וו גרירה,נגרר ושאר ירקות

וו גרירה,נגרר ושאר ירקות../images/Emo13.gif

כתבתי כאן בעבר כמה פעמים ועזרתם לי הרבה. עכשיו אני מבקש להתייעץ בעניין נוסף ברשותכם. יש לי רנו קליאו 2003 1400 אוטומטית. היא כבר בת חצי שנה ואני מאוד מרוצה ממנה. אני מוזיקאי. עד לא מזמן ציוד ההגברה שהיה ברשותי היה קטן.הוא כלל שני רמקולים קטנים. מיקסר,מגבר קטן ותיק קטן עם כבלים. הכול היה נכנס בקלות בקליאו. לא מזמן החלפתי את הציוד.קניתי 3 רמקולים יותר גדולים אפקטים,מגבר אקולייזר ועוד ועוד,עכשיו מסתבר שזה נכנס ממש בקושי בקליאו גם לאחר שאני מקפל את הכסאות.בנוסף לאחר שהכול בפנים קיים "איום" של ממש על השימשה האחורית. אני אמנם נוהג כבר עוד מעט 20 שנה אבל מכונית גדולה תמיד הלחיצה אותי:) לכן אני מעוניין בכל מקרה להשאר עוד הרבה זמן עם הקליאו. היום כשרחצתי את המכונית העלה הבחור החביב שניקה את המכונית רעיון. הוא טען שאני יכול להוסיף וו גרירה לרכב שיתחבר לנגרר קטנצ'יק שיעזור לי להוביל את הציוד בלי שאאלץ לדחוס את המכונית. כשאני נוסע להופעה אני תמיד נוסע לבד. מקסימום מתווסף עוד אדם שיושב לצידי. כל הבעיה היא עם הציוד.הציוד כולו שוקל בערך 120 ק"ג. ועכשיו לשאלות ברשותכם:) כמה בערך יכול לעלות התענוג של הוספת נגרר קטן
מבחינה חוקית לאיזה אישורים או טפסים אני נזקק
האם זה כדאי
ברגע שאני אמצא מקום להניח את הנגרר לאחר ההופעה, האם יכולים לגנוב אותו בקלות
האם זה קשה לחבר ולנתק את הנגרר מהמכונית
כל תשובה תתקבל בברכה. תודה
 

UrbanDK

New member
אממ, אולי פשוט תקנה אוטו זול וגדול

בשביל הציוד? (אה, ואני לא במקרה מוכר כזה...
)
 

be_roo

New member
אין לי את כל המידע שבקשת

אבל לגבי אישורים, אתה הולך ומתקין אותו אצל מתקין מורשה, ואז הולך למשרד הרישוי כדי לקבל אישור ועדכון של רשיון הרכב. אין לי מושג מה העלות של ההתקנה ושל נגרר, אבל חושב לקנות נגרר מותאם, יש הגבלה על גודל הנגרר בהתאם לסוג האוטו (אני אנסה למצוא את המידע). כמו כן גם הניגרר חייב ברישוי שזו פרוצדורה ועלות נוספת. לגבי גניבה, אני ראיתי שרוב בעלי הנגררים קושרים אותם עם שרשרת לאיזה עמוד.
 
שניה, רגע,

אתה מעדיף ליסוע עם ניגרר, שאין לא ABS , ניגרר שמשפיע בצורה רצינית ביותר על כושר התימרון של הרכב שלך, ניגרר שמאריך את הרכב שלך.............................ועוד לא דיברנו על הדאגה שמא יגנבו, וכו' וכו' וכהנה וכיוצא בזה אז למה לא ליקנות אוטו יותר גדול וזהו? כמה זה גדול? לפי התאור שלך מגאן תספיק וגם תהיה נוחה יותר בגלל הדלת הגדולה.
 

lior218

New member
הנגרר נשמע דווקא רעיון טוב מאוד

הבן אדם מרוצה ואוהב את האוטו שלו איך שהוא, הרכב חדש וחבל למכור, רכב גדול יותר- יקר יותר + עלויות נוספות שמתייקרות עם הגודל. מבחינת גניבה כל עוד הוא מרוקן את הנגרר בזמן ההופעה ובבית אחרי ההופעה אז אין מה לדאוג. בעיניין הABS והתמרון זה מחיר שמשלמים רק בנסיעות להופעות ואח"כ יש לך בחזרה את האוטו הקטן והחמוד שלך. "מאריך את האוטו"- זו נקודה שצריך להתייחס אליה כמו לעניין הABS - זהו מצב זמני לפחות, אבל צריך לדעת איך לעבוד עם היגוי ברוורס. ולגבי מקום חנייה לעגלה ועם העגלה. ו"שניה, רגע," - דווקא במקרה הזה הכי קל להתחרט- לא מסתדר, לא נוח,לא בטוח, גונבים לך, כמעט הכל הפיך ואתה נשאר עם הפרייבט שלך איך שהוא. לעומת זאת להחליף רכב לגדול יותר, עולה יותר או שצריך להתפשר על איכות/ שנתון, שיניתה את גודל הקופסא שלך באופן תמידי יחסי, לעומת זאת כשאתה עם נגרר אתה מתפשר וכשאתה משאיר אותו בבית אתה נשאר עם הרכב האהוב שלך.
 

UrbanDK

New member
לא להחליף, בנוסף

אפשר לקנות משהו גדול מספיק (לאו דווקא הסקודה שאני במקרה מוכר, אפשר גם רנו אקספרס או משהו בסגנון) בממש כלום כסף. 8 אלף נגיד. בלי ביטוח ובלי כלום. כמה עולה נגרר+וו+אישורים+ביטוח?
 

lior218

New member
בנוסף?????

"ממש כלום כסף, 8 אלף נגיד. בלי ביטוח בלי כלום" - מה זאת אומרת בלי ביטוח, ביטוח חובה אתה חייב רישוי שנתי אתה חייב, יש לך סתם עוד אוטו ומנוע וחלקים באחריותך (גם הפיננסית), בזמן הזה אתה נוסע בטרנטה לא בטיחותית. עוד מקום חנייה שלם. יודע מה, אני חושב שחבל על הזמן של ההסברים זה כל כך לא זה לרוב האנשים. אני מתאר לעצמי שכותב ההודעה הראשונית אם הוא עוד פה יושב בכסאו ומתפלץ... לגבי הנגרר התשובה היחידה שאפשר להציע היא באמת החלפה אבל אני מתאר לעצמי שאדם שכותב שיש לו רכב חדש בן 1.5 שנה שמספיק לו וכל מה שהוא צריך זה מידי פעם עוד קצת ספייס אז דווקא הנגרר זה רעיון מעולה כי אתה לא משנה לעצמך הרבה, עוד קצת הוצאות בביטוח והתקנות אבל אז אתה נשאר עם הרכב שלך, שרוב חברי הפורום פה קשורים לרכביהם, ומידי פעם מחבר לו נגרר ובסוף הערב מנתק והופה, יש לך את רכבך, הקומפקטי, האמין, זה שהתחתנת איתו, זה שאתה אוהב, ובלי לבגוד כשאתה צריך אותו אוטו נותן לך יותר.
 
לא...לא מתפלץ../images/Emo6.gif

אם כבר "כותב ההודעה" הולך להתפלץ מכך שנורת המסך במחשב שלו הולכת לשבוק חיים...אבל זה כבר עניין אחר
ראשית, תודה לכל המגיבים:) אחת הסיבות העיקריות שקניתי את הרנו הייתה בגלל ההמלצות שקיבלתי כאן בפורום. אני חושב שהפורום הזה הוא פורום מקצועי שנותן לאנשים תמונה נכונה וממצה לשאלה שלהם. כמנהל שני פורומים באתר תפוז אני לומד הרבה מהצורה ומהדרך שבה מתנהלים הדברים בפורום המצויין הזה
אולי גם לא הצגתי את הדברים בצורה מספיק מפורטת ואני אעשה זאת עכשיו ברשותכם. את ההופעות שלי אפשר לחלק ל3 חלקים. א) הופעות שבהן אני מצטרף כנגן קלרינט לתזמורות אחרות. במקרה הזה או שבא הטנדר של התזמורת ולוקח אותי או שאני מכניס את הקלרינט לקליאו ונוסע. כמובן שבמקרה כזה אין בעיה של מקום. גם אם לפעמים אני מלווה בתזמורת באורגן גם אז אין בעיה של מקום. ב) חלק מההופעות שבהן אני מופיע, קרובות מאוד לביתי ולרוב אין צורך אפילו בהעמסה של הציוד על המכונית. גם במידה ואני מעמיס, מדובר במרחק קצר ביותר שאז אין סיבה ל נגרר וכולי. ג)הופעה של פעם ב...שאז מתחילות הצרות ואז מדובר בנסיעה של כמה שעות (אני צפתי) למרכז הארץ או חיפה והאזור וכאן העסק מתחיל להיות מאוד לא נעים, צפוף,ו...לכן חשבתי על רעיון הנגרר. אני חושב שליאור היטיב להביע את רחשי ליבי בעניין. לא שאני פוסל את עניין קניית טנדר נוסף וכולי...אני רק חושב שביומיום המכונית כמו שהיא מספיקה לי די והותר. לכן בשביל הפעם ב.. חשבתי להוסיף את הנגרר ולהיות יותר רגוע:) הציע לי דווקא חבר לקנות טנדר רנו אקספרס במצב לא מי יודע מה ולשפץ אותו...אבל כשאני נזכר בימים העליזים של ה"לנצ'יה בטה" שנת 74 שהייתה המכונית הראשונה שלי לפני 18 שנה,את המוסכים,את ה...עשינו לך מחיר מיוחד,את ה"מה אתה דואג? האוטו יסע לך עכשיו כמו בובה" ולמחרת שוב לגרור למוסך אחרי שהוצאתי ממיטב כספי יום קודם אני מעדיף לוותר מראש:) הרעיון של "ומידי פעם מחבר לו נגרר ובסוף הערב מנתק והופה..." קסם לי מאוד
ערכתי ברור קצר באינטרנט. הנגרר המוכן,סגור כמובן, הקצר ביותר הוא הנגרר שבתמונה. לפי מה שהבנתי בברור נוסף, וו גרירה עולה החל מ800 ש"ח.הנגרר החל מ2000 ש"ח והלאה.אגרת טסט שנתי לנגרר משהו כמו 80 ש"ח (בנגרר בגודל הזה).כלומר אם נוסיף עוד הוצאות אולי נגיע מקסימום ל5000 ש"ח. למכור את המכונית.לקנות רנו מגאן,בחישוב שנתי נראה לי שכאחד שעושה 30000 ק"מ בשנה ההוצאות רק יגדלו...מה גם שאני חובב מושבע של מכוניות קטנות:)) אני רואה שההודעה שלי מתחילה להיות מאוד ארוכה. כאחד ששונא לקרוא הודעות ארוכות "מה ששנוי עליך אל תעשה לחבריך" אני רק אוסיף עוד כמה משפטים ברשותכם וגם ניגון שלי כפיצוי:)) לפי מה שהבנתי הנגרר שבתמונה יש לו כושר העמסה גדול פי שניים ממה שאני צריך.אבל הוא הכי קטן שיש
אני אבדוק בהמשך האם יש אפשרות לנגרר יותר קטן. אם תרצו אני אשמח לספר לכם חדשות נוספות... עוד משו קטן לסיום. לפני כמה ימים נכנסתי למלא דלק בתחנת דלק בצפון. הבחור שאל אותי אם אני מעוניין לבדוק מים ושמן. נענתי בחיוב. הוא פתח את מכסה המנוע בדק מה שבדק ואמר לי "חסר לך מים במיכל!" הסתכלתי וראיתי שהמיכל החיצוני הוא בין המינימום למקסימום. לא! הוא אמר לי כשתתניע את הרכב תראה שזה שוקע! חוצמיזה חסר לך המון שמן! אבל...אבל אמרתי לו כתוב לי שהשמן בסדר! הסבירו לי שאם כתוב OIL OK זה אומר שלא חסר שמן! הבחור הביט בי...ואמר לי תגיד...איך...איך לא מתייעצים לפני שקונים אוטו?? זה טרנטה דלוקס!! אם נסעת איתה עד עכשיו ולא הלך לך גיר תשמח. עצה שלי אמר לי הלז אל תזוז עם האוטו לפני שאתה ממלא מים ושמן! כאן כבר התחלתי להרגיש איך הדם אוזל מפרצופי...אמרתי לו, תשמע...תקשיב...יש פורום מכוניות בתפוז והם...אמרו שהאוטו הזה בסדר! זה פורום מקצועי!! הבחור הסתכל עלי ופלט...תעשה מה שאתה רוצה. עשיתי מה שרציתי ושעטתי אחר כבוד למוסך הקרוב בכרמיאל כשבדרך כל הזמן ריח דמיוני של שריפה עולה באפי. במוסך,מנהל העבודה הרגיש כנראה שהמצב קשה ושהבחור שלפניו על סף התמוטטות עצבים והציע לי כוס קפה. סרבתי בנימוס.מה הבעיה? שאל המנהל.אמרו..אמרו..גמגמתי שאין מים ושמן באוטו ו...ושהגיר האוטומטי חי בניסים. תפתח בבקשה מכסה מנוע ביקש המנהל. פתחתי. הציץ המנהל פנימה.בדק מים.שמן,מים למגבים,שמן הידראולי של הגה כוח וכולי...הכול מלא ותקין פסק המנהל. בוא ואראה לך. הוא לימד אותי באדיבות ובחיוך, הרגיע אותי. עובדה הגעתי לצפת בשלום:) תבוא הוא אמר לי ב30 אלף האוטו שלך מצויין! אתה מספר לי אמרתי לו...כבר הקדימו אותך בפורום מכוניות בתפוז. כולכם ברוכים
 

שי ז.

New member
על רברסים וחנייות חשבת?

ליסוע רברס עם נגרר זה בכלל לא פשוט ודורש הרבה תרגול. כדאי לך לשקול את זה שוב.
 

be_roo

New member
בדיקת שמן ומים בתחנת דלק

היא מיותרת לגמרי מכמה סיבות. נתחיל מזה שאין טעם לערוך את הבדיקות הנ"ל כאשר המנוע חם, חלק גדול מהשמן עדיין נמצא בנבכי המערכת ולא במיכל, נוזל הקירור משנה את נפחו כתוצאה מהחום ולכן זוהי בדיקה שלא אומרת כלום. אם אתה רוצה לוודא שהמחשב מודד את השמן נכון, בדוק זאת לפני הנסיעה, כנ"ל לגבי נוזל הקירור. ונמשיך כמובן ונפרט את האינטרס הגדול של תחנת השלק למכור לך שמן ונוזל קירור (במחיר מופקע), ולא מעניין אותם שהם ימלאו לך יותר מהנדרש ושזה כשלעצמו יכול לגרום לנזק. בתחנת דלק ממלאים דלק (ואויר בצמיגים), קונים מים לשתיה וזהו.
 
למעלה