ומה אם יקרה משהו חרום של שניות?

ומה אם יקרה משהו חרום של שניות?

איזה תשובה מוחצת, קצרה וקולעת, יש לכם לענות לכזאת שאלה? מדובר על אנשים קרובים אליי ששואלים כאלה שאלות, מכיוון שכבר ילדתי ילדה אחת בלידת בית, אני לא יכולה להסתיר מהם את העניין שעכשיו אני הולכת ללדת שוב בלידת בית, והלחצים והשאלות מתחילות....
 
מצב חירום אמיתי

במקרה של מצב חירום אמיתי, כזה שמתפתח תוך שניות ובלי סימני אזהרה מקדימים, אני חייבת להודות שעדיף להיות בבי"ח. אני לא חושבת שאף מיילדת תגיד לך אחרת- בבי"ח יש את הציוד הכי משוכלל בכדי להתמודד עם מצבים כאלו. א-ב-ל השאלה היא מה הם מגדירים מצב חירום? האם זה הצורך בניתוח קיסרי במהלך הלידה? אם כן, את בטח יודעת מה לענות- בד"כ עצם השהייה בבי"ח, עם כל ההתערבויות בתהליך הלידה, גורמת בכלל לצורך בניתוח קיסרי ובבית הצורך הזה לא היה קיים. צריך גם להזכיר לכל אדם, שמצבי חירום אמיתיים במהלך לידת בית הם נדירים ביותר, בעיקר בגלל התנאים הנוחים מסביב, הרגשת הביטחון של היולדת וחוסר ההתערבות הרפואית. כפי שאמרתי בהתחלה, אם למרות כל זה מתרחש מצב נדיר של חירום אמיתי,המיילדת עושה כל שביכולתה בכדי לעזור (יש לה ציוד חירום) ומזעיקים אמבולנס במיידי ועוברים לבי"ח. מחקרים רבים הוכיחו חד משמעית, שאין יותר סיכון בלידות בית לעומת לידות בית חולים- בהריון בסיכון נמוך. אין לי משפט מחץ לספק לך, אך התשובה הקצרה ביותר שאני יכולה לספק לכזו שאלה היא: עצם הלידה בבית, מפחיתה למינימום את הסיכון שסיבוך כזה מהיר יקרה. לעיתים דווקא השהייה בבי"ח עם כל הלחץ שיש לעיתים מסביב וההתערבויות, גורמת לסיבוכים כאלו לקרות. מחקרים הוכיחו שאין יותר סיכון בלידות בית אם ההריון הוא בסיכון נמוך. שלא ישכחו שגם בבתי חולים יש מקרים טרגיים. לפחות את יודעת שעשית את המקסימום בכדי שלך זה לא יקרה.
 
תשובה של כרמית:

מה יותר בטוח? לחצות את כביש החוף בנקודה סמוכה לבי"ח, או לחצות כביש ללא מוצא בישוב של 70 משפחות, מרחק חצי שעה מבי"ח?
 

ט ו ש ה

New member
בלי להיות מומחית...

יש לי קצת ניסיון עם בתי חולים (לצערי, מהצד של החולה), ואני יכולה להגיד לך בביטחון מלא שאין מצב של טיפול תוך שניות - גם לא בבית חולים, כך שבמקרה של מצב חירום של שניות - מצבך בבית החולים ובבית יהיה גרוע באותה מידה
לא מאד אופטימי, אבל לצערי, מהניסיון שלי זה נכון - בבית חולים יש זמן המתנה לכל פרוצדורה, זהו זמן המתנה שנוטים לא לחשוב עליו כי "את כבר בבית חולים, ומכאן נובע שכבר מטפלים בך והכל בסדר" - אבל זה לא ממש ככה. אני יודעת שבמקרה האחד שבו הוגדרתי כ"מצב חירום" עדיין הגעתי לטיפול החירום - בתוך בית החולים - אחרי למעלה מ - 15 דקות...תסכימי איתי שלו היה מדובר חלילה בחיי עובר זה היה יכול להיות בעייתי. בשורה החתונה - יכול להיו שמישהו יגיד לך את זה, ותשובת המחץ היא - שזו הבחירה שלך. לא של הרופאים, לא של המיילדות, הבחירה שלך - ולפיכך - גם האחריות שלך.
 

tookmy

New member
אנשים שוכחים

שבדרך כלל מה שמכונה מצב חירום בלידה, הוא מצב שנגרם על ידי בית החולים. תציצי בסיפור הלידה שלי, ילדתי בבית חולים. הרופאה נוראה השתדלה להפוך אותי למקרה חירום למרות שלא היה צורך, אבל כן היו נהלים. רוב הנשים שאני מכירה שילדו בבית חולים ילדו עם איזשהו איום (שהתממש או לא) מעל ראשיהן לואקום או לקיסרי. זה נראה לך סביר? כי לי לא, ועל פי תפיסתי זה כשלעצמו זה מתכון למצבי חירום. מסכימה עם כל מילה של תבשיל קדרה שציטטה את כרמית.
 

שָׂרָה

New member
מסכימה עם הקודמות

בדרך כלל אשה בריאה שאכלה היטב, וטפלה בעצמה טוב, ואין הלחצות והפחדות. אין סיבה שהלידה תסתבך פתאום ככה. לידה היא לא פצצה מתקתקת!!
 
תודה לכולכן

סתם חשבתי אולי יש לכן איזה תשובה קולעת שתשתיק את כולם, אני ילדתי פעם אחת בבית חולים ופעם שניה בלידת בית ואת כל התשובות אני יודעת, אבל אני ממש מותשת כל פעם להתחיל להסביר תשובות ארוכות לכל אחד.
 
אז אל תסבירי!

תגידי לכל מי ששואל, שאת עשית את ההחלטה הזו בצורה אחראית ושקולה ואת לא חושבת שאת צריכה לתת הסבר על כל החלטה שלך! (אפשר גם בצורה יותר עדינה...
)
 
את גם יכולה להתפרץ ולצעוק

(טוב לאמהות
) "תסמכי עלי פעם אחת בחיים! אני כבר לא תינוקת!"
 

mise

New member
מערכת הסברה.

אני עונה לפי העומד מולי. היות וזו לידה שניה, אנשים כבר יודעים שילדתי בבית ושואלים. אם זה מתוך עניין אמיתי, אני משקיעה ומשיבה תשובות ארוכות ומפורטות, אם זה מתוך סקרנות גרידא, אני עונה קצרות "אין לי מושג מה יהיה, כשיגיע הרגע, נדע". בהריון הראשון בחרתי שלא להגיד להרבה אנשים שאני עומדת ללדת בבית. אני כבר לא זוכרת את התשובות הספציפיות, אבל עד כמה שזכור לי, אמרתי שעוד לא בחרתי בי"ח (סבתא וסבא שלי, שלא הפסיקו לשאול "נו, אז באיזה בי"ח תלדי?") ויש כאלה שלא סיפרתי בכלל על לידת הבית. לקראת סוף ההריון, כשסיפרתי כבר במפגש משפחתי לבני דודים (המאוד קונבנציונלים) שאלד בבית, קיבלתי אח"כ טלפונים המנסים לשכנע ללדת לידה טבעית בבי"ח. השבתי "יופי, אבל כבר שילמתי למיילדת 500 ש"ח מקדמה וחבל לי על הכסף", נכון נשמע מוזר שטיעון כזה עזר להשתיק אותם?
 
../images/Emo6.gif דווקא זה השתיק אותם??

מצחיק, מה שחשוב לאנשים... תגידי, אולי אני קולטת באיחור- אבל את בהריון עכשיו? הייתי בטוחה שאת רק בתיכנונים עתידיים לקראת זה...
 

שָׂרָה

New member
מזל טוב!!!

ותגידי לכל המנדנדים: אני זאת שיולדת, וזה הגוף שלי!!!
 

mise

New member
נראה לי שהפעם כולם יפחדו לנדנד ../images/Emo8.gif

 
למעלה