ויטמינים - שאלה בבקשה

ששש14

New member
ויטמינים - שאלה בבקשה

אני בן 60 עובד במשרד ,
מבקש לדעת את אופן הצריכה והאם ניתן לקחת יחד את המוצרים הבאים :
ויטמין C
1000 מ״ג

ויטמין D
אומגה 3 שמן דגים
לא אוכל הרבה בבוקר ( אולי פרוסת לחם עם חמאה )
תודה מראש לעונים
 

אבי519

New member
אין שום בעיה לקחת ביחד או לחוד

עדיף לקחת ויטמינים מייד אחרי האוכל או עם האוכל אבל זה לא קריטי.
לדעתי אתה לוקח יותר מידי ויטמין C וזה מיותר, כי בגוף נספג משהו כמו 100 מ"ג והיתרה יוצאת עם השתן , דבר שקצת מעמיס על הכליות שלך , אבל אם אין לך בעיה בכליות אז זה לא יזיק לך . (אני ממליץ לקחת 250 -500 מ"ג ולא יותר) ואם כבר לוקחים ויטמין C אז לקחת C עם ביופלבנואידים .
ויטמין D מסיס בשומן ולכן לא יוצא בשתן ומצטבר בגוף, ולכן גם יש מגבלה עליונה ( משהו בין 1000 ל 2000 יחידות ליום) שמעל זה הויטמין רעיל אז שים לב לא לקחת יותר מידי.
אומגה 3 מעולה, קח כמה שיותר זה לא מזיק.
במקביל כדאי להמנע מאומגה 6 שיש בעודף בכל המזנות שלנו -אומגה 6 נמצא הרבה מידי בשמנים צמחיים - סויה , חמניות, תירס, חריע, ושומשום ,( טחינה) משמנים אלה כדאי להמנע , ובמקום זה להשתמש בשמן זית , אבוקדו, וקנולה שיש בהם פחות אומגה 6. או פשתן שיש בו אומגה 3.
בנוסף:
מינרלים וויטמינים נוספים שכדאי לבדוק אם חסר ואולי להשלים:
ויטמין B12 וחומצה פולית - חסר להרבה אנשים שלא יודעים על זה בכלל. (אם אכן חסר, כדאי לקחת קומפלקס B שמכיל את כל הקבוצה B )
יוד - יסוד שחסר להרבה האנשים בישראל במיוחד מאז שהחלו בהתפלת המים.
אבץ כנ"ל - חשוב במיוחד לגברים בגיל מבוגר.
סידן ומגנזיום - חשוב מאד לנשים אחרי גיל המעבר למניעה של דילולל עצם, אבל חשוב מאד גם לגברים רזים שלא עוסקים בפעילות גופנית.

לבריאות.
 

אבי519

New member
אם זה לא ברור :בכללי אני ממליץ לבדוק אם חסר, ולא לקחת סתם

אדם בריא שלא לוקח תרופות שמעכבות ספיגה של ויטמינים, שאוכל אוכל בריא טיבעי ומאוזן , לא אוכל ג'אנק פוד, נחשף לשמש מידי פעם ( במצטבר עשר עשרים דקות בשבוע ) לא זקוק לתוספים ולא כדאי לקחת סתם ויטמינים.
ותמיד כדאי לשאול את הרופא לפני שלוקחים.
 
למעלה