וובה ואלה בכתבת השער של פנאי פלוס

כתבה נהדרת. יש לי תחושה רעה שהם מודחים היום.

 


מן הסתם זה יקרה כי כמעט תמיד יצאה כתבת שער על זוג רגע לפני שהודח. חבל..
 

שירהכ2

New member
מקווה שלא

ואם יגיעו אחרונים ישימו פרק שממשיכים לרוץ ללא הדחה.
 

just Orli

New member
גם על אלכסה ורז היתה כתבה ב-7 ימים

בשבוע שעבר אני חושבת. לא אומר יותר מדי.
 

just Orli

New member
אבל שוב, זה לא אומר הרבה...

נראה שפשוט יש כתבות על מרבית הזוגות לפי סדר העניין שהם מעוררים, ולא לפי סדר ההדחות.
 

nvigtor

New member
לפי הכתבות והראיונות איתם סימן מובהק שהם הולכים הביתה .

 

moshavnikit

New member
מה שגרם לי לחשוב שדווקא אלכסה ורז הולכים לעוף היה

ההשקה של המסעדה החדשה של רז, אתמול כשראיתי את הכתבה בחדשות הבידור זה גרם לי לחשוד ולקוות.. בד"כ מודחים עושים אירועים כאלה בזמן קרוב להדחה שלהם
 

Guy950

New member
דווקא לפי הכתבה הזאת (קישור בפנים)

http://celebs.walla.co.il/item/2830614
לא נראה שאכפת לאלה אם היא תיעלם אחרי 15 דקות או לא, אלא שיתנו לה לנהל אורך חיים נורמלי.
אני לא יודע אם היא נעזרה בגורם נוסף בשביל לעבור על החוזה הזה, אבל אם היא לא נעזרה אז היא בהחלט הייתה צריכה.

אגב, לא יצא לי עדיין לקרוא את הכתבה שהבאת, אז אני לא יודע אם היא אמרה משהו אחר שסותר או מאמת את מה שהבאתי.
אני אקרא את הכתבה בלילה
 

25330

New member
כתבה מעניינת

מבעד למסכי הסודיות ונציג ההפקה שנלווה לראיון (מן הסתם) באמת נדמה שישנו פער בין המשבצת והדימוי המתחייב לבין המציאות.

עצם הבאזז, תדירותו, עוצמתו והבמות ה"נחשבות" שבהן מכבב הזוג מעיד שככל הנראה הזוג הרבה פחות זר וקלולס ממה שהם באמת. למשל, וובה נמצא מעל 10 שנים בארץ, למד במערכת החינוך הישראלית וכו'. אלה הכירה את לינור ועבדה כמוכרת בחנויות ועם קהל ישראלי, לא מעט.

יתכן מאוד שהעברית הצולעת, סיפור לובה בחצי חינם, הלבוש והמראה התלושים מזמן ומקום ושאר "קורות החיים" נדרשים יותר לסטיראוטיפ, ל-story-line, לליהוק על משבצת המהגרים ולפוליטיקת הזהות שכה חשובה בדת הראליטי, מאשר מציאות אמיתית או משקפת זרות או הלם הגירה כפי שמנסים לשווק ולהציג את הזוג.

בכל מקרה כתבה מעניינת. תודה רבה.
 

SivanCA

New member
תודה רבה גם לך על התובנות....באמת לא מסתדר קצת

גם אני מרגיש שיש פער בין הדימוי של הרוסים המסכנים לבין הבאאזזז וכל הראיונות שלהם ....פתיחות.....הופעות....סוכנים...ידיעות בתקשורת...גיא פינס....וובה ואלה בכל מקום....
כנראה שאת צודקת ומושכים את הדמות שלהם למקום הרבה יותר קיצוני ממה שהם במציאות....
ראבאק לפי מה שוובה אמק בראיון הוא נמצא בארץ כבר 12 שנה....כנראה שהשתלם לו להכנס לדמות של מי שלא יודע עברית ולעשות קטעים של שיבושי שפה....... אם הבאאז שהם מקבלים זה האחוזים שההפקה מחזירה להם על המשחק שלהם את הרוסים שלא יודעים כלום מהחיים שלהם.... אז שני הצדדים עשו עיסקה טובה כנראה....
 

just Orli

New member
יש הרבה רוסים שנמצאים בארץ

מעל 20 שנה ועדיין יודעים עברית ברמה של וובה או פחות מזה. יש אפילו בני נוער שנולדו בארץ למשפחות רוסיות ומתנהגים בצורה דומה. אין שום קשר. בראיון הזה הוא סיפר בעצמו שהוא בעיקר הסתובב עם רוסים בבית ספר ואחר כך פרש מהלימודים - סיכוי טוב שגם בארץ הוא דיבר רק רוסית עם רוב האנשים... שלא יהיה לך ספק שעם אלה הוא מדבר אך ורק רוסית באופן קבוע - ורק עבור המירוץ והמצלמות הם מתאמצים ומדברים עברית ביניהם רוב הזמן (כנראה תנאי שנקבע מראש, כי זה בטח לא היה רעיון שלהם). אני ממש לא חושבת שהוא מתאמץ לעשות שיבושי לשון. ההתנהגות של שניהם מאוד מאפיינת את הרוסים בארץ - תשימי לב קצת אם את רואה רוסים באוטובוס או ברחוב או משהו...
 
אני לא חושבת שהם מנסים להציג את עצמם כמסכנים בכלל

אני לא ראיתי עד כה שום התייחסות מצידם לכך שהם מסכנים או לא יודעים כלום מהחיים שלהם. זה שאנשים משליכים מהיותם עולים חדשים ומגיעים למסקנות משלהם זה לא תלוי בהם.
יש רוסים שנמצאים הרבה שנים בארץ ועדיין יש להם שגיאות ושיבושי שפה, כמו עולים חדשים מהרבה מדינות. יש כאלו שיש להם כישרון לשפות וקליטה מהירה, תרתי משמע, הם נטמעים בקלות ומאוד חפצים להשתלב, יש כאלו שקשה להם יותר עם התרבות החדשה, השפה, המנטליות, ומכיוון שיש בארץ מובלעות של תת תרבות רוסית הם מרגישים שהם יכולים להסתדר גם בלעדיה. הסבא רבא הייקה של חברה שלי למשל, דיבר עברית רצוצה עד יומו האחרון, למרות שחי כאן לפחות 20 שנה והעדיף תמיד לתקשר בגרמנית.
לי הם נשמעים טיבעים מאוד וממש לא כאלו שעושים הצגות, אם זו הצגה אז מגיע להם אוסקר.
ושיהנו מדקות התהילה שלהם, למה לא? הם ממש לא פעילים יותר בתחום הזה מאלכסה ורז למשל, או מיוכי, לינור, מאירי ודניאל שמככבים נון סטופ במדורי הרכילות מתחילת השידורים, או מאוריאל וטום שגם הם מככבים בהשקות השונות, או התאומים שמנסים לקדם את העסק שלהם. את שי ושני יחסית לא רואים וגם לא את המודחים הראשונים (טילטיל ומזרחי, יפה, בעז והחליל, אירית וסיני).
 
מסכימה עם דבריך ו-
על הקישור לכתבה מעניינת

גם לי מרגיש קצת פער. וובה מוצג הרבה יותר מדי יותר מדי פעור בשביל מי שלמד בפנימיה דתית ונמצא בארץ יותר מעשר שנים. הלבוש, הדיבור, קעקועים גורמים גם לי לחשוב שחיפשו סטריאוטיפ ועזרו קצת "להתאים" אותו למציאות. ביקשו קצת מבטא פה, קצת שגיאות בעברית שם, הרבה לבוש וטי שירט'ס מהאייטיז' ויצא זוג מצחיק, משעשע שדי ברור למה הם הפייבוריטים של הרבה צופים. הצילומים בסופר על תקן "לובה" היו לדעתי קצת מוקצנים וזאת הסיבה שאני משתכנעת ממה שאת אומרת. אף זוג אחר לא צולם ולא רואיין ב"תעודת הזהות" במקום העבודה. הסיבה שהם יוצאים מן הכלל בנקודה הזאת גורמת גם לי לחשוב על דמות "לובה" יותר סטריאוטיפית ובעזרת ההפקה מאשר במציאות.

אגב, גם לי מזר איך זוג קשה יום שעובד בסופר מצליח לשלם לסוכנים יחצ"נים וכל אלו שדואגים שהם יהיו חזק בתודעה, בכותרות בדרך לסלביות.
סיפור סינדרלה תמיד עובד טוב בראלטי ותמיד מביא רייטנג.
 
הם לא משלמים לסוכנים וליח"צנים

הם חתמו איתם דיל, כנראה כשחתמו על החוזה לתוכנית עם ההפקה, הסוכנים מקבלים אחוז מהרווחים שהם יקבלו מכל מיני חלטורות (נגיד 100 ש"ח להופעה באיזה תצוגה? אז הסוכן מקלף חצי, אפילו כשהם מקבלים מתנה או הנחה הסוכן מקבל את החלק שלו).
לכל זוג ההפקה התאימה נישה, את יוכי ולינור צילמו בשופינג, זה גם סטריאוטיפ. יש זוגות שאין ממש מה לעשות איתם, כמו גל וליאל, מה המאפיין שלהם? שהם מתחתנים, אז בנו להם פרומו על רעיון החתונה כי אין בתכלס מה לעשות איתם. באח הגדול עושים אותו דבר, נתפסים לאיזה מאפיין של בנאדם ומקצינים אותו בתעודת הזהות.
דבר שני, אני לא יודעת למה אנשים החליטו שוובה ואלה הם זוג מסכן, דל וקשה יום.
 

25330

New member
עלית לדעתי על
נקודה חשובה


מסכימה עם דבריך ודבריו של sivanca למעלה.

רבות נכתב על הראליטי כתחליף מודרני-קפיטליסטי-מחולן (profane) למוטיב הדתי (במקרה זה, בולט בתרבות האוונגליסטית) של: "לידה מחדש". פתאום קם אדם אלמוני ומרגיש מפורסם, בעלת תהילה, קריירה חדשה, משליך את חיו "הקודמים" אחר גבו וכיו"ב. מסיבה זו, בראליטי יש רק זוכה אחת במתת-שמים (windfall) ומבוטל הרעיון של שיתוף פעלה, קולקטיביות או "גאולה קיבוצית". אדם לאדם זאב. נצחון האחת כהפסד האחר זו התבנית שלתוכה ניצוק הראליטי על הדמויות המככבות בו ועל העלילה המרכיבה אותו.

מוטיב "סינדרלה" (שיש בו מרכיב דתי-מאגי) אכן מופיע בתרבויות רבות ובוראציות שונות שהעסקו חוקרים ומחקרים, במספר לא-מבוטל, ובמספר דיספלינות.

מעניין להשוות שבראיון מדגישה אלה בתדהמה והתרגשות כי היא (לצד וובה) נבחרה מתוך כ-15,000 זוגות - מעין מקבילה לנסיך המחפש את "סינדרלה" בקהל גדול, תוך שימוש במבחנים שונים (מבחן הנעל ב"סינדרלה"; אודישן במקבילת הראליטי).

אכן הבחירה להציגם - בשונה מכל יתר הזוגות - על רקע מקום עבודתם, על האסוציאציות התרבותיות הנלוות לכך, מהווה signaling out ותומכת ב"עסקת הזהות" וחילופי התמורות, כפי שהצביע sivan בדבריו למעלה.

לא כאן המקום להאריך. עם-זאת מטאפורת "סינדרלה" שלך מעוררת השראה ומחשבה. תודה.
 
למעלה