וידוי

אתה טועה הן בגישה שלך והן בתיאולוגיה שלך

דבר ה' אומר במפורש ובברור שרק האמונה מביאה את האדם לידי ישועה: עַל כֵּן לְאַחַר שֶׁהֻצְדַּקְנוּ עַל-סְמַךְ אֱמוּנָה יֵשׁ לָנוּ שָׁלוֹם עִם אֱלֹהִים הוֹדוֹת לַאֲדוֹנֵנוּ יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ.(רומים ה': 1) זֶהוּ דְּבַר הָאֱמוּנָה שֶׁאָנוּ מְבַשְּׂרִים. וְאִם אַתָּה מוֹדֶה בְּפִיךָ שֶׁיֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן וּמַאֲמִין בִּלְבָבְךָ שֶׁאֱלֹהִים הֵקִים אוֹתוֹ מִן הַמֵּתִים -- תִּוָּשַׁע. הֲרֵי בְּלִבּוֹ מַאֲמִין אִישׁ וְיֻצְדַּק, וּבְפִיו יוֹדֶה וְיִוָּשַׁע. (אל הרומים י': 8-10) וְאִם בְּחֶסֶד, הֲרֵי שֶׁלֹּא עוֹד מִתּוֹךְ מַעֲשִׂים; אַחֶרֶת הַחֶסֶד חָדֵל לִהְיוֹת חֶסֶד. (רומים י"א: 6) וישנם עוד פסוקים רבים מאיגרות שונות, גלטים וקולוסים ואפסים ופליפים, ואל העברים, שאומרים את אותם הדברים. רק באמונה בישוע המשיח ולא מתוך מעשים ניתן לקבל את מתנת ההצדקה בחסד אלוהים במותו המכפר של ישוע המשיח. יעקב לא אומר שרק במעשים ניתן להיוושע, למרות שניתן להבין מדבריו שכך הוא אומר, אך הוא בהחלט אומר את מה שאתה בסופו של דבר אמרת, שאך ורק האמונה תוביל למעשים הטובים. הכל מתחיל מאמונה ובלי אמונה לא ניתן להיות רצוי לאלוהים. ישנה רק משמעות אחת לענווה - כניעה לדבר ה', כל שאר גינוני נימוסים הינם ענווה מזויפת. עני ברוחו הוא אדם שמבין שבו אין שום דבר שהוא יכול לעשות ומקבל באמונה את מתנת החסד של ישוע המשיח.
 
למעלה