וויכוח נוקשה הוא גם משחק
אז, על מה אנחנו אוהבים לריב? הנה סיפור קטנטן. במחזה "ליל העשרים" של סובול, קרוב לסופו, נחמה מתלוננת על כך שמרים מנצלת את המיניות שלה כדי להשיג טובות הנאה [לא לקום לעבודה ולסלול כבישים]. שמרים מבלה לילות שלמים בל"הזדיין" וכך היא מגיעה עייפה לאוהל המשותף להן, ולא יוצאת לעבודה. מרים, בהתקף של זעם אומרת לנחמה ש"יש לה מסדרון של אוניברסיטה בין הרגליים.. וכו' וכו'.." לאלה שלא מכירים בִּכְלֵט את המחזה, רק אומר שהוא חלק מטרילוגיה שכתב יהושע סובול, וזהו המחזה הראשון, המתאר את הלילה לפני העלייה לביתניה [מנוסרין] של קבוצת חלוצים בני העליה השלישית. האם, במאבק הכוח בין נחמה לבין מרים טמון ראשית התפרקות חזון השוויון בין המינים שהציונות היתה גאה בו כל כך, או לו נהיה ביקורתיים, המחזה הכתוב על ידי גבר משקף בעצם את המבט הגברי באמצע שנות השבעים על ראשית הפמיניזם ועל התפוררותו בראשית המאה העשרים? וכדי שלא תשתעממו, אני מצרף מאמר שטנה מדליק בעוצמתו.
אז, על מה אנחנו אוהבים לריב? הנה סיפור קטנטן. במחזה "ליל העשרים" של סובול, קרוב לסופו, נחמה מתלוננת על כך שמרים מנצלת את המיניות שלה כדי להשיג טובות הנאה [לא לקום לעבודה ולסלול כבישים]. שמרים מבלה לילות שלמים בל"הזדיין" וכך היא מגיעה עייפה לאוהל המשותף להן, ולא יוצאת לעבודה. מרים, בהתקף של זעם אומרת לנחמה ש"יש לה מסדרון של אוניברסיטה בין הרגליים.. וכו' וכו'.." לאלה שלא מכירים בִּכְלֵט את המחזה, רק אומר שהוא חלק מטרילוגיה שכתב יהושע סובול, וזהו המחזה הראשון, המתאר את הלילה לפני העלייה לביתניה [מנוסרין] של קבוצת חלוצים בני העליה השלישית. האם, במאבק הכוח בין נחמה לבין מרים טמון ראשית התפרקות חזון השוויון בין המינים שהציונות היתה גאה בו כל כך, או לו נהיה ביקורתיים, המחזה הכתוב על ידי גבר משקף בעצם את המבט הגברי באמצע שנות השבעים על ראשית הפמיניזם ועל התפוררותו בראשית המאה העשרים? וכדי שלא תשתעממו, אני מצרף מאמר שטנה מדליק בעוצמתו.