ולשאלת התם של השבוע
האם העובדה שליוצר מוערך יש מאפינים בולטים ליצירתו - שניתן לומר למשל - מאד עגנוני - וכו, זה בהכרח חיובי? אני אסביר - יוצר בכל תחום של אומנות המוערך ואין מחלוקת על טיב יצירתו - העוסק בדברים באותו סגנון קבוע באותם מאפינים, בעצם לא מחדש, ונמצא מתבוסס בחומרים דומים באמצעים דומים. יתכן שיוצר מוערך חסר סיגנון מובהק - הנוגע פה ושם כך וככה - בעצם מתעלה ומחדש??? ואולי זה לא אפשרי להיות טוב בכמה אופנים בכמה סגנונות בכמה דרכי הבעה? ואולי זה אפשרי וטוב אבל אתה מאבד את הסיכוי שאנשים יכירו אותך ויזהו יצירות שלך איתך? קחו לדוגמא קיצונית את קדישמן - שמצייר רק כבשים ומקסימום רועים - נו כבש שתים עשר - אבל כל החיים? ניתן להעריך את זה?? ולשם הדוגמא השניה - מדונה (כן היא אומנית בעיני - וגאון
- הגם שהמוסיקה שהיא עושה אינה מרקיעה לגבהים ופונה למכנה משותף בינוני - היא גאון בליצור את עצמה כל פעם מחדש - היא הכל כל הזמן - (ואגב כמה מהקליפים שלה יצירות מופת). היא מפתיעה ומחדשת שוב ושוב - בוחנת סיגנונות שונים - זה יפה בעיני. טוב שאלת תם ארוכה - התמימות מעמיקה
האם העובדה שליוצר מוערך יש מאפינים בולטים ליצירתו - שניתן לומר למשל - מאד עגנוני - וכו, זה בהכרח חיובי? אני אסביר - יוצר בכל תחום של אומנות המוערך ואין מחלוקת על טיב יצירתו - העוסק בדברים באותו סגנון קבוע באותם מאפינים, בעצם לא מחדש, ונמצא מתבוסס בחומרים דומים באמצעים דומים. יתכן שיוצר מוערך חסר סיגנון מובהק - הנוגע פה ושם כך וככה - בעצם מתעלה ומחדש??? ואולי זה לא אפשרי להיות טוב בכמה אופנים בכמה סגנונות בכמה דרכי הבעה? ואולי זה אפשרי וטוב אבל אתה מאבד את הסיכוי שאנשים יכירו אותך ויזהו יצירות שלך איתך? קחו לדוגמא קיצונית את קדישמן - שמצייר רק כבשים ומקסימום רועים - נו כבש שתים עשר - אבל כל החיים? ניתן להעריך את זה?? ולשם הדוגמא השניה - מדונה (כן היא אומנית בעיני - וגאון