תשובות לגבי ויקה
1. הוויקנים מאמינים באלה ובאל. יש המאמינים כי האלה והאל מגיעים מ"מקור אחד" המכונה גם "האחד" (כדוגמת סקוט קאנינגהאם), אחרים לא. יש כאלו המאמינים כי כל האלים קיימים כאינדיבידואלים, והאלה והאל הוויקנים הם רק שניים מתוך כל האלים הקיימים (גישה המכונה "פוליתאיזם קשה") ויש המאמינים כי, כפי שכתבה The Holy Hooker, שכל האלות הן בעצם פנים של אותה אלה וכל האלים הם פנים של אותו האל (גישה המכונה "פוליתאיזם רך"). 2. לוויקה אין מקדשים במלוא מובן המילה, לפחות לא במקור (הכוונה, שאין מבנה קבוע המכונה מקדש). לא מקום יכול להיות מרחב מקודש - אם מקדשים אותו (בוויקה הדבר נעשה ע"י טיהור, קידוש, הטלת מעגל וזימון היסודות - ואחרי זה הקריאה לאלה ולאל). המזבח הוא כלי פולחני שנועד לשאת כלים פולחניים אחרים עליו, ונעשה בו שימוש בתוך האזור המקודש. כל אזור מקודש הופך באופן ארעי למקדש. ישנן קבוצות אשר להן מבנה קבוע (סגור או פתוח) בו הן עושות טקסים, וכך אולי ניתן לראות באותו מקום "מקדש קבע" - אך גם הוא, נעשה מקודש מתוקף הטקסים ולא ההיפך. 3. ישנן אסיפות פגניות, אם כי לא ממש וויקניות (ואם יש כאלה, הן בוחרות שלא לחשוף את עצמן). מפגשים? במפגשים הפגניים תוכל לפגוש פגנים אחרים, ביניהם גם וויקנים. 4. שני ספרים טובים: האחד המליצו לך עליו והוא "דרך הקסם". הוא לא בדיוק וויקה - הוא גם שואב מוויקה, גם מריקליימינג (דת אשר לה ולוויקה יש במשותף כמה וכמה דברים). השני הוא "ויקה" של סקוט קאנינגהאם (שים לב, יש עוד ספר שנקרא "ויקה" של טבתה ג'נינגס שלא שווה לקנות אותו) שמציג את הויקה מנקודת מבט לא מסורתית. אני ממליץ בחום על שניהם (וביחוד על הראשון). מבחינת אתרים, אני ממליץ על
האתר של כרמית (יש שם גם על וויקה, מאמרים על תפיסת האלוהות בפגניות המודרנית, פגניות מודרנית, פגניות כנענית, מאגיה וכו').