ויתור לחבר על אוכל בביה"ס

Tנקר בל

New member
ויתור לחבר על אוכל בביה"ס

הבן שלי היה ביום היערכות לביה"ס, ובעקבותיו התעוררה לי שאלה: כשהוא חזר הוא סיפר שהיו ילדים שהגיעו ללא אוכל, והמורה שאל מי מוכן לוותר לילדים שהגיעו בלי אוכל, ושיבחאת הילדים שחלקו את מזונם - מצד אחד - חשוב ללמד את הילדים לשתף, מאידך - כשאני נותנת אוכל לילד, אני נותנת בכמות שנראית לי ראויה למשך הזמן שהוא נמצא מחוץ לבית. לא נראה לי שבגלל שילד אחר שכח אוכל, הבן שלי צריך להישאר רעב. בשנה שעברה, היה עם הבן שלי ילד יתום מאם, שאף פעם במהלך השנה לא הגיע עם אוכל לגן
. כששמעתי את זה - הבאתי עם הבן שלי כל יום מנה כפולה של אוכל. אבל כאן המקרה הוא שונה - אני לא אשלח עם הילד מנה כפולה, כי אולי ילד אחר ישכח אוכל. אני מתכוונת לשבח אותו על חלוקת האוכל למי שאין לו, כחינוך לנתינה, אבל נראה לי שעל ביה"ס להיערך למקרים כאלה, ולא להסתמך על "ותרנות" הילדים. זו הפעם הראשונה שרגלו של ילד שלי דורכת בבי"ס
כך שאני לא יודעת מה הנהלים. אני צודקת? טועה?
 

תּמר

New member
סיפור מוזר

אולי כדאי קודם לדבר עם המורה, כדי לדעת אם זאת מדיניות או מקרה חד-פעמי? אני, בכל מקרה, הייתי מבקשת מהילד שלי לאכול את האוכל שלו, ואם ילד אחר צריך - אפשר להתחלק. בשום אופן לא לתת הכל (אלא אם כן יש לו גיבוי - נגיד, לתת לילד השני את הפרי שלו) בשורה התחתונה - לדעתי זה שיקול שגוי של המורה, אם הוא אכן ביקש שאחד הילדים יוותר על האוכל שלו.
 

Tנקר בל

New member
הבן שלי התבטא שזה היה "ויתור"

אני בטוחה שמדובר בחלוקה, ולא במתן כל האוכל שלו, אבל עדיין - נראה לי שגם אם הוא אוכל חצי מהמנה (הקטנה בלאו הכי) שהוא רגיל לאכול - זה לא ראוי. אני מבינה שאת חולקת עלי
 

תּמר

New member
זה תלוי בזמן ובמקום

תלוי מה הוא אכל בבוקר, כמה הוא אוכל מהמנה שלו בד"כ וכמה זמן נשאר לו עד שיגיע הביתה. מקרים כמו שתארת מאוד נפוצים, ואני חושבת שיש מקום ללמד את הילד להתחשב בחברים מצד אחד, ומצד שני - לא לוותר לגמרי על הארוחה. אני חושבת שאם זה היה קורה יותר מפעם אחת, הייתי נותנת לילד פרי נוסף - ואומרת לו שאת הפרי הוא יכול לתת, אבל שבלחם לא יתחלק. (מצד שני - יש ימים בהם הילדים שלי מחזירים כמעט את כל הסנדביץ' - אז למה להתעקש שלא יתנו לחברים?) אם אני זוכרת נכון - אמרתי לילדים שלי לתת רק בתנאי שיש להם מספיק אוכל לעצמם. מה היית רוצה שיקרה, אם היית שוכחת לתת לילד שלך ארוחה? (ושכחתי לאחל הצלחה בלימודים. אתם בטח מאוד מתרגשים
)
 

Tנקר בל

New member
תודה ../images/Emo140.gif אנחנו אכן מתרגשים../images/Emo9.gif

אני לא בטוחה שילד יכול להעריך אם יש מספיק לעצמו. כרגע הוא לא ממש רעב, הוא יכול לקחת בחשבון שיש לו עוד כמה שעות לפני שהוא יוכל לאכול שוב? אם זה יחזור על עצמו - ננקוט בדרך של הפרי הנוסף. אני מרגישה פולניה למהדרין, אבל לפחות הילדים שלי - מתחילים להשתולל כשהם רעבים, וחשוב לי לדאוג להם לאוכל סדיר ומספיק, ובכלל - זה לא נראית לי אחריות של הילדים לדאוג לחבריהם לכתה למזון שנשכח. אם אני הייתי שוכחת לתת לילד אוכל - הייתי מצפה שהמורה ידאג לו מהארוחה שלו ולא מארוחה של ילד אחר, או לחילופין - שבביה"ס יהיה אוכל שיישמר למקרים כאלו, אפילו תמורת תשלום שיגבה מההורים אח"כ.
 

חוה 1

New member
אני מורה וזה בהחלט נהוג בבית ספרנו

אם ילד לא מביא אוכל אני מבקשת מהילדים האחרים לתת לו קצת מהאוכל שלהם. בבית הספר אין מזון שאפשר לחלק לילדים שהגיעו ללא אוכל .
 

תּמר

New member
קורה שמתקשרים להורים?

במידה וידוע שאחד מהם נמצא בבית או באזור?
 

פלגיה

New member
אצלינו לא מתקשרים להורים

מבקשים מילדים לחלוק באוכל. (אצלינו היתה אחות גדולה וזה פתר את הבעיה. זה יצר בעיה נוספת כי האחות הגדולה היתה מביאה כריך ולא אוכלת אותו "כי לא בא לה" אבל זה סיפור אחר)
 
תזכרי שילדים לא תמיד אומרים את

האמת. ודאי היטב את הסיפור. בכתה של ביתי היתה ילדה שטענה ששכחו לתת לה ארוחה, כי לא אהבה את הכריך שהכינו לה, והשליכה אותו בסתר לפח. נראה לי שהילדים התבקשו לותר רק על חלק קטן מהמזון שלהם, ולא על כולו.
 

g u r a

New member
ובכיתה של הבן

לימדה המורה את התלמידים לחלק את שאריות האוכל..מי שלא סיים את הכריך או לא אכל את הפרי שואל את חבריו לשולחן "מי רוצה" על מנת לא לזרוק לפח,או לחילופין להחזיר הביתה שאמא תעצבן ותזרוק... כדאי לוודא עם המורה מה ארע בכיתה בדיוק, כי הבן שלי בשנה שעברה כל יום סיפר שנתן ל@@@@ את הכריך כי היה רעב. אני שאלתי את המורה האם כדאי שאשלח כריך נוסף עבור @@@@והמורה אמרה- לא קיימת כל בעיה. הילד סתם ממציא!
 

irisgh

New member
מהצד השני:

גם אני הייתי רוצה שבבי"ס יהיה איזה מזון חליפי לשעות כאלה. למשל חבילת קרקרים יבשים שניתן לשמור לשעת הצורך. ושגם בגן יהיה. לרוע המזל, אפילו בגן אצלנו אין. קרה השנה שלוש(!) פעמים שבתוך הלחץ של הבוקר, בני שכח את התיק באוטו, והגיע חסר אוכל לגן. בכל המקרים גיליתי את זה רק כשהגעתי לעבודה, מרחק חצי שעת נסיעה מהגן, דבר שאינו מאפשר לי לחזור. באחת מהן התקשרתי לאם אחרת (שידעתי שמביאה את בנה מאוחר) וביקשתי שתכין לו אוכל. באחרות 'ארגנו' לו משהו מהשאריות של ילדים אחרים. לו אף אחד לא היה עושה כלום, והייתי חושבת שהוא נשאר רעב עד הצהריים, זו הייתה הרגשה מאוד רעה מבחינתי. לעומת זאת, לרוב אני מציידת אותו ב'מעט עודף'. לא אכפת לי אם אינו אוכל את הכל. (כריך שלם ופרי זה קצת גדול עליו לארוחת בוקר. וזה לרוב מה שהוא מקבל). אני יודעת שלפעמים הוא נותן קצת לאחרים, והם גם עושים החלפות בינהם.
 
בית ספר לא יכול להיות ערוך לזה

מאיזה תקציב בדיוק? מה גם, שבמקרים בהם אנחנו נתנו משהו מחדר המורים, האטרקטיביות של זה גרמה לגל של "שיכחה". אם היית רואה כמה אוכל זורקים ילדים בכל יום היית המומה. כריכים נגוסים, ירקות, פירות...
 

תּמר

New member
בית הספר יכול לקנות כיכר לחם אחת?

בלי שום ממרחים ושום אטראקציה - כך יהיה ברור שרק מי ששכח אוכל יקבל. (מצד שני, הוצאה יומיומית על כיכר לחם היא גם הוצאה לא קטנה)
 

חוה 1

New member
אם זה אזור מצוקה אני משערת שיש

הערכות בבית הספר לילדים שלא הביאו אוכל. האפרות היחידה שועד ההורים של הכיתה יקנה כמה חבילות קרקים וישאיר בארון, מנסיון זה לא עובד כי אז יש ילדים שבכוונה לא יביאו אוכל כי זה מה שהם מעדיפים לאכול . דבר נוסף הארונות בבתי הספר לא נקיים במיוחד .
 

פלגיה

New member
אני גם חושבת שזה אטרקטיבי מידי

בגו של הבת שלי נהוג ש"אמא ואבא של שבת" מביאים ממתק לכל ילדי הגן. יש גם ופלים ברזרווה אם ההורים שוכחים להביא. הבת שלנו לא הודיעה לנו שהיא "אמא של שבת" כדי שהגננת תביא את הוופלים מהארון.
 
אצלינו נותנים

פעמיים קרה שהילדה שכחה את הכריך על השולחן. לא חזרה רעבה. נתנו לה בחדר המורים. דווקא הרגיע אותי מאד לדעת שאכפת להם גם התחום הזה ושמטפלים.
 

לאה_מ

New member
אני כן הייתי שמחה לדעת שהילד שלי

חולק את מזונו עם חבר ששכח להביא אוכל. גם משום שהייתי בטוחה, שאם הילד שלי ישכח את האוכל בבית, יהיה מי שיכבד אותו.
 
למעלה