עוד על הרפורמה, מתוך אתר משרד החינוך:
"סל שירותים אישי יינתן לתלמיד שנקבעה לו רמת תפקוד 3 (בינונית-נמוכה) או 4 (נמוכה), והוריו בחרו כי ילמד בכיתה או בגן לחינוך רגיל. "
כלומר תלמידים המקוטלגים ברמות תפקוד 1 או 2, לא יקבלו תמיכה.
לפחות לא עד שמפאת חוסר תמיכה תחול אצלם נסיגה
והם יתאימו להגדרות רמת תפקוד 3
https://parents.education.gov.il/prhnet/special-education/committees/choosing-education-frames
עד אז, ייאלצו להסתפק במה שביה"ס, ממשאביו, יוכל ויהיה מוכן לתת:
"תוכנית תמיכה: אם לתלמיד יש קשיים לימודיים, חברתיים או רגשיים,
תיבנה עבורו תוכנית תמיכה על ידי הצוות החינוכי של בית הספר
במסגרת הכלה והשתלבות בכיתה לחינוך רגיל.
צוות רב מקצועי: אם לא חלה ההתקדמות המצופה או שיש צורך בתמיכות נוספות,
התלמיד יופנה לדיון בפני הצוות הרב-מקצועי הפועל במוסד החינוכי
לבחינת אפשרות למתן תמיכה מסל השילוב המוסדי בשנת הלימודים העוקבת.
תלמיד שנמצא זכאי לשירותי חינוך מיוחדים על ידי הצוות הרב מקצועי,
יקבל תמיכה מסל השילוב המוסדי."
ורק אם עדיין רע לו וקשה לו, אז, כעבור שנתיים,
התיק שלו יעלה לדיון בפני הועדה המוסמכת לנפק זכאות לתמיכה אישית.
איך אמרנו? התקציב במרכז, לא הילדים