וידוי

nrmlsr

New member
וידוי

שלום לכולם, אני מודה כי מעולם לא נושעתי באמת. אין זה אומר שבמהלך החודשים לא הכרתי כלום אומנם התחלתי להכיר את כתבי הקודש כמיטב יכולתי ואת האמונה המשיחית באופן קצת מועט ואינני מכיר אותה באופן אישי לא בגלל שאינני יודע מהו עקרון האמונה בה אלא משום שרוח הקודש איננה שוכנת בתוכי. אני מקווה כי תוכלו להתפלל עבורי שאכן רוח הקודש תשכון בתוכי ושאזכה לקבל את לחם החיים ולראותו במו עיני ואכן להוושע. במקביל לשאלות שאני שואל בכדי לקבל תשובות ולהיות בטוח בכל הקשור לאמונה המשיחית חשוב לי גם שאכן אזכה להכיר את האמונה המשיחית לעומק אך לא משנה מה אני עושה ולא משנה כמה פעמים אני אומר את תפילת אבינו שבשמים אפילו שהחלפתי כבר במילים שאני אומר את המילה לחם חוקינו ל-לחם החיים ושאפילו כשאני אומר את התפילה בלשון יחיד ואפילו משנן אותה כמו שמשננים חומר לימוד כלשהו בעל פה עדיין זה לא עוזר. ניסיתי גם לבדוק אם תפילת שלום לך,מרים! תעזור אבל גם זה לא עוזר. אני מרגיש אכן אבוד אך אינני יכול לעשות דבר מכוחות עצמי. אני מקווה שאכן אזכה במהרה לחסד אלוהים אך לצערי הרב זה לא קורה כפי שאני חושב. אני מחכה לתשובה מהמאמינים המשיחיים בפורום שיכולים אולי לעזור לי איכשהו בתפילה במידה וזה אפשרי כי אינני מצליח לקבל את חסד אלוהים למרות שאני יודע שישוע הוא המשיח בן האלוהים אשר נולד למרים מרוח הקודש והיה קיים לפני כל הדורות והיה עם אלוהים האב בטרם נברא העולם מאז ומתמיד שממנו ומן האב נובעת אותה רוח קודש עדיין אינני נושע. אשמח אם תעזרו לי איכשהו.
 
איש יקר

אלוהים אוהב אותך מאד, אתה יקר לו, והוא קורא לך לבוא אליו אל מלכותו. בברית החדשה כתוב: "זֶהוּ דְּבַר הָאֱמוּנָה שֶׁאָנוּ מְבַשְּׂרִים. וְאִם אַתָּה מוֹדֶה בְּפִיךָ שֶׁיֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן וּמַאֲמִין בִּלְבָבְךָ שֶׁאֱלֹהִים הֵקִים אוֹתוֹ מִן הַמֵּתִים -- תִּוָּשַׁע. " (רומים י': 8-9) בכדי שאדם יוולד מלמעלה, כלומר יוולד מחדש, עליו להאמין שישוע המשיח הוא האדון, להיכנע אליו ולקבל אותו כאדון וכמלך על חייו. אני אכתוב פה תפילה עבורך ועבור כל מי שמעוניין להיכנס אל מלכות השמים, ולנחול חיי עולם. פשוט במילים שלך כאתה מאמין במילים שאתה מתפלל, ועושה זאת בכנות לפני אלוהים, אלוהים שומע את התפילה ועונה לה - מייד. גם אם אתה לא תרגיש משהו יוצא דופן, או לא תראה בעיניך הפיזיות את האדון גם אני לא ראיתי אותו באופן פיזי - אלא באופן רוחני - זה הרבה יותר אמיתי מהפיזי, כשהתלמידים ראו אותו באופן פיזי לאחר שהוא קם לתחייה, הם לא זיהו אותו, כיוון שהם ניסו לראות אותו במישור הפיזי, ולא במישור הרוחני, כפי שבאמת ניתן להכירו. אבי הקדוש שבמרומים, אלוהיי האבות, אלוהיי אברהם אלוהיי יצחק ואלוהיי יעקב, אני בא לפניך בידיים ריקות, לצערי אני לא מסוגל בעצמי, לקיים את מצוות התורה, הדבר מעבר ליכולתי. ואין בי שום דבר, לא מעשה ולא מחשבה שבהם אני יכול למצוא הצדקה לעצמי. אני זקוק לחסדך לישועתך ולצדקתך. אני מודה ריבונו של עולם שאני אדם חוטא שזקוק לישועה ואני מאמין ומתוודה שאתה מסרת את בנך יחידך את ישוע המשיח כקרבן - לכפר על חטאיי, לשחרר אותי מהחטא השוכן בי לטהר אותי ולהצדיק אותי, בדמו שנשפך עבורי בגלגתא. בכדי שאני אוכל להתחבר איתך אלוהים חיים ולדעת אותך ובכך לנחול חיי עולם שנמצאים בך. אני מאמין ישוע המשיח, שאתה מתת עבורי על הצלב, קמת לתחיה ביום השלישי ושאתה חי ושומע את התפילה. קח אדון ישוע את כל חטאי כולם ובוא לתוך לבי, מלא אותי ברוח הקודש, ושכון בי לעולם. אלה לא מילות קסם, לא המילים שבתפילה זו יושיעו אדם, אלה האמונה שבלב, האמונה באמיתות המילים שבתפילה יש ביכולתן להושיע, אם מתפללים בלב כנה. כמו כן, אינך חייב להתפלל בניסוח הזה, אתה יכול להתוודות במילותיך שלך, העיקר הוא שתיקח את העקרונות שנמצאות בתפילה הזאת. אם אכן תתפלל בכל ליבך, תכניע את רצונך מחשבותיך ורגשותיך לאדון, ותזמין אותו לשכון בלבך ולחיות בך, כשאתה מודה שהוא המשיח ושרק בו אתה יכול למצוא את ההצדקה וסליחת החטאים, ולא במעשיך. אתה תיוושע. וכל מה שנותר לך לעשות לאחר התפילה הזאת הוא להאמין, להלל האדון ישוע, , לדרוש את פניו, להמשיך לקרוא בדבר ה', להתפלל שיפתח לך את הדרך להיטבל לשמו, על-ידי אנשים שנולדו מחדש. ולהמתין בסבלנות.
 
זהו? כל כל פשוט?

כן. אלוהים הוא פשוט, הוא לא מסובך. אנחנו בני האדם מסובכים עם נטייה לסבך את הכל. אלוהים חפץ שנחזור אליו בתשובה, שנתחבר איתו וזה הכל, עד שהגיע המשיח, הייתה זאת התורה, שבאמצעות המצוות, היית יכול לטעום משהו מההתחברות עם אלוהים, אך ההתחברות לא הייתה שלמה, כיוון שהחטא שלט בגופנו. לאחר שהמשיח בא להושיע אותנו, לכפר על חטאינו אחת ולתמיד לתת לנו סליחת חטאים ורפואה לנפשנו ולגופנו, הוא פתח לנו את הדרך, להצדקה שאינה מושתתת על מעשים, כי אם על האמונה, אמונה בו. ובמעשה הנעלה מכל שנעשה אי פעם עלי אדמות - על ידיו. הצדקה שישוע השיג עבורנו בזכות דמו המכפר והמטהר - אחת ולתמיד. בזכות ההצדקה הזאת, אנחנו יכולים להתחבר עם אלוהים, כיוון שהחטא לא שוכן בנו עוד, החטא לא שולט אותנו, כי אם חסד אלוהים, וכך יש לנו חיבור אמיתי עם אלוהים חיים. דבר שלא היה אפשרי עד שישוע המשיח הופיע לפני אלפיים שנה, והדבר אינו אפשרי כל עוד בן-אדם לא מקבל את מתנת ההצדקה שבדם ישוע המשיח.
 
מה כלול בתוך הבשורה?

הבשורה מספרת על ישוע – מי הוא, מה הוא עשה, ומה הוא עושה היום. כבר אמרנו שהוא בא להפר את פעולות השטן. הוא גם בא בכדי להוות תחליף עבורנו, לפדות אותנו, לקחת את מקומנו. מאד חשוב שנבין זאת. הוא לקח את מקומנו על הצלב בכדי שאנחנו לא נצטרך לקחת את המעמד של הבושה, העונש וההרשעה, אלא שניקח את המעמד שלו במקום זאת. הוא היה "הקרבן הקדוש", ה וא החליף את מעמד הכבוד שהיה לו, בהרשעה, כך שאנחנו נוכל לקחת חלק בכבודו. הצלב הוא מקום התחליף והפדות. מה הוא נשא על הצלב? הוא לקח את חטאינו כך שאנו נוכל לקבל את ההצדקה שלו (שנייה לקורניתים ה': 21). הוא לקח על עצמו את החוב שהיה עלינו לשלם, כך שיהיה לנו שלום (ישעיה נ"ג:5) הוא לקח על עצמו את המחלות שלנו כך שבחבורותיו נוכל לקבל רפואה (ישעה נ"ג: 4-5) הוא מת כדי שאנחנו נחייה. הוא היה מבוזה, נטוש ודחוי, בכדי שאנחנו נוכל להיות מקובלים ונאהבים, וכילדים של אלוהים להיות בהתחברות איתו. הוא הפך לעני בכדי שדרך העוני שלו אנחנו נההפך לעשירים(לאו דווקא בתחום הכלכלי - גם אך לא רק). ( שנייה לקורניתים ח':9). הוא הפך לקללה עבורנו בכדי שהברכות של אבהרם יבואו עליינו. (גלטים ג': 13-14). הוא שם בצד את מקום כבודו בכדי שלנו יהיה בו חלק, ובכדי שאנחנו נוכל לשבת ביחד איתו בשמים. (אפסים ב': 6). אלו הדברים הכלולים בבשורה. ישוע שילם את המחיר של חטאינו ונשא על עצמו את תוצאותם. הוא שבר את הכוח של החטא והשטן והביא אותנו לתוך מלכות חדשה. באל הקולוסים א': 13 נאמר, הֵן הָאָב הִצִּילָנוּ מִשִּׁלְטוֹן הַחֹשֶׁךְ וְהֶעֱבִירָנוּ אֶל מַלְכוּת בְּנוֹ אֲהוּבוֹ. הוא עשה אותנו שותפים בְּכָל בְּרָכָה רוּחָנִית בַּשָּׁמַיִם (אפסים א':3) בכל התחומים של חיינו. האם אתה מאמין בכל זה? אם כן, אתה נושעת - ולא משנה מה אתה מרגיש ואם אתה מרגיש. אם לא, כנראה שעדיין לא הבנת את הבשורה.
 

sha na na revol

New member
אולי הדבר תלוי בהבנה שלך את רוח-הקודש../images/Emo35.gif

למשל אני, לקח לי זמן (שנים) עד שהסבירו לי על השילוש הקדוש, אבל אני מבין שרוח הקודש הייתי איתי כי אני חיפשתי אותה. כמו ש'יעקב אחד' אמר, זה פשוט. זה כתוב עוד מלפני שבאת לעולם שאלו שמחפשים ימצאו.
 

nrmlsr

New member
תשובה

אני מכיר את נושא השילוש זה לא בגלל זה. אני גם קראתי את דברי אתר קתולים למען ישראל וקראתי את הציטוט של הקתכיזם. גם למדתי בעל-פה את תפילת אבינו שבשמים וגם את תפילת שלום לך,מרים! ועדיין זה לא עזר לי. גם כשאמרתי במילים שלי תפילה וגם כשאמרתי את תפילת אבינו שבשמים אפילו כשהחלפתי בתפילה את המילה לחם חוקינו ללחם החיים עדיין שום דבר לא השתנה אצלי מבפנים כפי שציפיתי. קראתי דרך האינטרנט את הברית החדשה. אני מאמין לכתוב אך קשה לי למרות הכל להגיע לישועה ככל הנראה בגלל חוסר הביטחון שבי. אולי באמת עליי להתחבר לקהילה משיחית כלשהי.
 

sha na na revol

New member
פרספטקטיבה.

אולי אתה פשוט לא מעריך את חוסר הבטחון שבך, שלדעתי היא תכונה יפה
.... 'אשרי ענויי הרוח'
 

sha na na revol

New member
כאילו תכל'ס, אני זה יכול להיות אתה

גם אני מענה את עצמי על זה שאני תמיד לא בסדר, ומה שלימדו אותי שלפי הכתובים כולם חוטאים ולכולם לא מגיע להיוושע בגלל החטא הקדמון, ולכן רק ישוע יכול להציל אותנו.
 

ד ר א ל

New member
קשה להאמין שתקבל עזרה רצינית מהכותבים כאן

לא מכיר פה את כולם, ולא עוקב אחרי הפורום. אבל שמתי לב שהמון פה כותבים שהם נושעו. ואתה בינתים היחיד שמודה על האמת שהוא לא נושע. אז איך תצפה מאנשים שמשקרים לעצמם ולזולתם שיוכלו לעזור לך? אם כבר - אתה תוכל לעזור להם. לא, לא יעזור אם אביא ציטוט מהברית החדשה באיגרת יעקב שהוא אומר שהמעשים הם הקובעים ולא האמונה היא שתושיע.. אך האמונה היא שתוביל למעשים הנכונים. והאמונה מביאה את האדם להתפלל לאלהים ולקבל עזרתו. ולדעת ידיעה של אמת שלא הוא העושה אלא אלהים. אך מתחילים בקטן. והדרך לענווה עוד רחוקה.
 

sha na na revol

New member
תנסה להתמקד../images/Emo35.gif

אם יש לך ביקורת על משהו שקראת, אתה מוזמן לאמר אותה ישירות כלפי מי שיש לך ביקורת כלפיו. זה רק הוגן.
 

ד ר א ל

New member
היתה לי ביקורת חיובית כלפי הבחור החביב

שלא מרגיש שהוא נושע. אין לי ביקורת ספציפית כלפי שאר הכותבים. אלא על דרך ההשוואה - אם הביקורת חיובית כלפי הדובר. אז אותם אנשים שטוענים שהם נושעו. אינם יודעים כלל על מה הם מדברים. ואם הם טוענים שהם מאמינים גדולים. כנ"ל. וכתבתי זאת בעבר בפורום הזה תוך שימוש בסימוכין מהכתובים ושאלתי - האם מישהו מכם יכול לערום הר על משנהו? או להשריש עץ בתוך הים? או כדוגמת יהושוע בן נון - לעצור את הכוכבים מתנועתם? האם מישהו מכל הכותבים כאן - ניחן באמונה כה רבה, ואהבה של אמת - שיגש לאדם גוסס על סף מוות ויתפלל - ואותו אדם יקום בריא ושלם? כן, ראיתי פה טקסים בסגנון המטיפים האמריקאים של ריפויים על הבמה מצולמים בוידאו. והתוכן המשודר שם - זר לאוזניי. ומעלה רצון עז להתרחק מאותם אנשים ותורתם. תורת ישוע מנצרת לפי תפיסתי שונה לגמרי מתפיסתם, ותפיסת אנשים שרצונם להפיץ את הבשורה. וגם כאן דברי ישוע ברורים. קודם כל טול קורה מבין עיניך לפני שתחשוב על הקיסם בעין אחיך. אבל מאחר והאנשים עליהם אני מדבר כבר נגאלו. אז מה יש לי בכלל לדבר? אושר-אמת מנת חלקם בזה ובבא. וניצחו את היצר ואת כל כוחות הרשע. והם מאירים באורם הצח. שמתחרה באורו של ישוע המשיח. (ומתנצל מראש על השפה הבוטה, ועל ההטפה, כי גם אני לפעמים מדבר על ענייני רוח, ואיני מיישם בניגוד גמור להדרכת ישוע האלהי).
 

sha na na revol

New member
מה אתה טוען בעצם לגבי ניסים כאלו,

האם אתה מאמין בהם, או לא
ומסכים עם הנקודה שלך לגבי ענווה שניתן לקרוא מבין השורות של מה שאתה אומר. וגם עם הביקורת העצמית - 'ומתנצל מראש על השפה הבוטה, ועל ההטפה, כי גם אני לפעמים מדבר על ענייני רוח, ואיני מיישם בניגוד גמור להדרכת ישוע האלהי'
 

ד ר א ל

New member
אמונה במעשי ניסים פותחת פתח לשלילי

יש הבדל רב מאד. בין מעשי הניסים של ישוע האלהי, לבין אותם אנשים המנסים להיות כמוהו. כמו ההבדל בין הפסוקים "והייתם כאלהים" שהנחש מנסה להסית את אדם וחווה, לבין הפסוק "אני אמרתי אלהים אתם". נאמר במקורות "אשרי המאמינים ואינם רואים". וכן נאמר "הזהרו שלא יתעה אתכם איש". אך פה אפשר לומר לכאן ולכאן. יש מי שנמשך לאותם מטיפים שעושים כנסים מפוארים וחוזים על ניסים שמבוצעים לעיני כל הקהל הנדהם. ויש מי שנמשך לאותם מורים רוחיים. שאינם מטיפים. ואינם מבצעים ניסים וטוענים שכגודל אמונתך - גודל ישועתך. ולא יגעו בשום סכום כסף שלא הרוויחו בעמל כפיהם. שלא לדבר על כסף שנלקח על הרצאות, ורפואות וניסים. או סתם תרומות שנועדו למטרות נעלות.
 

sha na na revol

New member
אני מצד אחד מאמין בפן הניסי,

מצד שני אני לא נמשך למיצגי-הראווה, כפי שאתה מתאר אותם. אני אוהב אנשים בקהילה שלי, אבל אני תמיד תוהה אם מה שאני רואה זה משהו שאני מסכים איתו. ה'נוצרים' הראשונים נפגשו בקטקומבות, לא בבניין עם חשמל ומצגת פאוורפוינט. גם עם המוסיקת הלל יש לי רגעים של פוגע-לא-פוגע, הייתי מעדיף שהצליל יהיה יותר שורשי (אוקצור, אני עם רגל אחד בחוץ מהמקום הספציפי הזה, ואני מרגיש הרבה יותר טוב, אחרי שכבר שיתפי אדם קרוב בתחושותיי.)
 

ד ר א ל

New member
פעם הוזמנתי לשירת הלל ביום שבת אחד

לקהילה של יהודים משיחיים בתל אביב. ההזמנה היתה לאבא. שאינו קשור כלל לנושא. ואני ואשתי התלוונו אליו (גם אשתי לא קשורה כלל לנושא. ואני למעשה גם לא קשור, למעט אמונה בהיות ישוע מנצרת התאנשות האלהים בבשר להושיע אחיו בבשר). הגענו למקום קצת מוקדם, המארחת שהזמינה אותנו קיבלה פנינו, המקום די מהודר, היה חדש אז, רק נכנסו. אנשים התחילו להגיע והתארגנו לשירת הלל, ובמהלך השירה האנשים שם נכנסו קצת לאקסטזה בשירתם. משהו שמשדר שההתלהבות היא חושית-גופנית, ולא רוחית. התלהבות של החושים - נוגדת את הרוח, והליכה בעקבות ישוע. אמנם גם אני עדיין איש של החושים, והתענוג ממלא אותך, אם זה תענוג בהמי, ואם זה תענוג שנובע מהנשגב בנו. ואתה נכסף לאותו תענוג. שגורם לך הנאה. ונעים. וטוב! אך הוא מכשול בדרך שפוסעים בעקבות ישוע. כלומר - לא שהתענוג נוגד, אלא הנכספות לתענוג נוגדת. ולמה אני מציין כל זאת? נדמה לי שבחיי החולין, נאבקים בהמשכות לתענוג ובדחיה מהסבל. ונכשלים או לא, ממשיכים כרגיל. אך כאשר אתה מייחד זמן מסויים בשבוע ל"קדושה" אל לנו להכניס לשם "חולין" והתלהבות חושית שמייצגת חולין. מן הסתם "המסות" שממלאים את אולמות הכנסייה, וההיכלים ובתי הכנסיות היו ישנם ויהיו מסות שעדיין לא בשלו להיות "בני אלהים". ותמיד יהיו כאלה שפוסחים על שני הסעיפים ופעם הם שם ופעם כאן. ותמיד יהיו הבודדים שפוסעים בעקבות ישוע. ולא בעקבות ההמון. ולעיתים נסקלים על ידי ההמון שאינו מבין את שפתם, והילוכם. ואינו סובל שיסתרו את דרכם. (ואותם פוסעים בעקבות ישוע, יתכן ולא שמעו את שמעו מימיהם - אבל בליבם? קרובים לו לאין שיעור יותר מאשר מטיפים רבים).
 
ואולי הם מתענגים על ה'

אולי רוח הקודש מביאה אותם למאין אקסטזה. מדוע אתה שם את עצמך בעמדה של שופט? מי שמך?
 
הגישה השלילית שלך לא במקום

יש כנסים ויש כנסים, אני אישית לא נמשך לכנסים ולא הייתי בהרבה אך במעט שהייתי, הם היו למען האדון ולכבודו, וכבודו אכן היה שם. עלינו להיזהר שלא לדבר בהכללות, כיוון שאין לנו תמיד את כל התמונה במלואה.והרבה מאד מטיפים שעושים את כנסים גדולים עושים זאת למען האדון והבשורה, והנוכחות של רוח הקודש בכנסים האלה מדהימה, והוא פועל ניסים. לא בכוחם של המטיפים כי אם בכוחו של האדון.
 
אמונה היא משהו שנבנה

האמונה היא כזרע הגודל בתוך המאמין. וישוע הביא לא מעט משלים בנושא. אני יודע טוב מאד על מה אני מדבר, כשאני אומר שנושעתי. אלוהים שינה ומשנה אותי, ויש לי עדים - הסובבים אותי. ואני יודע שאני נושעתי הן מתוך הידיעה שבאמונה והן מתוך דבר ה'. אתה מדבר על חוסר בענווה? לך ידידי לא תזיק ולו מעט ענווה. בינתיים אתה הוא זה שנכנס בדרך של גאווה שפיטה וביקורת חסרת תכלית. אני לא יכול לעשות שום דבר בלי ישוע המשיח, אם ישוע המשיח היה רוצה שאני אשריש עץ בתוך הים או שאני אעצור את תנוער הכוכבים הייתי עושה זאת, אך לא שמעתי את האדון אומר לי משהו בנידון. לגבי האדם שגוסס ועל סף מוות - אם הוא לא אדם מבוגר שהגיע לסוף ימיו, בטח שאני לא מאמין שזהו רצון אלוהים עבורו, ואני בהחלט מתוך אמונה אתפלל עבורו, אך לא אני זה שיגרום לו לקום בריא ושלם, כי אם אלוהים. כל העניין הוא האם אתה מאפשר לרוח הקודש לפעול דרכך או לא. אם הביקורת הופנתה כלפיי, אתה טועה ובגדול.
 
למעלה