ויסות חושי או שקצת מעבר
הי כולן יש לי מטופל המאובחן על הרצף האוטיסטי הוא בן 5.2 ומתוק במיוחד. הוא ילד תזזיתי מאוד ומהעברת השאלון הסנסורי להורים ובצוות הגן ניכר כי יש חיפוש בעיקר אחר גרייה פרופריו וגם וסטיבולרית לינארית. הילד אינו נמנע ברמה התחושתית ואף ניכר כי יש מעט תת רגישות טקטילית. מההיכרות שלי איתו הוא ילד מאוד לא מאורגן שזקוק להרבה החזקה ושמירה של מבוגרים. בטיפול אנחנו עובדים בצורה מאוד מאורגנת חזרתית ומובנית עם דגש על עבודה בצורה מאורגנת תוך התייחסות לרצף, התחלה אמצע וסוף וכל זה דרך בניית מסלול המשלב גם גרייה תחושתית- פרןפריו ווסטיבולרית ונראה שזה עוזר לו. ויש לי כמה שאלות אליכן עמיתות יקרות: אני תוהה לגבי דיאטה סנסורית מובנית ולא כ"כ בטוחה איך יהיה נכון עבורו לעשות זאת איך אני מציעה לגן אלטרנטיבות להרגיע את הילד מעט יש כאן מעבר לקושי התחושתי בעייה התנהגותית- הרבה בדיקת גבולות ולפעמים דרך לא דרך ליצירת אינטראקציה בטיפול אנחנו עובדים הרבה בקיצור איך באמת עוזרים לו? נ.ב. הוא מקבל טיפול תרופתי (איזהשהוא תחליף לרספרידל) אני מרגישה שכמה שלא אכתוב זה רק טיפה בים
הי כולן יש לי מטופל המאובחן על הרצף האוטיסטי הוא בן 5.2 ומתוק במיוחד. הוא ילד תזזיתי מאוד ומהעברת השאלון הסנסורי להורים ובצוות הגן ניכר כי יש חיפוש בעיקר אחר גרייה פרופריו וגם וסטיבולרית לינארית. הילד אינו נמנע ברמה התחושתית ואף ניכר כי יש מעט תת רגישות טקטילית. מההיכרות שלי איתו הוא ילד מאוד לא מאורגן שזקוק להרבה החזקה ושמירה של מבוגרים. בטיפול אנחנו עובדים בצורה מאוד מאורגנת חזרתית ומובנית עם דגש על עבודה בצורה מאורגנת תוך התייחסות לרצף, התחלה אמצע וסוף וכל זה דרך בניית מסלול המשלב גם גרייה תחושתית- פרןפריו ווסטיבולרית ונראה שזה עוזר לו. ויש לי כמה שאלות אליכן עמיתות יקרות: אני תוהה לגבי דיאטה סנסורית מובנית ולא כ"כ בטוחה איך יהיה נכון עבורו לעשות זאת איך אני מציעה לגן אלטרנטיבות להרגיע את הילד מעט יש כאן מעבר לקושי התחושתי בעייה התנהגותית- הרבה בדיקת גבולות ולפעמים דרך לא דרך ליצירת אינטראקציה בטיפול אנחנו עובדים הרבה בקיצור איך באמת עוזרים לו? נ.ב. הוא מקבל טיפול תרופתי (איזהשהוא תחליף לרספרידל) אני מרגישה שכמה שלא אכתוב זה רק טיפה בים