``וואו, הוא כזה מתוק! איך נקרא לו?!``
``וואו, הוא כזה מתוק! איך נקרא לו?!`` חיים נחמן ביאליק אמר : ``לכל איש יש שם שנתנו לו הוריו``, אבל מה עם אתרים? עמיחי חסון ביאליק (לאא) אמר פעם : ``לכל אתר יש שם, נקודה``. זאת אומרת, אין אתר ברשת בלי שם. כמה שלא תנסו, תמיד יהיה לו שם, תמיד יהיה איזה Untitled או משהו, תמיד. אז משורר אני לא אהיה. מדריך זה מוקדש באהבה לכל מי שיש לו אתר, עיצוב או תוכן, והשאלה היחידה שמטרידה אותו כשהוא ישן (נו, אז גם עיתונאי לא) – ``איך אני קורא לאתר?``. עכשיו, בואו נלך על השיטה של חז``ל (חכמינו זיכרונם לברכה) נהגו למיין את השיטות השונות לכמה סוגים : # השיטה האסטרטגית. ההגיון אומר ששם האתר אמור גם להקרין את נושא האתר, תבינו – מהרגע שהכנסתם את השם, קיבלתם קטלוג מהיר מאוד במוחו של הגולש. ניקח לדוגמא כמה אתרים, אתר על הרשת : ``מה ברשת?``, אתר על גיטרות\מוסיקה : ``מגבר``, אתר על טלוויזיה : ``רייטינג``. קאפיש? לא ניקח אתר על חתולים ונקרא לו ``דני-וורלד``, או משהו אחר לא קשור. # השיטה השיווקית. אתם אתר על ``הכל!``, הנושא לא ממש מוגדר? נגמרו כל השמות על כדור הארץ? משהו אחר עם סימן שאלה? שימו לב לשמות של הפורטלים, ``נענע``, ``תפוז``, ``אחלה``, ``וואלה``, למי איכפת? כל עוד קליט – מוכר. כאן מגיע גם לשיקול העניין של כתובת האתר, ככה שלא כדאי ממש לקרוא לאתר ``ברוקולי``, משום שהכתובת שלו תהיה ארוכה, גם אם השם נשמע לכם טוב (אלוהים, זה לא, נכון?). ניקח את ``גופ``, אתר הורדות, או את ``נענע``, וניקח כמה דוגמאות קצת פחות טובות : ``גולה`` (מה הקשר?!?) – אתר הורדות, ``אקס זום`` – אתר על הכלללל! (חסר קצת, אבל בואו נעגל). # השיטה העריצית. ``אני אני ואני נבנה אתר, ואתם אתם ואתם תיכנסו ותאהבו את זה``. תמיד חלמתם להיות מותג? רציתם להיות עריצים? הבית מלא בפוסטרים שלכם? (``סבתא, חסר לך שאני נכנס לשירותים ואני לא רואה את התמונה שלי ושל פוקי + חתימה``), או שאתם פשוט נולדתם למשטר עריצי? אז למה לא ``האתר של עמיחי``, הא? יש מישהו, עם ביטחון עצמי מצויין פשוט, מרצה לדיכאונים איך לחזור למסלול הטבעי והשמח, פשוט קסם – נועם רוטר, ``כולם שונאים אותי! כולם מקנאים! אתם רוצים שאני אפול! אל תסמכו על אף אחד! מי אמר שאני לא נחמד?``, רוטר.נט. אתר שני, ``גיא-נט``, אתר הורדות, נו, הבנתם. # השיטה העקיפה. אז זה לא קשור, בעצם זה כן, אבל.. לא בדיוק. בואו ניקח דף, וטוש, ונכתוב באמצע : ``אתר``, עכשיו – נקיף את ה``אתר`` בעיגול, ונעלה רעיונות כלפי מה שאנחנו רוצים באתר, ככה ילדים, עושים שמש! טוב, עכשיו אנחנו נבחר את אחת הקרניים מהשמש (מה שאנחנו רוצים שיהיה באתר, מתוק) ונשים אותו בשם האתר. כמובן שלא ``ספורט``, אלא ``ספורטאון``, או משהו כזה. כאילו, לא בטוח. תעשו מה שאתם רוצים, אני רק אומר. נו, די. די אמרתי. צריך להפסיק להקשיב לנועם רוטר. כיפה- יהדות. מגא- אתר הרדות. סולו- אתר מוסיקה. זהו, ילדים, מקווים אנחנו שתמצאו שמות נחמדים, אז יאללה זזתי, אני חייב להפסיק לכתוב בחרוזים. מתאים. נועם רוטר אוהבים אותך כל האנשים. טוב, הפסקתי.
``וואו, הוא כזה מתוק! איך נקרא לו?!`` חיים נחמן ביאליק אמר : ``לכל איש יש שם שנתנו לו הוריו``, אבל מה עם אתרים? עמיחי חסון ביאליק (לאא) אמר פעם : ``לכל אתר יש שם, נקודה``. זאת אומרת, אין אתר ברשת בלי שם. כמה שלא תנסו, תמיד יהיה לו שם, תמיד יהיה איזה Untitled או משהו, תמיד. אז משורר אני לא אהיה. מדריך זה מוקדש באהבה לכל מי שיש לו אתר, עיצוב או תוכן, והשאלה היחידה שמטרידה אותו כשהוא ישן (נו, אז גם עיתונאי לא) – ``איך אני קורא לאתר?``. עכשיו, בואו נלך על השיטה של חז``ל (חכמינו זיכרונם לברכה) נהגו למיין את השיטות השונות לכמה סוגים : # השיטה האסטרטגית. ההגיון אומר ששם האתר אמור גם להקרין את נושא האתר, תבינו – מהרגע שהכנסתם את השם, קיבלתם קטלוג מהיר מאוד במוחו של הגולש. ניקח לדוגמא כמה אתרים, אתר על הרשת : ``מה ברשת?``, אתר על גיטרות\מוסיקה : ``מגבר``, אתר על טלוויזיה : ``רייטינג``. קאפיש? לא ניקח אתר על חתולים ונקרא לו ``דני-וורלד``, או משהו אחר לא קשור. # השיטה השיווקית. אתם אתר על ``הכל!``, הנושא לא ממש מוגדר? נגמרו כל השמות על כדור הארץ? משהו אחר עם סימן שאלה? שימו לב לשמות של הפורטלים, ``נענע``, ``תפוז``, ``אחלה``, ``וואלה``, למי איכפת? כל עוד קליט – מוכר. כאן מגיע גם לשיקול העניין של כתובת האתר, ככה שלא כדאי ממש לקרוא לאתר ``ברוקולי``, משום שהכתובת שלו תהיה ארוכה, גם אם השם נשמע לכם טוב (אלוהים, זה לא, נכון?). ניקח את ``גופ``, אתר הורדות, או את ``נענע``, וניקח כמה דוגמאות קצת פחות טובות : ``גולה`` (מה הקשר?!?) – אתר הורדות, ``אקס זום`` – אתר על הכלללל! (חסר קצת, אבל בואו נעגל). # השיטה העריצית. ``אני אני ואני נבנה אתר, ואתם אתם ואתם תיכנסו ותאהבו את זה``. תמיד חלמתם להיות מותג? רציתם להיות עריצים? הבית מלא בפוסטרים שלכם? (``סבתא, חסר לך שאני נכנס לשירותים ואני לא רואה את התמונה שלי ושל פוקי + חתימה``), או שאתם פשוט נולדתם למשטר עריצי? אז למה לא ``האתר של עמיחי``, הא? יש מישהו, עם ביטחון עצמי מצויין פשוט, מרצה לדיכאונים איך לחזור למסלול הטבעי והשמח, פשוט קסם – נועם רוטר, ``כולם שונאים אותי! כולם מקנאים! אתם רוצים שאני אפול! אל תסמכו על אף אחד! מי אמר שאני לא נחמד?``, רוטר.נט. אתר שני, ``גיא-נט``, אתר הורדות, נו, הבנתם. # השיטה העקיפה. אז זה לא קשור, בעצם זה כן, אבל.. לא בדיוק. בואו ניקח דף, וטוש, ונכתוב באמצע : ``אתר``, עכשיו – נקיף את ה``אתר`` בעיגול, ונעלה רעיונות כלפי מה שאנחנו רוצים באתר, ככה ילדים, עושים שמש! טוב, עכשיו אנחנו נבחר את אחת הקרניים מהשמש (מה שאנחנו רוצים שיהיה באתר, מתוק) ונשים אותו בשם האתר. כמובן שלא ``ספורט``, אלא ``ספורטאון``, או משהו כזה. כאילו, לא בטוח. תעשו מה שאתם רוצים, אני רק אומר. נו, די. די אמרתי. צריך להפסיק להקשיב לנועם רוטר. כיפה- יהדות. מגא- אתר הרדות. סולו- אתר מוסיקה. זהו, ילדים, מקווים אנחנו שתמצאו שמות נחמדים, אז יאללה זזתי, אני חייב להפסיק לכתוב בחרוזים. מתאים. נועם רוטר אוהבים אותך כל האנשים. טוב, הפסקתי.