ציףציף1000
New member
ווטרס ב-Word (חלק א')
כזכור, נתן ווטרס לאחרונה ראיון גדול לכתב העת הבריטי Word. העתק של הראיון הגיע לידיי. זהו ראיון באמת מרשים, ורוג'ר, כהרגלו, אומר כאן כמה דברים שנויים במחלוקת - במיוחד לגבי סיד, כפי שתראו. ולהלן תרגום של קטעים נבחרים: "מה המוטיבציה שלי?" [מאת: מארק אלן] לאחר 25 שנים של מלחמת התשה, פינק פלויד המאוחדים גנבו את ההצגה ב-Live 8. כעת, מנהיגם-לשעבר רוצה שהם ייצאו לסיבוב הופעות עם Dark Side of the Moon. איך זה פתאום עבד? ומה עומד מאחורי שאיפתו של ווטרס להמשיך? כולנו מכירים את הסיפור. למעשה, אם היו נותנים לכם 30 שניות "למכור" אותו למפיק הוליבודי, בוודאי היתם יכולים לסכם את הסיפור של פינק פלויד בשני משפטים: "בסיסט שאפתן תופש את המנהיגות של להקת פופ פסיכדלית כאשר הסולן פורש עקב הסתחררות מסמים, אבל גורם לניכור של האחרים לאחר שאינו מצליח להתמודד עם ההצלחה, ועוזב. למרות זעמו הפומבי, שלושת האחרים שומרים בידם את הזכות המשפטית להמשיך להופיע עם שיריו תחת השם פינק פלויד, למרות שעשרים שנה מאוחר יותר הוא מודה שזה עזר לשמירה על שם הלהקה בכותרות." רשימת המשתתפים היא ברורה: רוצ'רד גיר המורכב והנאיבי משחק את רוג'ר ווטרס; רוטגר האוור, היפיוף הקרחוני, משחק את גילמור; הארי דין סטנטון השביר והמוטרד לוקח את תפקיד ריצ'רד רייט, וכמובן דסטין הופמן על התופים. כאשר ארבעתם ביצעו לאחרונה את Breathe, בפסטיבל נבוורת' בשנת 1975, הם עשו זאת על רקע מסך קולנוע עגול ענק, שהואר עם לב מפעם. אני זוכר שהסתכלתי למעלה בנקודה כלשהי, בעוד מטוס ספיטפייר "התקיף" את הבמה, בעוד רקטה גלשה 200 יארדים במורד כבל, מאחורי במת התופים - הו, הטכנולוגיה! - והציתה מצגת זיקוקין ענקית. כאשר אותו הרכב ביצע את השיר בפעם הבאה, זה היה לאחר 30 שנה. צפינו בהם מתחת למנופי-המצלמות, אשר העבירו את ההופעה, מעבר ל-205,000 האנשים שהצטופפו בהייד פארק, החוצה, לקהל הגלובלי העצום. ויצאנו משם עם רגשות מאוד חמים ומיושנים. להקה, ללא הרבה תמיכה טכנית, ועם כה מעט זמן להתכונן, גנבה את ההצגה, לנוכח לחץ שבלתי ניתן לתארו. המופיעים היחידים בארוע, שלא הוצגו בפנינו מראש - ואולי לא היה צורך בכך. והמחזה הזה, של ארבעתם, שלובי זרועות, קדים לקהל בפעם האחרונה, היה באמת נוגע ללב, לאור האוקיינוס של עויינות [שהיה ביניהם]. מבין הארבעה, הכי נרגש היה מנהיגם לשעבר. זה היה ווטרס אשר 'הינדס' את הקידה לקהל; הוא היה זה אשר התבטא בפרץ רגשות; הוא היה זה ששר את מילות השירים לעצמו, בעוד דייב גילמור שר אותן לקהל, חלוקה שמחד היללה את קיומם, ומאידך איששה מחדש, בעדינות, תביעה טריטוריאלית לבעלות על השירים. הפרוייקט האחרון שלו הוא אופרה אך, כאשר התיישבנו לדבר עליה, כל מיני נושאים אחרים צצו ועלו על פני השטח. לאחר 90 דקות בחברתו, אנו נותרים עם תובנות מהדהדות לגבי טבעה של ההצלחה האמנותית: ששום סכום כספי אינו יכול לפצות על אבדן כבוד, שאידאלים הם יותר חשובים מפופולריות, ששום נוסחה - ולא משנה עד כמה היא עשויה להכניס כסף - אינה יכולה לשרוד אם המרכיבים להצלחה אינם מסוגלים לסבול זה את נוכחותו של זה באותו חדר. ושלא משנה מה היו המכשולים שעמדו בפני איחוד של פינק פלויד - אלו הוסרו, לפחות מבחינתו. זה המסר הברור שהוא רוצה להעביר לפירמה של מייסון, רייט וגילמור. כפי שהוא ציין, בהנאה גלויה, הצעה לסיבוב הופעות של ההרכב הקלאסי של הפלויד הועברה לשולחנו, במסעדה בה סעד, עוד באותו הערב בו נודע שהארבעה יתאחדו למופע Live 8. בעבור סכום מובטח של 250 מיליון דולר. כמו תמיד, אי אפשר לדעת מה יותר הסב לו הנאה - שההצעה הוצעה, או שהיא הוצעה קודם לו. רחמנות על ריצ'רד גיר המסכן, כאשר בסצינה אחר סצינה הוא פונה לבמאי בבקשת עזרה. יש לו את המצח המלכותי, את המראה המצודד המבוגר, את חולצת הכותנה הכחולה הדהויה, אבל, פעם אחר פעם, הוא שואל [את הבמאי]: "אבל מה המוטיבציה שלי כאן?" [היינו, מה מניע את הדמות אותה הוא משחק - צ.] הראיון - בחלק ב'.
כזכור, נתן ווטרס לאחרונה ראיון גדול לכתב העת הבריטי Word. העתק של הראיון הגיע לידיי. זהו ראיון באמת מרשים, ורוג'ר, כהרגלו, אומר כאן כמה דברים שנויים במחלוקת - במיוחד לגבי סיד, כפי שתראו. ולהלן תרגום של קטעים נבחרים: "מה המוטיבציה שלי?" [מאת: מארק אלן] לאחר 25 שנים של מלחמת התשה, פינק פלויד המאוחדים גנבו את ההצגה ב-Live 8. כעת, מנהיגם-לשעבר רוצה שהם ייצאו לסיבוב הופעות עם Dark Side of the Moon. איך זה פתאום עבד? ומה עומד מאחורי שאיפתו של ווטרס להמשיך? כולנו מכירים את הסיפור. למעשה, אם היו נותנים לכם 30 שניות "למכור" אותו למפיק הוליבודי, בוודאי היתם יכולים לסכם את הסיפור של פינק פלויד בשני משפטים: "בסיסט שאפתן תופש את המנהיגות של להקת פופ פסיכדלית כאשר הסולן פורש עקב הסתחררות מסמים, אבל גורם לניכור של האחרים לאחר שאינו מצליח להתמודד עם ההצלחה, ועוזב. למרות זעמו הפומבי, שלושת האחרים שומרים בידם את הזכות המשפטית להמשיך להופיע עם שיריו תחת השם פינק פלויד, למרות שעשרים שנה מאוחר יותר הוא מודה שזה עזר לשמירה על שם הלהקה בכותרות." רשימת המשתתפים היא ברורה: רוצ'רד גיר המורכב והנאיבי משחק את רוג'ר ווטרס; רוטגר האוור, היפיוף הקרחוני, משחק את גילמור; הארי דין סטנטון השביר והמוטרד לוקח את תפקיד ריצ'רד רייט, וכמובן דסטין הופמן על התופים. כאשר ארבעתם ביצעו לאחרונה את Breathe, בפסטיבל נבוורת' בשנת 1975, הם עשו זאת על רקע מסך קולנוע עגול ענק, שהואר עם לב מפעם. אני זוכר שהסתכלתי למעלה בנקודה כלשהי, בעוד מטוס ספיטפייר "התקיף" את הבמה, בעוד רקטה גלשה 200 יארדים במורד כבל, מאחורי במת התופים - הו, הטכנולוגיה! - והציתה מצגת זיקוקין ענקית. כאשר אותו הרכב ביצע את השיר בפעם הבאה, זה היה לאחר 30 שנה. צפינו בהם מתחת למנופי-המצלמות, אשר העבירו את ההופעה, מעבר ל-205,000 האנשים שהצטופפו בהייד פארק, החוצה, לקהל הגלובלי העצום. ויצאנו משם עם רגשות מאוד חמים ומיושנים. להקה, ללא הרבה תמיכה טכנית, ועם כה מעט זמן להתכונן, גנבה את ההצגה, לנוכח לחץ שבלתי ניתן לתארו. המופיעים היחידים בארוע, שלא הוצגו בפנינו מראש - ואולי לא היה צורך בכך. והמחזה הזה, של ארבעתם, שלובי זרועות, קדים לקהל בפעם האחרונה, היה באמת נוגע ללב, לאור האוקיינוס של עויינות [שהיה ביניהם]. מבין הארבעה, הכי נרגש היה מנהיגם לשעבר. זה היה ווטרס אשר 'הינדס' את הקידה לקהל; הוא היה זה אשר התבטא בפרץ רגשות; הוא היה זה ששר את מילות השירים לעצמו, בעוד דייב גילמור שר אותן לקהל, חלוקה שמחד היללה את קיומם, ומאידך איששה מחדש, בעדינות, תביעה טריטוריאלית לבעלות על השירים. הפרוייקט האחרון שלו הוא אופרה אך, כאשר התיישבנו לדבר עליה, כל מיני נושאים אחרים צצו ועלו על פני השטח. לאחר 90 דקות בחברתו, אנו נותרים עם תובנות מהדהדות לגבי טבעה של ההצלחה האמנותית: ששום סכום כספי אינו יכול לפצות על אבדן כבוד, שאידאלים הם יותר חשובים מפופולריות, ששום נוסחה - ולא משנה עד כמה היא עשויה להכניס כסף - אינה יכולה לשרוד אם המרכיבים להצלחה אינם מסוגלים לסבול זה את נוכחותו של זה באותו חדר. ושלא משנה מה היו המכשולים שעמדו בפני איחוד של פינק פלויד - אלו הוסרו, לפחות מבחינתו. זה המסר הברור שהוא רוצה להעביר לפירמה של מייסון, רייט וגילמור. כפי שהוא ציין, בהנאה גלויה, הצעה לסיבוב הופעות של ההרכב הקלאסי של הפלויד הועברה לשולחנו, במסעדה בה סעד, עוד באותו הערב בו נודע שהארבעה יתאחדו למופע Live 8. בעבור סכום מובטח של 250 מיליון דולר. כמו תמיד, אי אפשר לדעת מה יותר הסב לו הנאה - שההצעה הוצעה, או שהיא הוצעה קודם לו. רחמנות על ריצ'רד גיר המסכן, כאשר בסצינה אחר סצינה הוא פונה לבמאי בבקשת עזרה. יש לו את המצח המלכותי, את המראה המצודד המבוגר, את חולצת הכותנה הכחולה הדהויה, אבל, פעם אחר פעם, הוא שואל [את הבמאי]: "אבל מה המוטיבציה שלי כאן?" [היינו, מה מניע את הדמות אותה הוא משחק - צ.] הראיון - בחלק ב'.