ויכוחים היסטורים בין יהודים לנוצרים

ויכוחים היסטורים בין יהודים לנוצרים

ראו כאן. בקרוב אוסיף עוד. (נראה שכבר הגענו לכמה מסקנות חדשות בדיונים בפורום, והם יוספו לאחר שינתן לאחרים מספיק זמן להגיב).
 
צריך פשוט להגדיל. זה פותר את הבעיה.

זה סרוק מספרים עתיקים ואין הרבה ברירה, אבל בהגדלה אפשר לקרוא בלי בעיה.
 
טוב. הוספתי אחרים לא מטושטשים.

את המטושטשים אני יכול לקרוא, בכל אופן. אשאיר אותם למקרה שעוד אנשים יצליחו...
 

אלי ו.

New member
המלצה על ספר בנושא ישו

ישו הנוצרי, זמנו חייו ותורתו/ ד"ר יוסף קלוזנר הספר מתחלק לשני כרכים (לפחות המהדורה שבידי) כרך ראשון מתעד את הכתובים בהם מוזכר ישו, הכרך השני מדבר על חייו ופועלו. הספר זכה לביקורות קשות גם מהצד הדתי וגם מהצד הנוצרי והמשיחי. הספר התגלגל לידי רק אתמול, וממה שהספקתי לקרוא הוא מאוד מרשים ומומלץ למתענינים בנושא.
 
דר. קלוזנר, פירוט:

דר. קלוזנר תופס את ישוע כ"בעל מוסר" גדול, אך כמובן לא כמשיח או כאלוהים. הוא מתאר אותו כילד יהודי כשר ורגיל שחי בילדותו בטבע היפה, אביו מת עליו בצעירותו, ובבחרותו הפך ליהודי נאמן לתורה ולזרם הפרושי, ומטיף לקירוב הגאולה (תוך מחשבה שאולי גם הוא כגליליים אחרים ראוי להיות דואל לישראל). דר. קלוזנר רואה את מה שהנוצרים עושים היום מתורתו של ישוע כדבר שישוע בכלל לא חשב עליו ורצה בו. (בלי קשר לדר. קלוזנר, יתכן שהוא שמר מצוות לחלוטין. עד כמה שידוע לי היה מחלוקת בין חכמים מסויימים לאנשי הגליל אם מותר להוציא גרגרים עם היד או רק באצבעות. ונטילת ידים רק בימיו של ישוע נכנסה להיות כלל, ואם הוא לא הסכים עם זה היה זה זכותו. גם לרפאות על ידי דיבור בשבת היה מותר, ובטח שבפיקוח נפש.) נגד דר. קלוזנר יצאו נוצרים מסיבות מובנות, ויהודים מאחר שכעסו עליו שהוא הפך את ישוע להלל ולשבח כנביא ומתקן בדורו. חלקם טוענים שישוע כלל לא היה אלא הוא המצאה, ודר. קלוזנר הכעיס אותם בדרך פרשנותו.
 
למעלה