וידוא טלפוני של פקס ניתוק לספק תקשורת

fblydnwf

New member
וידוא טלפוני של פקס ניתוק לספק תקשורת

הנה פירוט המקרה שלי:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=66&messageid=165189205
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=66&messageid=165299430

שורה תחתונה:
אני טוען ששלחתי פקס ניתוק ויש לי אישור משלוח (שכולל תצלום של הפקס) ואילו החברה טוענת שהפקס לא התקבל ושהיה עלי לוודא טלפונית את הגעתו (אם כי נציג החברה בפורום אמר דווקא שזו לא מדיניותה, אבל המוקדנים בטלפון אומרים ההפך).

למיטב ידיעתי אין פסיקה תקדימית בנושא. מה דעתך?
 
אני מכיר פסק דין אחד בעניין, והוא לרעתך.

עם זאת, אני חושב שבית המשפט יקבל את טענתך שאדם מוסמך מטעם הנתבעת אומר שהם אינם נדרשים לוודא קבלת פקס. אני גם יודע מהפרקטיקה שזאת המדיניות - כלומר, שלקוחות לא נדרשים לוודא קבלת פקסים.

גם החוק אינו דורש לוודא את קבלת הפקס, אלא רק להודיע בכתב.

בכך מקרה, לשאלתך, זה פסק הדין:

שים לב שהוא בתביעות קטנות, ולכן הוא אינו מהווה תקדים מחייב. הוא גם לא בדיוק נותן תשובה למקרה שלך, אבל הוא מציג דעה מעניינת.


2. לאחר שעיינתי בכתבי בי-הדין ושמעתי טיעוני הצדדים בפני ובמסמכים שנשלחו אח"כ ובמוצגים שצירפו, אני קובעת כי התביעה מתקבלת בחלקה בלבד – 10%, בגין רשלנותו התורמת של התובע. להלן נימוקי החלטתי:
א. התובע פנה לסוכן הביטוח שלו, מר פרוספר בן זריהן, בבקשה שזה ישלח עבורו לחברה הנתבעת את טופסי משיכת כספי קרן ההשתלמות שלו. לאחר שמולאו הטפסים, הללו נשלחו למספר הפקס המופיע על דפי הפירמה של הנתבעת, מתוך ציפיה כי הכספים יופקדו בחשבונו של התובע בתוך 4 ימי עסקים מיום הגעת הטפסים לנתבעת. משבושש הסכום להגיע ליעדו, פנה התובע בעצמו לנתבעת, ונתבקש לשלוח אותם טפסים למספר פקס אחר, אשר הסתבר בדיעבד כי הוא זה אשר אליו אמורים להישלח טופסי הבקשה למשיכת הכספים.[
ב. התובע לא עשה כל אשר לאל ידו במאמצים הסבירים בכדי שבקשתו תגיע ליעדה: אמנם פנה לאיש מקצוע בתחום על מנת שזה יסייע לו במילוי הטפסים ובשליחתם לנתבעת ושלח הטפסים למספר הפקס המופיע על העמוד הראשון של הבקשה לקבלת הכספים, אך לא היה די בפעולות אלו. על התובע היה לוודא אצל הנתבעת קבלת הטפסים מיד באותו מעמד או סמוך לאחר מכן. אין באישור המשלוח של הטפסים כדי להוות ראיה לקבלתם אצל הנתבעת; תקלות טכניות עלולות לקרות מסיבות שונות, ועל כן העובדה שהטפסים נשלחו, אינה מבטיחה הגעתם ליעדם.
ניתן ללמוד על דרך ההיקש באשר לחובה לוודא קבלת הפקס אצל הנמען או למצער להודיע לנמען על דבר משלוח הפקס מתק' 497א לתקנות סדר הדין האזרחי בו נקבע כי יראו בהמצאה באמצעות הפקסימילה כהמצאה כדין אך ורק אם בין היתר "...עורך הדין השולח כתב בי-דין בפקסימילה יודיע לנמען בטלפון, בתוך 24 שעות משעת המשלוח, כי שלח לו בפקסימילה את כתב בי-הדין וכי העתק ממנו מצוי במזכירות בית המשפט, ויערוך תרשומת על ההודעה הטלפונית, שתכלול את פרטי כתב בי-הדין, זמן השיחה ושמו של האדם שלו נמסרה ההודעה...".
תקנה זו הוספה לתקנות סדר הדין האזרחי בתיקון מס' 2 משנת 1997 בעקבות אימוץ המלצה של ועדת וינוגרד בעניין.
--- סוף עמוד 3 ---
בפסה"ד בעניין תפ (ירושלים) 6313/08 מדינת ישראל נ' שמעון מזרחי מיום 2/7/08 מפי שופטת בית המשפט השלום בירושלים, כב' השופטת זוכוביצקי נכתב כי "...לטעמי אין די בכך שעו"ד ישלח בקשה בפקס, לא יוודא קבלתה ולא יתעניין מה עלה בגורל בקשתו, וזאת במשך חודשים. עו"ד עטרי כבר ידע על פי ההשתלשלות בת.פ. 4261/07 כי קיימות תקלות באשר להגעת הפקסים במזכירות התביעות. אולי נוח היה לו לנקוט בעמדה של שב ואל תעשה...".
מכאן, כאמור, צא ולמד לעניין החובה שהיתה מוטלת על כתבי התובע דכאן לוודא דבר קבלת הפקס אצל הנתבעת, ולמצער להודיע על דבר משלוח הפקס, ולא לשבת בחיבוק ידיים.
יש לציין כי התובע הסכים בסופו של יום לרשלנותו בעניין זה, כפי שבאים הדברים לידי ביטוי בדבריו בהודעתו לביהמ"ש מיום 11/10/09 לפיהם "...לאור העובדה שחלקי הוא בכך שלא וידאתי את קבלת הפקס...".
 

azaria

New member
איך מתיישבת תשובהזועם תשובה אחרת שלך?

ראה בקישור הרצ"ב
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=2295&messageid=165337227

ואשמח להערכתך מה סיכויי תביעת 'פיצוי לדוגמא' המבוססת על פקס ואישור משלוח הפקס כולל אישור קבלה אלקטרוני. כלומר שמכשיר הפקס השולח מציין שנוצר קשר עם מכשיר הפקס המקבל, תוכן הפקס שוגר, והמכשיר המקבל אישר שהמידע הגיע בהצלחה. (שזו בעצם המשמעות הטכנית של הציון הלכאורה סתמי STATUS=OK)
 
מה לא מתיישב? זה מתיישב בדיוק.

הסיכויים טובים.

סיכוי באחוזים לא תוכל לקבל ממני
 

azaria

New member
לא צריך %. די לי ב"סיכויים טובים" או "רד מזה"

ובאשר להתיישבות שתי הגישות...
באחת אתה ממליץ לתבוע, ואף אופטימי לגבי קבלת יותר מן ה 10K המוגדרים כפיצוי לדוגמא.

ובשני אתה מזהיר שלא רק שלאיזכה אלא אף ידרש לשלם מכיסו הוצאות לחברה הגדולה הנתבעת, (והוא גם חושש שהמוניטין שלו ייפגע עקב פירסום הופעתו בפסק דין כלא אחראי, קנטרן, וכדומה).

נראה לי קצת דבר והיפוכו. לא?
 
משהו כאן לא ברור לי...

א. איפה הבעתי אופטמיות לגבי קבלת יותר מ-10,000? להפך, העתי פסימיות. אמרתי שהחוק מאפשר לתבוע גם עד 50,000, אבל בפועל בתי המשפט לא פוסקים סכומים כאלה. הכל מדויק.

ב. איפה הזהרתי לא לתבוע? ואיפה אמרתי שהוא יחוייב בהוצאות?!
 

azaria

New member
בלי סמנטיקה.

במפורש ציינתי בסוגריים שהחשש למוניטין הוא של שואל השאלה ולא בא ישירות ממך. אולי כך גם לגבי ההוצאות. לא דיקדקתי בכל מילה ומילה שלכם.

אבל ההבדל בין תגובותיך לשני השואלים עדיין מותיר אותי נבוך.

האם נכון או לא נכוןלתבוע 10000 שך בתביעות קטנות לפי הסעיף של פיצויים לדוגמא?
הרי בשני המקרים מדוברבלקוח של חברת תקשורת גדולה, שביקש להפסיק שירות, ושהחברה מתעלמת מן הבקשה ואיננה מפסיקה לגבות עבור השירות.

סליחה אם מתקבל הרושם שאני תוקף אותך. לא זו כוונתי. אני רק מנסהלברר מה ההמלצה במקרים כאלה.
אם יש הבדל בין המקרים שהוא הגורם להבדל בין המלצותיך, אשמח אם תסביר מה ההבדל ואיך הוא משפיע על המלצתך.
או אם פשוט לא הבנתי נכון את המלצותיך ובעצם הן זהות למרות שלי הן נראו כמעט הפוכות - אשמח את תאיר את עיני (שוב יצאתי נשמע ציני ומקנטר, אך אני נשבע לך שלא זו כוונתי אלא באמת אשמח ובאמת כנראה צריך להאיר את עיני.)
 
ההמלצות שלי זהות


בשני המקרים אני ממליץ לתבוע פיצויים ללא הוכחת נזק. אני נוטה לסבור שהפיצויים ללא הוכחת נזק חלים גם במקרים "אפורים", למשל במקרים בהם לא ניתנה הודעה בכתב.

אומנם, החוק דורש כי על מנת לזכות בפיצויים ללא הוכחת נזק, נדרשת הודעה בכתב, אבל תמיד הייתי סבור, ובתי המשפט סברו כה גם בחלק מהמקרים, כי דרישת הכתב היא רק דרישה ראייתית, ולא דרישה מהותית. כלומר, אם ניתן להוכיח בקשה להתנתקות באמצעים אחרים (למשל, הקלטה), אזי ניתן לדרות את הפיצויים לדוגמא.

מקווה שאני ברור, ואם לא - אמשיך להבהיר, רק תמקד יותר את השאלות.
 

azaria

New member
די ברור. אך הפחדת אותו הדוגמא לצורך בווידוא

נתת תקדים של פסיקה שבה השופט קבע שהתובע התרשל כשלא ווידא טלפונית את הגעתו של פקס למרות שבידו אישור שליחה מוצלחת.

הבחור נבהל, התחיל לדאוג למוניטין שלו (אם יופיע כרשלן וקטנטרן בפסק דין נגיש לכל העולם) ולתשלומי הוצאות משפט של הצד השני (למרות שאיזה הוצאות כבר יש בתביעות קטנות?)

בקיצור - ההוא ירד מכל העניין של לתבוע אותם, ופיצוי לדוגמא, והכל.
התפשר איתם על דיל "מעולה". קיבל הבטחה שיזוכה וגם הבטחה לשובר של קפה ומאפה!
 

fblydnwf

New member
הוא מדבר עלי, והאמת שמעולם לא התכוונתי לתבוע

לא שאני לא רוצה, אני מאוד רוצה (אם הקייס חזק, ובמקרה הזה אני עדיין לא משוכנע) אבל בעלת המנוי לא מוכנה לשמוע בשום פנים ואופן.
 
למעלה