ווסטרן...

ווסטרן...

איפה אתם רוכבי הווסטרן?!?! אם מישהו יכול לפרט לי על מקצים שונים בסגנון הווסטרן זה מאוד יעזור לי (זה גם יעלה לטאג ליין!)
 

מורגיין

New member
מקצים בווסטרן

מקצים "רגילים": על ווסטרן פלז'ר כבר פרטתי בעבר אז נראה לי מיותר לחזור, בקיצור אני אספר שמדובר בסוס שזז הכי אסוף, בצעד הכי מורם אבל הכי זורם ושטוח, הכי נוח לישיבה, הכי פחות מטלטל, והרוכב שיושב בצורה הכי נכונה על הסוס. בענף הזה מכניסים את כל הרוכבים למגרש באותו זמן, וכולם רוכבים מסביב לגדרות של המגרש ומבצעים מקצבים שונים ומעברים שונים על פי דרישת השופט. ווסטרן טרייל קלאס זה עוד ענף שלקוח ישר מעבודתו היום-יומית של הקאובוי. מדובר במכשולי שטח שהרוכב עובד איתם ברמה קבועה. המכשולים הם למשל- שער פרות גבוה שאותו צריכים לפתוח ולסגור כמובן בלי לרדת מהסוס, הסוס אמור להתקרב לשער כמה שיותר כדי להקל על הרוכב להגיע אליו. קוולטים שהם קרשי עץ ארוכים מונחים על הקרקע בצורות שונות, והסוס אמור לעבור מעליהם בלי לדרוך עליהם. במה שבתוכה הסוס אמור להסתובב בלי לפגוע בגבולות שלה. קונוסים גדולים שסוס אמור לעבור מסביבם בג'וג או בהליכה אחורה (ולעשות מעין סלאלום). כל זה תוך כדי שמירה על צעד רגוע, וחוסר פחד מהמכשולים עצמם, חופש במושכה, וכמה שפחות הכוונה מודעת מצד הרוכב. ריינינג- שזה כמובן גולת הכותרת בעבודת ווסטרן, המקצה התובעני והקשה ביותר. הוא מורכב ממנברות שונות שהסוס אמור לבצע ברצף ובלי שהיות, על פי המסלול שניתן לו (יש מסלולים מוכרים מראש). בריינינג הסוס בלופ או בקאנטר, או מכסימום בהליכה אחורה, אין (כמעט) הליכה ואין ג'וג. המנברות כוללות דברים שדורשים אימון רב ורציני מהסוס והרוכב (לא כל סוס יכול להיות סוס ריינינג ברמה גבוהה, כל סוס יכול לבצע את הדברים אבל כמה טוב ואם ברמה גבוהה תלוי בסוס עצמו) כמו: עצירה ממהירות גבוהה על המקום בלי התנגדות מצד הסוס, ספינים שהם סיבובים במקום על ציר אחד (רגל ציר אחורית), מעגלים גדולים בקאנטר מהיר בכיוון השעון ונגד כיוון השעון, ואז ירידה למעגלים קטנים ואיטיים בלופ איטי, החלפת רגליים (החלפת רגל מובילה בקאנטר) תוך כדי קאנטר ועוד כאלה. ריינינג מתחלק להרבה רמות, סוס מתחיל (נוביס), רוכב מתחיל (רוכב ירוק), פתוח (פרו), אנשים שאינם מאמנים מקצועיים (נון-פרו), וכמובן לגילאים הצעירים. יש גם מקצה ריינינג פריי סטייל, שזה מקצה ריינינג שהרוכב בונה על פי שיקול דעתו ועל פי המוזיקה שהוא בוחר להשמיע ברקע. הניקוד ניתן על המנברות, המקוריות בתחפושת (אם יש), וההתאמה של המקצה למוזיקה. זה בדרך כלל מקצה ססגוני ומרהיב. מקצי בקר: במקצי בקר עובדים בדרך כלל עם עגלים צעירים (פרות לא זזות כל כך...), וזריזים. המקצים הם (באופן כללי כי בזה אני לא מתאמנת): קאטינג - "לחתוך" עגל מהעדר ולשמור אותו מופרד מהעדר למשך זמן מסוים. בענף הזה הסוס צריך להיות מהיר וזריז, וממש לנחש את תנועות העגל לפני שהוא מספיק לבצע אותם (בלי הנחיית רוכב). טים-פנינג - קבוצה של רוכבים שמעבירה עדר של עגלים ממקום למקום דרך גדרות ושערים, הרבה שיתוף פעולה ותאום מראש. קאטל פנינג - הכנסת עגל יחיד לגדרה. הורס אנד קאו - מקצה שחציו מקצה ריינינג וחציו עבודה עם עגל אחד (הרצת העגל במעגלים, ולאורך המגרש).
 

מורגיין

New member
ציוד בווסטרן

רוכב בווסטרן רוכב על אוכף גדול ונוח בעל קרן גבוהה לקשירת לאסו. האוכף מרופד בעור, כדי שיחזיק מעמד הרבה זמן, והוא גם כבד יחסית ומפזר את משקל הרוכב על הסוס בצורה שווה (באוכפים זולים זאת בעיה ידועה שמרכז הכובד של האוכף הוא על הקרן דבר שיכול לגרום לבעיות כי משקל הרוכב יושב על הכתפיים של הסוס, לכן רצוי לקנות אוכפים יציבים וטובים). הארכובות ארוכות והרגליים של הרוכב כמעט ולא מכופפות (כי שוב, זה פחות נוח לטווח הרחוק), קאובויים ישבו עמוק באוכף כדי להיות מוכנים לכל טלטלה, מעידה, והבהלות פתאומית של הסוס, ורוכבי ווסטרן יושבים גם בג'וג (טרוט). יש אוכפים מיוחדים לתת הענפים בווסטרן, אבל בארץ ממעטים להשתמש בהם, בגלל שהרבה סוסים מתחרים ביותר מענף אחד. המתג של הסוס הוא מתג מנוף שמיועד להחזקה ביד אחת (כי בשניה החזיק הרוכב דברים שהיו קשורים לעבודתו כמו את הלאסו, מים, אוכל, ושאר חפצים), המתג הוא מתג יותר חריף מהשבור בלחץ שהוא מפעיל גם על החיך העליון על הסוס, וגם על הסנטר שלו (התנועה במתג מנוף היא כלפי מעלה עם היד ולא אחורה אל הרוכב כמו בשבור), שוב, בגלל שביד אחת אפשר להפעיל הרבה פחות לחץ, נדרש סוס שמגיב להכי פחות מגע , אבל במקרה חירום שצריך להפעיל אותו (כמו למשל, סוס נבהל בשטח), הרוכב צריך שליטה מלאה עליו. ברכיבה הסוס אמור לזוז עם חופש במושכות (בלי שום לחץ על הפה) ומן הסתם גם כשכן מפעילים לחץ מפעילים הרבה הרבה פחות לחץ והתנועות יותר קטנות וממוקדות. התנועה של הסוס חייבת להיות חדה ומהירה, והפניה לצדדים נעשית לא על ידי הזזת הפה של הסוס לכיוון הרצוי עם המושכה, אלא ע"י הנחת המושכה הנגדית לכיוון הפניה על הצואר של הסוס (בעיטה בצד הנגדי לכיוון התנועה אם הסוס לא מגיב מספיק בחדות). יש סגנונות שונים להחזקת המתג ביד אחת, שנקראים על שם המדינה בארה"ב שבה הם היו בשימוש (אחיזה טקסנית, אחיזה קליפורנית וכד'). ציוד הרוכב כולל דורבנות , וציוד נלווה שמשמש בעיקר לתצוגות ותחרויות - ג'ינסים עמידים במיוחד, חולצות מכופתרות, חגורה עם באקל, כובעי בוקרים, צ'פס וכ' וכ'.
 

niko girl

New member
הווסטרן!!!!!

בווסטרן יש כל מיני סוגי מקצים! טרייל: הטרייל הוא מעבר מכשולי קרקע כלומר: לעלות על במה ולעשות עליה סיבוב או חצי סיבוב וכו'. לעלות על גשר ולעבור אותו. לעבור קוולטים (עצים צבועים בצבעים וארוכים) בג'וג או בהלכיה ויש כאלה שגם בקנטר. לפתוח שער וגם לסגור אותו. סייד פסים כלומר ללכת הצידה. במעברים בין למכשול למכשול עושים ג'וג או לופ! פלז'ר: הסוס אמור להיות אסוף ולהקטין את צעדו! הסוס אמור ללכת לג'גג או לעשות לופ הכי איטי שלו! המתחרים רוכבים בקבוצות גדולות או קטנות והשופט עומד באמצע ומחליט מתי עוברים לג'וג או מתי עוברים לקנטר או להליכה! באיסוף הסוס אמור להרים את הכתפיים ואת הגב ולהכניס קצת את הרגליים האחוריות בגלל זה הסוס מקטין את הצעדים שלו! רינינג: רינינג זאתי תחרות של הצגת שליטה! את/ה מראה את היכולות שלך על הסוס. ברינינג צריכים לעשות את הדברים הבאים: *קנטר במעגלים גדולים: כדי להראות שאת/ה יכול/ה לעשות מעגלים מדוייקים במקצב גבוה. *החלפת רגל: כלומר החלפת רגליים בקנטר, פעם רגל מובילה היא ימין ופעם היא שמאל לפי הצדדים שרצים אליהם. *ספין: כמו סיבוב על רגל ציר אך הסוס כל הזמן בסיבוב מחליף את הרגליים האחוריות ולא מסתובב על אחת מהן. הסוס מסתובב במהירות גבוהה. *סלייד: סלייד זוהי העצירה המפורסמת!!!! הרוכב עושה אותה לקראת סוף התרגיל, הסוס מכניס את רגליו האחוריות ומושיט את רגליו הקידמיות קדימה. וכך הסוס מחליק. הסוס נחליק רק במגרש החלקה או משהו כזה אבל הוא יכול להחליק לא רק שמה אלה בכל מקום אחר. הולטר: הולטר זוהי תצוגת יופי של סוסים, זכרים, נקבות וסייחים. שאו מן שיפ: זוהיא תחרות די חדשה בארץ! והפואנטה בה היא להראות את הסוס ואת מה שהוא יודע מהקרקע. הרוכב מוביל את הסוס בג'וג, הליכה לאחור, הליכה, סיבוב על רגל ציר. הורס מן שיפ: כאן השופט צריך לשפוט איך את/ה רוכב/ת ולא איך הסוס נראה. אם הסוס עושה טעות ואת/ה לא מתקן/ת אותו אז מורידים לך מהניקוד! אך אם הסוס עושה טעות ואת/ה מתקן/ת אותו אז מעלים לך את הניקוד ולא מורידים! נותנים לך מסלול כמו לכולם ואת/ה צריך/ה לבצע אותו בהכי פחות טעויות! ו....זהו זה מה שאני יודעת ואפשר לתקן!
 
הסבר קצר... ../images/Emo15.gif

ריינינג - מקור השם הוא מהמילה Reins (מושכות) ופירושו הנחייה של הסוס על ידי הרוכב. בענף זה נדרש הרוכב להפגין שליטה מלאה בסוס והסוס נדרש לבצע מספר אלמנטים, כגון: מעגלים, החלפת רגל מובילה באוויר, עצירות חזקות, פניות חדות, הליכה לאחור, ספינים (סיבוב במקום על רגל ציר אחורית) וכו'. ענף הריינינג מאופיין ברמת שליטה גבוהה מאוד בסוס ובדרישות אתלטיות גבוהות. Cutting - בענף זה סוס נכנס לעדר של פרות הממוקם בקצה הזירה, במרכז הקיר האחורי שלה. הצמד, סוס ורוכב, מוציאים פרה אחת החוצה מן העדר ומונעים ממנה לחזור לעדר, כאשר מרגע ההפרדה הרוכב אינו רשאי לסמן לסוס או לעזור לו, פרט לדרבון. Western Pleasure - (רכיבת סגנון) - מטרתו להדגים את התענוג ברכיבה, לקבוע מיהו הסוס המענג/מהנה ביותר, בעל התנועה, המקצב וההתנהגות הטובים ביותר. trail class-(מכשולי שדה) - הופעת הסוס מעל מכשולים עם דגש על תגובת הסוס לרוכב והתנהגות הסוס. המכשולים הם: פתיחת מעבר וסגירת שער, רכיבה מעל קורות או מוטות, הליכה לאחור, מכשול מים (תעלה או בריכה), העברת חפץ ממקום למקום, מעבר גשר עץ, ללבוש ולפשוט מעיל גשם, להסיר/להזיז דואר מתיבת דואר, כל מכשול אחר שהוא בטוח וניתן למעבר *לקוח מהאתר של ההתאחדות...
 

TauraMan

New member
אני אנסה להסביר על קפיצות.../images/Emo20.gif

קפיצות ראווה- מסלול של מכשולים בגבהים משתנים(תלוי במקצה) הגובה בארץ נע מאיקסים ל140 ס"מ המשפטים החוזרים ונשנים(אני מתחרה 80! ) באים להגיד ש "אני" בתחרויות קופצת מסלול שהמכשולים בו בגובה 80 ס"מ. מסלול מורכב ממספר משתנה של מכשולים לרוב לפחות 8, יכול להגיע עד 20 ומשהו(דרבי..) המנצח נקבע על ידי 2 אלמנטים- זמן ונקודות חובה. נקודות חובה-על כל הפלה של מכשול מקבלים 4 נקודות חובה. הפלה=קורה אשר נפלה(אם הסוס נוגע בקורה ומזיז אותה אבל לא מפיל אותה זה נחשב נקי)נפילה של עמוד או נפילה של כנף. אם מספר קורות נופלות מאותו מכשול זה עדיין רק 4 נקודות. סירוב= מקבלים 4 נקודות על סירוב ראשון, סירוב שני=פסילה. סירוב=חזרה על צעדים, עצירה מוחלטת, עמידה על שתיים,מעבר של הקו הדימיוני של המכשול בלי לקפוץ אותו. סירוב והפלה ביחד(שהסוס מסרב אבל נכנס במכשול וגורם להפלת קורה)=רק 4 נקודות של סירוב, השעון נעצר ברגע שהשופט מצלצל בפעמון, בונים את המכשול מחדש, ברגע שהשופט מצלצל שוב השעון ממשיך לרוץ ומורידים 4 שניות מהזמן אולטימטום. זמן- אחרי העיניין של נקודות החובה בא הזמן, יש מקצים שונים, שבהם השימוש בזמן הוא שונה.. בכל המקצים יש זמן אולטימטום, כל מי שעבר את הזמן הזה יקבל נקודת חובה על כל שניה מעבר. הזמן נמדד מרגע שהסוס עבר את קו ההתחלה עד שהוא חוצה את קו הסיום, השעון ימשיך לרוץ עד שהרוכב לא יחצה את הקו סיום, השופט מצלצל בפעמון, כאשר מותר לרוכב להתחיל לקפוץ את המסלול, אם הרוכב לא חצה את קו ההתחלה במשך 45 שניות מצלצול הפעמון הוא נפסל אוטומאטית. השימוש בזמן משתנה ממקצה למקצה, העיקריים- ג'אמפאוף-מסלול אחד, כל מי שעשה נקי(ללא נקודות חובה) ובמסגרת הזמן המותר עולה לסיבוב נוסף, המכשולים יותר גבוהים ב10 ס"מ, המסלול שונה, אין אפשרות ללכת את המסלול לפני הכניסה, ופה מנצח זה עם מספר נקודות החובה הנמוך ביותר, במצב של שיויין המנצח נקבע על פי הזמן, מי שעשה הכי מהר מנצח. שני חלקים- חלק ראשון של כ7-9 מכשולים, מי שעבר נקי ממשיך ישר לחלק נוסף, החלק הזה נמדד וצריך לעשותו מהר ונקי. זמן אופטימלי- יש זמן, למשל 60 שניות. מנצח מי שיש לו מספר נקודות חובה הנמוך ביותר, אם יש שיווין הפרס ינתן לזה עם הזמן הכי קרוב לזמן הקבוע מראש(במקרה הזה 60 שניות) מקווה שהצלחתי להסביר, אם לא אז תשאל.
 

טוי בוי

New member
ממש יפה!!!../images/Emo6.gif../images/Emo60.gifכל הכבוד!!../images/Emo9.gif

תמונה...
 
ברל ריסינג!!!!!../images/Emo95.gif

ברל רייסינג!!!!! מה עם הברל ריסינג???? אני וחברתי אוהבת הברל ריסינג פליקה המאמי נעלבנו. חחח.
 
למעלה