לאברהם יש הרבה כבוד בתורה
הוא היהודי הראשון! זה לא תפקיד פשוט. זה תפקיד רציני, שלא מזמין חיים קלים ופתרונות פשוטים. זה תפקיד שמחייב הרבה אמונה וביטחון, וכרוך בניסיונות לא ברורים. לפני אברהם היו עוד צדיקים גדולים: נוח, שם, עבר, מתושלח, חנוך ועוד. הם ידעו היטב על בריאת העולם בידי אלוקים, וגם ידעו את תורת האלוקים (שם ועבר ניהלו ישיבה, בה לימדו את התורה לכל דורש). אבל למרות זאת, הם היו גויים, הם לא נחשבו עבריים, הקב"ה לא כרת איתם ברית לזרעם עד עולם ולא ראה בצדקותם תיקון לחטא אדם הראשון. אברהם הוא זה החל בתיקון חטא אדם הראשון. כי הוא גילה את בוראו במשמעות של תפקידו של האדם בבריאה, במשמעות של התחסדות עם הבורא - נתינה לבורא. ואת המשמעות הזו הוא שם לו למטרת על בחיים ללמד כל אחד ואחד. אם ע"י שפתח אוהל האכלה לכל דיכפין (פרוייקט די רציני) ע"מ ללמד את האנשים לברך את הקב"ה וללמוד מדרכיו להעניק לזולת, ואם ע"י ששבר את כל פסלי העבודה הזרה והסביר את הטעות שבהם (תוך שלקח סיכון רציני להפוך לפחם באישו של נמרוד). גם בארץ כנען התהלך אברהם לאורכה ולרוחבה, ע"מ לפרסם את האמונה. ברור שבמצרים אברהם ימשיך בפועלו, וימצא בה כר נרחב לעבודה. אברהם, כעיקרון, לא ממש חיפש לפתור לעצמו בעיות אישיות, ולא חיפש חיים נוחים. היו לו אידיאלים כ"כ גבוהים ומשמעותיים - שהלוואי עלי... ז"א שהוא לא התקשה - הוא פשוט לא ניסה.