וואו קשה

וואו קשה

הרגע סיימתי להכין את שעורי הבית שלי למחר (הולנדית) וואו זה רק הולך ונהיה יותר קשה היה לי מאמר הסטורי לסכם על מלחמת 80 השנים ולא הבנתי אף מילה כמעט גם לכם היה קשה ללמוד הולנדית? אני עדיין טוענת שיש הולנדית ויש הולנדית של מסמכים רשמיים אלו שתי שפות שונות לגמרי והשנייה בלתי נתפסת פשוט כל פעם שאני מקבלת מכתב מהבנק זה כתוב ברמה כל כך מסובכת שנראה כאילו המלכה עצמה התיישבה לכתוב לי מכתב (ולהודיע לי שאני במינוס :\)
 

Fair game

New member
אים היה לך קל זה לא סימן ../images/Emo4.gif

ככה לומדים מהקל אל הקשה בהצלחה :)
 

ayala26

New member
זו אותה הולנדית

אלא אוצר מילים אחר. אני למשל לא מבינה מתכונים
אם את רוצה להתאמן בקריאת מכתבים רשמיים, הרי לך (ולכל מי שרוצה להתאמן) התשובה שקיבלתי לתלונה שהגשתי (איזו דרך יותר טובה מלתרגל כתיבה בהולנדית - מכתבי תלונה!
) על התנהלות הכרטיסן בטראם:
Geachte mevrouw xxx, Graag reageer ik op uw e-mail van 8 maart 2007. U schrijft over een vervelende ervaring die u had op 6 maart in tram 17. Uw klacht is duidelijk: u plaatst vraagtekens bij het nieuwe kinderwagenbeleid van GVB, maar u bent vooral boos over de manier waarop de nieuwe regels worden gehanteerd. U vindt dat er best wat soepeler mee mag worden omgegaan, wanneer het rustig is. Klachtenafhandeling Allereerst hartelijk dank voor uw reactie. Uw klacht is doorgestuurd naar de verantwoordelijke lijnmanager ter informatie. Hierbij bied ik, namens GVB, mijn excuses aan voor de vervelende ervaring. Ondanks dat ik uw standpunt goed begrijp, zal ik hieronder proberen uit te leggen wat de reden is van het strenge beleid die de bestuurder en conductrice hanteren. Regels kinderwagenbeleid Wij stellen alles in het werk om reizigers met kleine kinderen de gelegenheid te geven met het openbaar vervoer te reizen. Er zijn echter een aantal ontwikkelingen die het noodzakelijk hebben gemaakt om duidelijke regels op te stellen voor het meenemen van kinderwagens. Door de komst van de bussen en trams met een lage instap, is het aantal kinderwagens in het openbaar vervoer toegenomen. Ook wordt het formaat van de kinderwagens steeds groter. Dit zorgde regelmatig voor gevaarlijke situaties omdat de uitgangen en het gangpad geblokkeerd werden. Overige reizigers bezeerden zich of liepen schade aan hun kleding op. Verder leidden de ‘oude’ regels voor het meenemen van kinderwagens tot veel discussies en incidenten omdat de bestuurder of conducteur per situatie moest beoordelen of de kinderwagen uit oogpunt van veiligheid en comfort voor andere reizigers moest worden ingeklapt. Al deze ontwikkelingen en de beperkte ruimte in tram en bus hebben het noodzakelijk gemaakt om duidelijke en vaste regels in het leven te roepen voor het reizen met een kinderwagen. Totstandkoming van de regels Met de invoering van de aangepaste kinderwagenregels trachten wij zo goed mogelijk rekening te houden met zowel reizigers met een kinderwagen als reizigers zonder kinderwagen. De regels zijn tot stand gekomen in samenspraak met vertegenwoordigers van reizigers, chauffeurs en conducteurs. Er is nu een vaste plek in de trams en bussen voor uitgeklapte kinderwagens. Wanneer deze plek bezet is, vragen wij aan de volgende reizigers met kinderwagen om deze in te klappen. Het positieve verschil met de oude situatie is dat er nu een structurele plek is voor kinderwagens. Dit betekent duidelijkheid voor zowel reizigers als ons personeel. Veiligheid Wat betreft uw vraag over de veiligheid: wij zullen alle klachten/ suggesties naar aanleiding van de aangepaste kinderwagenregels verzamelen en na verloop van tijd bekijken of verdere aanpassingen (aan het materieel of aan de regels) wenselijk zijn. Ik ga ervan uit dat uw klacht naar tevredenheid afgehandeld is. Mocht u hierover nog vragen hebben, dan kunt u mij op werkdagen bereiken tussen 9:00 en 16:30 uur op telefoonnummer 0900-8011. Als u het kenmerknummer bij de hand houdt, dan kan ik u sneller van dienst zijn. Met vriendelijke groet, xxx​
 
למעלה