דר. קלוזנר, פירוט:
דר. קלוזנר תופס את ישוע כ"בעל מוסר" גדול, אך כמובן לא כמשיח או כאלוהים. הוא מתאר אותו כילד יהודי כשר ורגיל שחי בילדותו בטבע היפה, אביו מת עליו בצעירותו, ובבחרותו הפך ליהודי נאמן לתורה ולזרם הפרושי, ומטיף לקירוב הגאולה (תוך מחשבה שאולי גם הוא כגליליים אחרים ראוי להיות דואל לישראל). דר. קלוזנר רואה את מה שהנוצרים עושים היום מתורתו של ישוע כדבר שישוע בכלל לא חשב עליו ורצה בו. (בלי קשר לדר. קלוזנר, יתכן שהוא שמר מצוות לחלוטין. עד כמה שידוע לי היה מחלוקת בין חכמים מסויימים לאנשי הגליל אם מותר להוציא גרגרים עם היד או רק באצבעות. ונטילת ידים רק בימיו של ישוע נכנסה להיות כלל, ואם הוא לא הסכים עם זה היה זה זכותו. גם לרפאות על ידי דיבור בשבת היה מותר, ובטח שבפיקוח נפש.) נגד דר. קלוזנר יצאו נוצרים מסיבות מובנות, ויהודים מאחר שכעסו עליו שהוא הפך את ישוע להלל ולשבח כנביא ומתקן בדורו. חלקם טוענים שישוע כלל לא היה אלא הוא המצאה, ודר. קלוזנר הכעיס אותם בדרך פרשנותו.