וגם פמיניזם ביהדות.

אני ממליץ

לא לקרוא ספרים חדשים אלא רק קדמונים אנשי הדור הזה לא שולטים בחומר אני מוצא הרבה טעויות ועיוותים בספרי "יהדות" של הדור האחרון בדוק. יין ישן בריא מיץ ענבים מזיק
 

ליבליך

New member
לי מיץ ענבים לא הזיק מעולם

מיין אנשים לפעמים משתכרים ומאבדים את יכולת השיפוט. ויין זה עוד המקרה הגרוע פחות - אני לא ממליץ לך לשתות חלב ישן... וברצינות יותר - חבל לי שאתה ממליץ לא לקרוא ספרים חדשים, ולא להתעדכן במידע חדש ומעודכן, אלא להמשיך לחיות על סמך ידע חלקי, שאינו כולל את החדש אלא רק את הישן. לא לקרוא, לא לדעת, להאמין שידע חדש "מזיק" - זו צרות אופקים במקרה הטוב ואיוולת במקרה הרע.
 
בספרי יהדות

אין מידע חדש ומעודכן שהרי המקורות שלהם הם הספרים הקדמונים למה לא לקרוא את המקור אמרו רז"ל "טבע האדם לשנות" (מכאן תביני את תופעת "הטלפון השבור") אין כוונתי לפגוע בפרנסתם של אנשים בימינו אנשים מחפשים את האמת (ע"ע שם הפורום) ואין כוונתי אלא לסייע בכך. וזה פשוט
 
אני ממליצה

להיות צופה סלקטיבי בסרטים.. ולהיות קורא סלקטיבי בספרים קראתי את דו"ח המדור לספרות של הארץ (שהוא יסודי ומעמיק עד מאוד אגב) והתרשמתי שזהו הספר שברצוני להוסיף לרשימת הקריאה שלי למורת רוחי, אהםם..
, כלומר שימחתי..המהולה בצער יש לאמר, יש תערוכה מתקרבת שסגרתי מול גלריה דביר, בעקבות התערוכה ברמת שרון (בגלריה יוטה סאן- בבית קברות יהודי..) ובכן עובדת המון
, אך את ד"ר דליה מרקס בתרגומה של רותי בר-אילן. יש בכוונתי להוסיף לרשימת הקריאה שלי... וחי בסרטים..נראה לי שאתה חי ראי שם לפני עידן הדפוס בתקופה בה היו מעתיקים ספרים ביד - לא??? ממש צודק ליבליך...חבל חבל ושוב חבל ביהדות מסורת עמוקה של פרשנות..וזה מקסים דווקא ואין פה כלל וכלל מקום לפחד!
 
למידה של

יהדות פרושה למידה של המקורות (לא של אנשים שחיים 2000 שנה אחרי,חסרי ידע מקיף שחושבים שהם ירדו לסוף דעתם של חכמים שחיו 2000 לפניהם) אם לא היתה לי שליטה סויימת בחומר ואם לא הייתי רואה בפירוש עיוותים של דברי רז"ל לא הייתי מדבר אין לך כלים לזהות שיבושים אלא את "שותה בצמא את דבריהם" אם היית לומדת ישירות מהמקורות ואז קוראת את הספרים של היום היה לך כלים לברור סולת מתוך הפסולת יין ישן יותר בריא ממיץ ענבים. אין בכוונתי לפגוע ח"ו
 
טרם שכנעת אותי בגדולתך

ובאפסותם וחז"ל הם הרי אנשים שהיו נשמות בגוף, כלומר - בלשוני- נשנמות בתפקיד בדרך... שבאו למסור מסר לאנושות לפני 2000 שנה ומשום ניצחיותה של הנשמה, הרי שחלקן מצויות בגוף אדם גם כיום, וחיות בייני וביינך... לעיתים כאנשים הוגי דעות ולעיתים כחזנים או גבאים בבתי כנסת כרוכלים בשוק.. ולא עליך נתונה המצווה לפסוק בינהם עליך ניתנה המצווה לא לזלזל במאום!!! ודווקא כן לחדד את ההתבוננות והחשיבה אם כבר.. לא התכוונת "לרדת" - אתה פשוט ממלא את הפורום - והערותיך סבלו משוביניזם (חוסר פתיחות) - ועוד כלפי כנרת שלי, החביבה עלי...משום מה (אולי כי יש לי משהו עם הכנרת מאז גילגולי כרחל המשוררת..) - שסלח לי, כאישה וכאדם שמאמין בפלורליזם לא יכולתי שלא לעקוץ.. אבל הפסקתי להתייחס למי שאני מוצאת שהערותיו נבובות וריקות ....בפורום הזה זה עשוי לצור שירשור מזעזע!
 
אני לא

מנסה לשכנע אותך בגדולתי - רק בגדולת רז"ל - בגלל זה אני ממליץ ללמוד מספריהם ומ"מ אם יש לך שאלה (שלא קיבלת עליה תשובה מאף אדם) שאלי (זה הזמן - אני אעלם בקרוב )
 
למה תעלם????.

מיסתורין בפורום ליהדות ....ברררר....
מקווה שמסיבות טובות כמו נסיעה לחול ולא משום שיעמום
 
יש לי

נטיה לשבת על הרשת שעות על גבי שעות וזה מתנגש לי עם הלימודים לתואר ראשון בהבל הבלים אז החלטתי לנטוש בקרוב (אולי אתן גיחות פעם בשבוע או פעם בחודש) אני לא משתעמם (למרות שלפעמים מתיחסים בזלזול לדברי)
 
כן טוב...

לא כולם נמצאים באותה נקודת מוצא ולא לכולם יש תמיד יחס מכבד לאחר/לאחרים.. שטויות לי ממש לא מזיז למדתי מבצלאל לעמוד בביקורות מאוד קשות על דברים מאוד אישיים ויקרים לליבי בין השאר באמצעות היכולת להבין שכל אחד מדבר למעשה מתוך עצמו.. "אדם בתוך עצמו הוא גר..."
 
טרם שכנעת אותי בגדולתך

ובאפסותם וחז"ל הם הרי אנשים שהיו נשמות בגוף, כלומר - בלשוני- נשנמות בתפקיד בדרך... שבאו למסור מסר לאנושות לפני 2000 שנה ומשום ניצחיותה של הנשמה, הרי שחלקן מצויות בגוף אדם גם כיום, וחיות בייני וביינך... לעיתים כאנשים הוגי דעות ולעיתים כחזנים או גבאים בבתי כנסת כרוכלים בשוק.. ולא עליך נתונה המצווה לפסוק בינהם עליך ניתנה המצווה לא לזלזל במאום!!! ודווקא כן לחדד את ההתבוננות והחשיבה אם כבר.. לא התכוונת "לרדת" - אתה פשוט ממלא את הפורום - והערותיך סבלו משוביניזם (חוסר פתיחות) - ועוד כלפי כנרת שלי, החביבה עלי...משום מה (אולי כי יש לי משהו עם הכנרת מאז גילגולי כרחל המשוררת..) - שסלח לי, כאישה וכאדם שמאמין בפלורליזם לא יכולתי שלא לעקוץ.. אבל הפסקתי להתייחס למי שאני מוצאת שהערותיו נבובות וריקות ....בפורום הזה זה עשוי לצור שירשור מזעזע!
 
את

1. הגב' הרבה האקדמאית, שמרצה בבר אילן ...שכתבה מאמר רציני בן זמננו..וזאת רק על סמך מאמר ביקורת (אוהדת) בהארץ, 2 את האלבויים הזה מהטלויזיה שמתיחס ליהדות בת זמננו ובעיקר בתענה שכל מה שנכתב היום הוא הבל ומה שנכתב לפני 2000 שנה ומעלה קדוש.. נהפוך הוא חלק ממה שמקודש בשל גילו הרם אולי הוא פחות ראוי ומקודש משכניו האם לא נראה לך שאדם מצווה להפעיל ביקורת על כל מעשיו ודעותיו בלי קשר למינין השנים שלהן...??? לי זה דווקא נשמע הגיוני אה ושבת שלום נדמה לי שאם אמשיך לקשקש בפורום את ארוחת השבת שלי מישהו אחר יצטרך לבשל (ולצערי זה לא עומד לקרות..חבל
)
 
בקשר

ל"אקדמאית" קבלה לא לומדים באקדמים (וגם לא מלמדים-אסור) (וכבר הסברתי למטה את התנאים למלמד וללומד - את התנאים כתבו מנחילי הקבלה עצמם) כותב הביקורת עצמו לא שולט בחומר כך שדבריו אינם שווים הרבה אם אראה את המאמר שלה (למרות שזה בזבוז זמן שהרי בקבלה אסור להוסיף מלה כי כל המוסיף גורע) אוכל להגיב יש לנו כלל גדול ביהדות שככול שהספר יותר קדמון כך יש לו יותר חשיבות התורה יותר קדושה מהנביאים והנביאים מהכתובים והכתובים מהמשנה והמשנה מהגמרא וכו וכו כמו גם יש לנו ענין של ירידת הדורות - לפני 2000 שנה היו לומדים תורה רק בעמידה --> יריגה גופנית ושיכלית וזה פשוט
 
מישהו מאתנו לא הבין...

כבר לא זרה בבית מאת דליה מרקס ספרה של תמר רוס מציע פתרון פילוסופי לסוגיית המפגש הסבוך בין אורתודקסיה ופמיניזם ביהדות ארמון התורה ממעל לה: על אורתודוקסיה ופמיניזם תמר רוס. תירגמה מאנגלית: רותי בר-אילן. הוצאת עלמא/עם עובד, 472 עמ', 94 שקלים עוד על פמיניזם ויהדות - נעם סרי על הגותו של הרב שג"ר "ובכלל זהו כלל גדול במלחמת הדעות, שכל דעה הבאה לסתור איזה דבר מן התורה, צריכים אנו בתחילה לא לסתור אותה, כי אם לבנות את ארמון התורה ממעל לה". ציטוט זה מדברי הרב קוק (איגרות הראי"ה א', עמ' קסד) הוא חלק איור: מיכל בוננו מהמוטו לספרה של תמר רוס; ממנו לקוח שם הספר ובו גלומה עיקר טענתו: ארמון התורה נבנה והולך באמצעות הכללת המאוויים וההישגים הרוחניים והאינטלקטואליים של הדורות, גם אלה הנראים כבאים לערער את הבניין, ובכלל זה קולותיהן של הנשים האורתודוקסיות של ימינו. היא יוצאת מההיבט הפיסי של הדת ולא בכלל קבלה... אההמ...
 
ובקשר לאלבויים

להלן קטע קצר מביקורת על ספרו של דב אלבויים (היה פראייר שקרא תספר שלו) "ואם חשבנו שרק גיבורי המקרא או המדרש מוצגים כבעלי אישיות בעייתית, מגיע עיקר הספר ומראה שגם האלוהים שאלבוים מתחקה אחר עקבותיו אינו בטוח בזהותו. "למען האמת, גם אלוהים עצמו כנראה אינו יודע להורות לאדם מה הוא שורש נשמתו", הוא כותב. הבריאה "אינה בחירה חופשית של האל", ולמעשה, "אלוהים בלי בריאה הוא אלוהים בלי מודעות עצמית". האל של אלבוים "איננו מתקן את הכלים השבורים במציאות שלנו מפני שהוא אינו מסוגל לכך. זה מעל לכוחו כבורא!". משום כך, המסקנה של אלבוים היא ש"תיקון הכלים השבורים", מונח נפוץ בספרויות המיסטיקה והחסידות, פירושו ש"עלי לבנות את האל מחדש". " הבל הבלים הגובל בכפירה עוד כדאי לומר שאפילו שם הספר שלו "חלל פנוי" הוא כפירה שהרי (ע"פ הספר) הוא מדבר על החלל הפנוי מן הבורא - כאילו שיש דבר כזה חבל שאנשים שלא שולטים בחומר משמשים דוגמא צריך שתדעי שטבע המקולקל לקלקל.
 
אני לא ממש יודעת מה זה התוכנית הזו

כי לא ראיתי התייחסתי לתמר וגם לסגירות שמשתמעת מגישתך...
 
למעלה