לא מעט ילדים אשר ימצאו עצמם בשולי הכתה. הן בחינה חברתית והן מבחינה לימודית. לכן האיתור המוקדם והטיפול שיבוא לאחריו כל כל חשובים ומשמעותיים.
 
למעלה